Од пигмента до концепта: Од темпере до уља

Сликарских техника има безброј, од прстију до четкица, густих пигмената и прозрачних воденастих наноса. На све те начине настају предивне слике.

Сликање техником темпере старо је колико и сликарсво. Средњевековно штафелајно сликарство се скоро у целини одликује звучношћу боја и површинским сјајем захваљујући управо специфичним методама рада у темпери. Слике Ђота, Ботичелија и многих других, карактерише изузетна свежина, скоро несхватљива у контексту временске дистанце. Међутим, пошто је темпера сува техника без сјаја, сликари су још од давнина, по завршетку рада, слике премазивали танким слојем уља.

Као потреба за превазилажењем ограничења које има темпера, у 15. веку настала је нова сликарска техника којој је нове импулсе дао, пре свега Јан ван Ајк а Антонело да Месина је овај начин сликања пренео у Италију у којој се она спорије развијала него у северној Европи.

Многи велики сликари су своја осећања преносили на платно управо техником "уље на платну", која се сматра фундаментом сликарског израза. Нешто више о ове две технике и шта о њима имају да кажу наши еминентни уметници сазнаћете нешто више у седмој епизоди серијала Од пигмента до концепта под називом: Од темпере до уља која се емитује у суботу, 12. јануара у 15.15 на Другом програму РТС.

уредник и сценариста: Владана Рашић Драгојевић
редитељ: Милан Кундаковић
монтажа: Јована Филиповић
сниматељ: Хаџи Владан Мијаиловић

број коментара 0 пошаљи коментар