Da li potrošači dovoljno znaju svoja prava

Centru za zaštitu potrošača "Forum" u Nišu, dnevno se javi 20-ak nezadovoljnih kupaca. Uglavnom se radi o kupcima koji su pokušali da reklamiraju neki proizvod, ali nisu uspeli sami da reše problem.

Radmila Jović došla je u Centar za zaštitu potrošača zbog problema sa telefonom.

"Pet puta sam ga nosila jer ne puni dobro. Kažu da je u redu", kaže Radmila Jović, iz Niša.

Mnogi od nas imaju slično iskustvo, ali većina nije upoznata sa pravima koja su u takvim situacijama zakonom definisana.

"Mislim da ne znaju dovoljno svoja prava. Nemamo dovoljan izvor iformacija, nemamo pravi izvor informacija."

"Ja prva ne znam svoja prava za ono što radim jer vas niko ne obavesti", kažu neki od građana sa kojima smo razgovarali.

Iskustva centra za zaštitu potrošača govore isto pa većina ne zna svoja osnovna prava, na primer koji je rok za reklamaciju proizvoda.

"Ako prilikom kupovine potrošači dobiju obaveštenje da je rok 6 meseci moraju da znaju da to nije po zakonu i da je rok za reklamaciju dve godine i da je za to dovoljan bukvalno samo fiskalni račun", kaže Valentina Šulović, pravni zastupnik Centra za zaštitu potrošača u Nišu.

Najviše problema građani imaju sa reklamiranjem sportske obuće gde se, kako kažu, loš kvalitet pravda deklaracijom na kojoj piše da obuću treba nositi samo po suvom vremenu, a veliki broj žalbi odnosi se i na pružaoce komunalnih usluga posebno kada je reč o naplati duga.

"Ako potrošač ospori dug, postojanje duga ili visinu duga i nastavi da izmiruje tekuće potrebe, pružalac usluga nema pravo da ga isključi, da mu uskrati uslugu sve dok se postupak ne okonča pred sudom. E to je ključno što oni izbegavaju jer oni neće da tuže nego imaju ključ u svojim rukama i uskraćuju ljudima", objašnjava Jovan Jovanović, predsednik Centra za zaštitu potrošača u Nišu.

To je i razlog što je Centar za zaštitu porošača pokrenuo postupak ZAŠTITE KOLEKTIVNIH INTERESA POTROŠAČA PROTIV EPS - zbog, kako se navodi, zloupotrebe na tržištu roba i usluga i monopolskog ponašanja.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво