Mercedes iz 1965. godine košta koliko i nov

Jugoslovenska narodna armija nekad je smatrana četvrtom oružanom silom na svetu, a za nabavku opreme, posebno mehanizacije nije se štedelo. Mnogo toga je pojeo zub vremena, ili je obezvređeno, ali u toj velikoj imovini JNA ima i automobila čija vrednost sa godinama raste.

U idealnim uslovima, garaži sa pločicama gde je konstantna temperatura 22 stepena, nepune četiri decenije u zasluženoj penziji je mercedes koji je nekada službovao u vojsci.

"Vozilo je bilo od 69-79. godine generala Ljubičića u njegovoj pratnji. Godine 1979. je kupljen i od tada je u našoj porodici. Stoji u garaži u pločicama, parno grejanje zimi, leti klima", kaže Filip Raković, vlasnik mercedesa.

Zbog toga je zadržao originalnu farbu i odoleva zubu vremena. Filipov pokojni otac bio je kolekcionar mercedesa, ali ovaj model 280 SE iz 1965. godine razlikovao se od svih ostalih. Posebno zbog tehničkih karakteristika, koje su šezdesetih godina prošlog veka bile svetski raritet.

"Napravljeno je 60 modela sa ovakvom opremom. Ovaj model nosi motor iz kabria, 2.8 motor, 2800 kubika, 160 konja. Ima elektronsko ubrizgavanje, pumpu u rezervoaru, kao i ovde boš pumpu, servo volan , servo kočenje, četiri diska, elektronski šiber. Zasebno hlađenje i grejanje sedišta napred, pozadi", kaže Filip Raković.

Ljubav prema automobilima, u Rakovićima se prenosi generacijama.

"Prvi "tristać" su, na primer, kupili iz Zastave još, koji je napravljen prvi "tristać" Milivoje Raković. To mi je pričao deda baš ovde kad je bio u kući", kaže Milanko Džavović - ujak vlasnika mercedesa.

Mercedes već tri decenije nije registrovan, ne samo zbog tog troška, već zato što treba dosta novca da se napuni rezervoar od 210 litara.

"Registracija je šezdeset hiljada dinara kod nas trenutno kod nas u Srbiji. Ali problem je što automobil troši 38 litara na sto kilometara, tako da nije baš rentabilno za vožnju svaki dan", kaže Filip Raković.

Budući da je na njemu sve originalno, tržišna cena je 160.000 evra, a Filip je od proizvođača u Štutgartu saznao da zaista poseduje svetski unikat, kojim bi rado dopunili svoju muzejsku zbirku.

Iz Mercedesa je stigla ponuda, da ukoliko 2019. godine i dalje bude u voznom stanju, Filip za ovaj model može da dobije novi model S klase.



broj komentara 0 pošalji komentar