Pozorišni festival važan i za Užice i za region

Stručni žiri 24. Jugoslovenskog pozorišnog festivala u Užicu proglasio je sinoć "Lorencača" Jugoslovenskog dramskog pozorišta u režiji Borisa Liješevića za najbolju predstavu.

Priznanje "Ardalion" za najbolju režiju pripao je Paolu Mađeliju za predstavu "Kavkaski krug kredom", koprodukciju NP Sarajevo i Scene MESS. Maja Izetbegović, koja tumači lik Gruše u toj predstavi, i Milan Marić za ulogu u predstavi "Lorencačo" dobili su glavne glumačke nagrade festivala.

Iako je festival u "mladim godinama", na regionalnoj mapi kulturnih događanja visoko se kotira. Neki kažu da je to i zbog samog Užica koje je uvek bilo na tromeđi razmene ideja i kultura.

Tog novembra 1996. godine, dok se tada SRJ, širio talas studentskog i građanskog protesta zbog lažiranja izbornih rezultata na lokalnim izborima, dok je cvetalo sivo tržite i rasla nezaposlenost, u užičko pozorište stigla su pozorišta iz Beograda, Novog Sada, Sombora i Podgorice na prvi Jugoslovenski pozorišni festival "Bez prevoda".

"Mi smo izašli iz 93., 94... mi smo već počeli polako da obnavljamo pozorište, da kupujemo sijalice, da kupujemo neke osnovne stvari i 95. smo već pokrenuli inicijativu da dobijemo jedan festival jugoslovenskog značaja, odnosno festival koji bi ponovo okupio pozorišta koja su do tada sarađivala, ali koja jednostavno iz svih onih razloga, ratnih i posleratnih i doba krize nisu međusobno sarađivala", kaže Branko Popović, direktor Prvog Jugoslovenskog pozorišnog festivala "Bez prevoda".

U teškim vremenima za kulturu od početka Festivala do danas, u Užice su stizale predstave iz Hrvatske, BiH, Crne Gore, svih krajeva Srbije, koje se po nekim umetničkim elementima izdvajaju i postaju značajne.

"Od prvog, do evo sada festival, bio sam i voditelj okruglih stolova i član žirija i učesnik kao upravnik pozorišta, znam samo jednu stvar: svake godine ova sala je uvek bila puna i to, po tome ovaj festival nadilazi recimo i Sterijino pozorje, gde se dešava da dođete na predstavu da ne bude puna", navodi Aleksandar Milosavljević, pozorišni kritičar i teatrolog.

I za proteklih četvrt veka, gotovo 170 predstava videla je pozorišna publika, ona koja je bez sumnje, temelj Festivala, jer kupuju karte, dolaze na festival i čine ga mogućim.

broj komentara 0 pošalji komentar