Pirot napreduje uz Koridor 10

Studija koju su uradili univerzitetski profesori i stručnjaci raznih oblasti pokazuje da je od izgradnje Koridora 10 najveće koristi imao sektor transporta, a povećana su ulaganja u industriju, turizam i ugostiteljstvo. Zaključak je da se pirotski, kraj zahvaljujući Koridoru, u poslednjoj deceniji mnogo brže razvija.

Sa više od 5,5 hiljada radnika i 22 proizvodne kompanije, slobodna zona Pirot, najveća je u Srbiji.

Izgradnjom Koridora 10 zona je dobila direktan izlaz na auto put i smanjenje troškova transporta.

To daje mogućnost izgradnje logističkog centra - prvog u zemlji.

"Mi ćemo u intermodalnom kontejnerskom terminalu u Pirotu vršiti pretovar roba sa auto puta na železnicu. Time se štede velika sredstva za transport, a s druge strane to je dan ekološki projekat zbog toga što se roba ne vozi na fosilna goriva već na struju," kaže dr Dragan Kostić, direktor slobodne zone Pirot.

Zato je smatraju u Pirotu neophodno što hitnije početi rekonstrukciju i elektrrifikaciju pruge Niš-Dimitrovgrad, ali i izgradnju gasovoda.

"Ja mislim da je krajnje vreme da se poveže Srbija sa Bugarskom, odnosno gasovod Niš -Dimitrovgrad- Sofija, što će takođe omogućiti da privreda posluje sa boljim energentom, da naša toplana posluje sa boljim energentom i pruža nove uslove za razvoj," smatra gradonačelnik Pirota Vladan Vasić.

Opštine koje su povezane panevropskim Koridorom 10 mnogo se brže razvijaju od ostalih, zaključak je studije, koja je predstavljena u privrednoj komori Pirota.

"Najveća vrednost je u ekonomskom smislu privlačenje novih investicija, podizanje visine prihoda kompanija, bolja pristupačnost i kupaca i smanjeni troškovi nabavke," navodi Dragan Lončar, profesor Ekonomskog fakulteta.

Stručnjaci ističu da će pravi efekti izgradnje Koridora biti vidljivi tek za 5 do 7 godina.

Ono u čemu se svi slažu je činjenica da je Pirot najviše napredovao u oblasti turizma.

Broj turista i smeštajnih kapaciteta za poslednjih 5 godina povećan je čak četiri puta.

broj komentara 0 pošalji komentar