Sve o istočnom kraku Koridora 10 – gde su uključenja, tuneli, kamere, kolika su ograničenja...

Istočni krak Koridora 10 sutra se otvara za saobraćaj. Naši reporteri proveravali su šta vozače očekuje na novoj trasi. Maja Mijalković krenula je iz smera granice sa Bugarskom, a Dejan Tasić iz Niša.

Na samo nekoliko stotina metara od graničnog prelaza Gradina, krenula je RTS-ova patrola istočnim krakom Koridora 10. Odatle do Niša je 100 kilometara, a do Pirota dvadeset.

Vozači koji dolaze iz smera Beograda moraju da znaju da se za novi auto-put prema Bugarskoj isključuju na istom mestu kao i ranije, nedaleko od hotela "Nais", nastavljaju obilaznicom pored Niša, pored Malčanske petlje i stižu do Proseka, gde počinje nova trasa koridora.

Na početku trase, u zoni naselja Jelašnica, izgrađeni su zidovi za zaštitu od buke dužine skoro dva kilometra. Na pojedinim delovima reč je o planinskom terenu, pa je urađena i traka za spora vozila širine 3,5 metara.

Jedina putarina koja za sada radi na istočnom kraku Koridora 10 je kod Dimitrovgrada i cena putarine od Niša do granice je 210 dinara.

Na desetom kilometru od početka trase je tunel Bancarevo. Leva cev duga je 733 metra, a desna, zajedno sa galerijom, 881 metar. Brzina je ograničena na 80 kilometara na sat.

"U tunelu Bancarevo imamo 49 kamera koje snimaju svaki metar u tunelu i koje pored namere da snimaju i čuvaju sadržaj šta se dešavalo u tunelu, služe i za detekciju incidentnih sadržaja", objašnjava Marko Milošević, rukovodilac opremanja tunela na Koridoru.

Ukoliko se na petlji "Pirot zapad" isključite da uđete u Pirot, dolazite pravo u industrijski deo grada, tačnije u Slobodnu zonu Pirot.

Gde su odmorišta i mostovi 

Na petnaestak kilometara od Pirota prema Beloj Palanci je odmorište Sinjac. Ovo odmorište ima sve što je potrebno za putnike koji žele da se okrepe. To znači da postoje toaleti, klupe i stolovi, tako da je već ovog leta dosta tranzitnih turista odmaralo upravo u Sinjcu.

Deo puta od Bancareva do Crvene Reke i Čiflika jedan je od najživopisnijih na celoj trasi, gde su putari morali da urade trajnu sanaciju čak 27 kosina.

Tu su uređena dva parkirališta, jedno za putnička, a drugo za teretna vozila. Zbog velikih uspona i padova, brzina je na pojediniom delovima ograničena na 100 i 120 kilometara na sat.

Na deonici Crvena Reka – Čiflik nalazi se najduži most na trasi. Dug je 475 metara i on premošćava stari auto-put, železničku prugu Niš–Dimitrovgrad i reku Nišavu.

Tu su se naši reporteri Maja Mijalković i Dejan Tasić susreli. Maja je za 35 minuta stigla od graničnog prelaza Gradina do Crvene Reke, a Dejanu je trebalo samo petnaestak minuta.

Dakle, od graničnog prelaza Gradina do Niša potrebno vam je nekih pedesetak minuta trasom istočnog kraka Koridora 10 ili nekadašnjeg Via militaris.

broj komentara 2 pošalji komentar
(petak, 08. nov 2019, 19:27) - Nikola [neregistrovani]

napokon

Lepa vest i lepo izgradjen put , pa susedi sa srecom ga koristili a da izgradite jos puteva jel putevi spajaju ljude.
samo napred .

(petak, 08. nov 2019, 16:30) - anonymous [neregistrovani]

Južna pruga!

To, majstori! I mi put za trku imamo