Mihajlović: "Moravski koridor" značajan za privredni razvoj

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović veruje da će takozvani "Moravski koridor", čiji se početak izgradnje očekuje sredinom jula, biti završen za dve i po godine, navodeći da je ta deonica od velikog značaja za privredni razvoj centralne Srbije.

Mihajlovićeva je u Skupštini Srbije, obrazlažući Predlog zakona o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupacima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora autputa E-761, deonica Pojate-Preljina, kazala da je taj deo zemlje bio decenijama zapostavljen.

Ona je dodala da je "Moravski koridor" važan jer povezuje oko pola miliona stanovnika, ukazujući da se Srbija od 2012. godine ubrzano razvija, povezuje sa susedima, ali se, kako kaže, istovremeno radi i na putevima u zemlji.

"Ostajemo pri tome da se povezujemo s regionom, ali je jednako važno da ulažemo u puteve unutar Srbije, zato je ovaj koridor važan. Svaki auto-put znači jednu novu sliku Srbije, nova radna mesta, nove investicije, rast BDP-a", rekla je Zorana Mihajlović.

Kako je objasnila, investicije od pola milijardi evra kao rezultat daju rast BDP-a za jedan do jedan i po odsto.

"Srbija je pokazala da može da garantuje investiciju u prethodnih nekoliko godina kao i u godinama koje su ispred nas", istakla je ministarka.

Mihajlovićeva je navela da se takođe radi na obilaznici oko Beograda i da ove godine počinje novi investicioni ciklus u oblasti transporta i infrastrukture, ali da je jedini auto-put koji povezuje centralnu Srbiju – "Moravski koridor".

Istakla je da se na tom potezu nalazi oko 20.000 malih i srednjih preduzeća i, za sada, jedna industrijska zona.

"Ovo je zahtevan projekat. Nije samo auto-put. Reguliše se reka Morava i sve njene pritoke i pravi se telekomunikacioni koridor. Tri projekta se nalaze u jednom", rekla je Mihajlovićeva i dodala da će predlog zakona ubrzati realizaciju.

Mihajlovićeva je polemisala sa poslanicom SRS-a Vjericom Radetom. Radeta je kritikovala zakon, jer se, kako je rekla, ne primenjuju propisi javnih nabavki, a dodala je i da će, u partnerstvu sa američkom kompanijom "Behtel", izgradnja koridora biti skuplja za 300 miliona evra u odnosu na to koliko bi koštalo ukoliko bi to radili Kinezi.

Mihajlovićeva je navela da ovo nije prvi projekat koji se radi na bazi međunarodnih sporazuma koji su potpisani sa različitim zemljama, među kojima su i Kina, Turska, Rusija...

Navela je da ne postoji ugovor za izgradnju "Moravskog koridora" i da Vlada Srbije u tom smislu nema nikakve obaveze, već poseban zakon, kako kaže, služi da se definišu kriterijumi na osnovu kojih će se izabrati partner. 

broj komentara 1 pošalji komentar
(sreda, 26. jun 2019, 12:40) - глас разума [neregistrovani]

За сада је много приче, да сачекамо да видимо хоће ли бити и дела...

Цео свој живот чекам на овај моравски коридор, а 45. ми је већ... пуно пута је обећавано, а никад изграћено... задњих 4-5 година све се интензивирало, али још ниједан ашов није пободен, а прошлост нас је научила да причама и заклињањима не треба много веровати. Коридор 10 је напокон након пола века завршен, Коридор 11 се увелико гради, иако касни отварање целог пута Београд - Чачак, али приводи се полако све крају, гради се већ и наставак од Чачка за Пожегу, тако бар кажу, мада се нешто баш и не примећују ти радови. Данас је лето господње 2019. да сачекамо и тих 5 година, па да видимо хоћемо ли 2024. имати тај Моравски коридор изграђен и пуштен у рад, хоће ли бити изграђен још који део Коридора 11 ка Црној Гори, хоћемо ли имати тај аутопут за Сарајево и преко Ужица и преко Раче и Бијељине? Хоће ли до тада бити завршена обилазница око Београда у пуном сјају од Остружничког моста до Панчева? И тај тзв. Фрушкогорски коридор од Новог Сада до Шапца и даље Лознице? Тад ће дела говорити и омогућити нама, обичним људима да судимо о свему ономе што је обећавано на велика звона.