Crni petak na Ibarskoj magistrali – šta je najveći neprijatelj vozačima

Noćas i jutros u dve saobraćajne nesreće na Ibarskoj magistrali poginulo je petoro ljudi, a šestoro je povređeno. Od početka godine na srpskim putevima stradalo je 300 ljudi. Samo od početka leta 130 – podaci su policije. Zbog gužvi i tranzitnog saobraćaja, letnji meseci su posebno rizični.

Jedan vozač je uhapšen zbog sumnje da je noćas izazvao udes kod skretanja za Bogovađu na Ibarskoj magistrali, u kojem je stradalo četvoro mladih ljudi, saopštila je policija. Takođe, jedna osoba je poginula, a dve su povređene u nesreći koja se dogodila jutros u mestu Donja Gorevnica.

Policija navodi da je samo u proteklih devet dana 20 osoba poginulo na putevima. U junu i julu, stradalo je oko 50 odsto više ljudi nego u istom periodu prošle godine, i pored pojačanih kontrola.

"U prethodnih sedam dana sprovodili smo pojačanu kontrolu korišćenja mobilnih telefona na prvom mestu i korišćenja sigurnosnih pojaseva. Od ponedeljka počinje i kontrola brzine kretanja svih učesnika u saobraćaju i to ne samo u našoj zemlji, nego i u čitavoj Evropi", najavio je načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.

Vozači treba da znaju da, iako ih saobraćajna policija ne zaustavi, mogu dobiti poziv na kućnu adresu gde moraju da se izjasne ko je bio vozač, kako bi bio sankcionisan, dodaje Arsov.

Ljudi sedaju za volan uvereni da se njima nesreća neće deseti. Neki plate životom, a neki lekciju nauče tek kada se suoče sa strašnim posledicama, poput gubitka dragih ljudi, trajnog invaliditeta.

Greška vozača najčešći uzrok udesa

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja napominje da se saobraćajne nezgode događaju i zbog nebezbednih puteva, ali da je svakako čovek taj koji najčešće greši.

Navodi da greše i putari, odnosno upravljači, i da se zbog toga može apelovati i na njih.

"Profesionalni vozači, oni koji voze kamione i autobuse, moraju da se pridržavaju određenih pravila u smislu koliko u toku dana smeju da upravljaju vozilom, koliko često moraju da prave pauze, odmor i slično", dodaje Okanović.

Ukazuje da prevoznici često svesno primoravaju vozače da krše ta pravila zarad svojih ekonomskih interesa, ali da je policija pooštrila kontrolu u tom segmentu.

Šta vozači treba da izbegavaju

Okanović ističe da je saobraćajana kultura u Srbiji na niskom nivou, navodeći da se više plašimo sedenja na hladnom betonu nego vožnje u alkoholisanom stanju ili bez sigurnosnog pojasa.

Jovica Mitić iz Auto-moto saveza Srbije savetuje svim vozačima da pre puta prvenstveno dobro prekontrolišu svoje vozilo kako bi bili sigurni u ono čime raspolažu, da uvek budu odmorni, da se dobro naspavaju, da ne konzumiraju tešku hranu.

Dodaje da vozači treba da izbegavaju putovanje u najtoplijem periodu između 11 i 17 časova, da koriste jutra i večeri za vožnju.

"Ne treba putovati ni posle ponoći do šest ujutro. Tada se umor, kao najveći neprijatelj vozaču, vrlo često dešava i tada su nesreće vrlo česte", upozorava Mitić.

Onima koji dugo čekaju na graničnim prelazima – savet da izgubljeno vreme ne nadoknađuju brzom vožnjom.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
5° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво