Kritičarka "Gardijana": BFI stavio Beograd na svetsku mapu

Kritičarka londonskog lista "Gardijan" Džudit Mekril kaže da je za Beogradski festival igre čula pre nekoliko godina i da je Aja Jung neko čiju je snagu nemoguće ne prepoznati i da je svake godine impresionira kvalitet programa.

"Nije reč samo o odabiru dela izuzetnih koreografa, već o širokom rasponu od klasičnog baleta, preko hip-hopa, do vrlo eksperimentalnih predstava. Ovaj festival je stavio Beograd na svestku mapu što je veliko dostignuće", rekla je Mekril Tanjugu.

Ističe da je igra globalna umetnička forma koja omogućava povezivanje kultura i da u Beogradu, sa svim traumama koje je u prošlosti preživeo, Beogradski festival igre ima veliki značaj.

Evropska scena umetničke igre se neprstano razvija, primećuje Mekril, kao i da se gubi granica između klasičnog baleta i savremene igre, te igrači sa različitim iskustvom sve više sarađuju i povezuju se i sa drugim umetnostima poput pozorišta.

"Sve više se uviđa snaga pokreta i moć jezika tela. Igra je postala centralni deo kulture“, rekla je kritičarka.

Prisetila se da kada je počinjala svoju karijeru pre 32 godine, igra je bila jezik koji je malo ljudi razumeo i nije imala mnogo poklonika, dok danas zauzima centralno mesto.

"Ranije su i mediji više pisali o pozorištu, filmu, nego o igri. To se promenilo danas sa sve većim prisustvom telesnog i vizuelnog. Emocija u pokretu postala je jezik koji razumeju ljudi na svim kontinetima", istakla je Mekril.

Primer toga je, kako je navela, sinoćna predstava Fractus V, Sidija Larbija Šerkaujia, kojom je počeo 16. Beogradski festival igre, u kojoj koreograf jezikom igre prenosi misli američkog lingviste i filozofa Naoma Čomskog o represiji sistema nad pojednicem i njegovim slobodama.

broj komentara 0 pošalji komentar