Читај ми!

Beograd–Priština via Makedonija?

Na poslednjoj rundi dijaloga Beograda i Prištine u Briselu, srpska delegacija je predložila da se uspostavi avio-linija između ta dva grada. Kako saznajemo, ideja je da taj avion uđe u vazdušni prostor iznad Makedonije, čime bi ta linija postala međunarodna.

Iako nešto duža, takva ruta bi dobila prefiks međunarodne. Time bi, nada se srpska delegacija, bili izbegnuti razgovori o razgraničenju u vazdušnom prostoru između centralne Srbije i Kosova, što priželjkuje prištinska strana.

Analitičar Dušan Janjić naglašava da kompromis još nije postignut.

"Razgovara se o formulacijama i o statusu aviona kad se spuste. Razgovara se i o tome ko preuzima na kom nivou kontrolu, ali to su uglavnom statusna pitanja", kaže Janjić.

Prema njegovom mišljenju, svaki kompromis koji se napravi će biti dobar.

Ipak, kosovski zvaničnici upozoravaju da kompromisa neće biti. Iz Prištine poručuju da su uspostavljanje avio-linije i kontrola kosovskog vazdušnog prostora dva odvojena pitanja, te podsećaju da se o kontroli ne pregovara sa Beogradom, već samo sa NATO paktom.

Zamenik kosovskog ministra spoljnih poslova Petrit Selimi ističe da je jako važno da se u narednim rundama pregovora razgovara o modalitetima najlakšeg i najjeftinijeg modela putovanja avionom iz Prištine za Beograd, ali da to sigurno nije preko Makedonije.

Poznavaoci, međutim, kažu da let za Prištinu sa kratkim ulaskom u Makedoniju ne bi bio skuplje rešenje, iako bi trajao petnaestak minuta duže.

Petar Vojinović, urednik portala Tango siks, kaže da su profili leta na regionalnim rutama penjanje, vrlo malo krstarenja i ponovno snižavanje.

"Skraćivanje i produžavanje nekoliko stotina ili desetina kilometara geografski, jednostavno ne znači maltene ništa, tako da je skoro pa isto i iz ugla putnika i iz ugla kompanije", objašnjava Vojinović.

Uspostavljanje avio-linije, bilo dužom ili kraćom rutom, isplatilo bi se i Beogradu i Prištini.

"Uzmimo samo jedan primer – letovi "Er Srbije" koji će početi ka Americi, imaće svoju punu isplativost kada se povežu i sa putnicima sa Kosova i iz regiona", smatra Dušan Janjić.

Sa time se slaže i prištinska strana. "Biće veoma atraktivno za aerodrome na Balkanu da imaju kosovske putnike. Mislim da Skoplje i Tirana, a bogme i Beograd, žele da imaju deo tog kolača", ističe Petrit Selimi.

Ova tema, po svemu sudeći, ponovo će se naći na briselskom stolu tek posle izbora u Srbiji.

Do tada, poznavaoci predlažu da se, ako se uspostavi linija Beograd-Priština, zbog specifične situacije, na jug ne šalju avioni koji na sebi imaju srpska obeležja. Prema njihovom mišljenju, pogodniji bi bili avioni za čarter letove jer nisu brendirani.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи