Brnabić: Građani nisu naši kuriri, već smo mi njihov servis

Premijerka Ana Brnabić izjavila je da je ostvaren veliki napredak u oblasti reforme javne uprave, koja je, uz vladavinu prava i ekonomske reforme, jedan od tri ključna stuba evropskih integracija Srbije.

Na predstavljanju izveštaja SIGME, organizacije koja je u okviru Evorpske komisije i OECD zadužena za praćenje reformi javnih uprava, Ana Brnabić je istakla da u tom izveštaju stoji da je Srbija postala lider u regionu u oblasti pružanja usluga građanima i elektronskoj upravi, sa ambicijom da se takmiči sa najboljima u svetu.

"Ovaj izveštaj nam daje snažan vetar u leđa da nastavimo dalje", podvukla je Brnabić.

Srbija, kako kaže, zna kakva treba da postane uprava kako bi građani u svakom trenutku bili uvereni "da smo mi tu zbog njih, a ne oni zbog nas".

"Građani treba da znaju da smo mi njima servis, a ne oni naši kuriri od kojih se očekuje da nam olakšaju posao", istakla je Brnabić.

Premijerka je navela da će nastaviti da insistira na digitalizaciji koja, pored ostalih prednosti, predstavlja i značajan instrument u borbi protiv korupcije.

Kako kaže, zaposleni u javnoj upravi međusobno su do sada razmenili više od 5,3 miliona podataka, što znači da toliko puta građani nisu nosili papire od šaltera do šaltera, već da je to uprava radila za njih, od 1. juna 2017. godine, kada je pušten u rad sistem za automatsku razmenu podataka.

Brnabić je podsetila da su uvedne važne elektronske usluge, kao što su e-repcet, e-beba, e-dnevnik, elektronski upis dece u vrtić, plaćanje platnim karticama na protalu e-uprave, plaćanje i provera poreza na imovinu...

Navela je i da je 2016. godine preuzela Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu, ali da je pre toga mnogo teških stvari bilo rešeno i da za to duguje veliku zahvalnost njenoj prethodnici na ministarskom mestu, Kori Udovički.

"Danas su građani Srbije navikli na elektronsku upravu. Zahtevaju od nas više elektronskih usluga i kritikuju što smo spori, što još uvek postoje papiri po koje treba da odlaze na šaltere umesto da ih državni organi razmene između sebe", navela je ona.

Da reforma javne uprave ide u dobrom pravcu svedoči, kako kaže, i istraživanje koje je urađeno za potrebe USAID Projekta za ekonomski razvoj, kojim je bilo obuhvaćeno 1.000 malih i srednjih preduzeća.

"Čak 72 odsto preduzeća kaže da je porasla transparentnost i predvidivost poslovanja u našoj zemlji u poslednjih 12 meseci. U 2013. godini to je bilo 45 odsto", zaključila je premijerka. 

Fabrici: Reforma javne uprave pokretačka snaga za pristup EU

Šef delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici rekao je da je reforma javne uprave, koja ima najveći uticaj svakodnevni život građana i poslovanja ujedno i jedna od pokretačkih snaga za pristup Srbije EU.

"To su dva lica istog novčića. Što bude više napretka, biće više rezultata koji će se osetiti u životu građana", rekao je Fabirci na predstavljanju izveštaja SIGME.

"Reforma javne uprave je motor demokratkse uprave zasnovane na principima vladavine prava. Efikasna, transparentna, odgovorna javna uprava doprinosi ekonomskom napretku, kao važnom elementu razvoja države, a uštedom sredstava osigurava i dodatu vrednost za državu", naglasio je Fabrici.

Podsećajući da je EU u reforme javne uprave u Srbiji već investirala 80 miliona, on je istakao zadovoljstvo što se vide rezultati kroz omogućene e usluge.

Kako je rekao, portal e uprave već je uvezao više od milion građana Srbije što je važan rezultat za IT stranu.

"Kada govorimo o uspehu treba da se osvrnemo u na oblast u kojoj još ima posla da se uradi. U tom smislu u našem godišnjem izveštaju za EK ohrabrujemo Srbiju da uradi više na transparetnosti javnih nabavki i da dodatno uloži u profesinalizaciju državnih službenika, to će biti deo razgovora koji će se odvijati sutra", naveo je šef Delegacije EU.

On je ukazao da se reforma javne administracije ne dešava preko noći već da je to proces u kojem rezultati stižu kako se reforma implementira.

"U tom procesu EU će biti uz srpske vlasti i građane, kako bi refomra bila što dublja i što efikasnija", rekao je Fabrici.

broj komentara 2 pošalji komentar
(sreda, 02. okt 2019, 14:37) - anonymous [neregistrovani]

Регистрација аутомобила

Предлог:
Било би јако корисно када би се моторно возило могло одјавити у месту пребивалишта или боравишта новог власника а не искључиво у ПУ у којој је и регистровано. Нпр. ако живите у Суботици а купите возило у Београду да бисте га регистровали у Суботици морате прво ићи у Београд да га одјавите. Зашто? Ако је систем електронски зашто ПУ у Суботици не може да евидентира одјаву возила?
Такође је апсурд да приликом регистрације све уплате које су за то потребне, а власник возила их обави електронски, мора носити у банку како би банкаоверила да је уплата прошла. У чему је онда сврха електронског плаћања?

(sreda, 02. okt 2019, 13:51) - Zoca Digitalni [neregistrovani]

Ovo je kljucni deo!

Ovo je kljuc svega:
"Премијерка је навела да ће наставити да инсистира на дигитализацији која, поред осталих предности, представља и значајан инструмент у борби против корупције."

Previse je "udaraca pecata" koji jos ocekuju se se "caste" za svoj "rad".