Lančani sudari na auto-putu – sedmoro poginulih, 27 povređenih

Sedam osoba je poginulo, a 27 je povređeno u lančanim sudarima u oba smera na auto-putu Beograd–Niš, između Ćuprije i Jagodine kod Mijatovca. Među povređenima nema dece. Deo auto-puta koji je bio blokiran, oko 16 časova ponovo je otvoren i pušten u saobraćaj. Uzrok nesreće je gusta magla.

18.50 – U KC "Niš" nalaze se tri povređene osobe, od kojih je jedna životno ugrožena, javlja dopisnik RTS-a. "Putevi Srbije" saopštavaju da je saobraćaj na naplatnim stanicama Jagodina i Ćuprija normalizovan i da nema više zadržavanja vozila.

16.55 – Deo auto-puta između Jagodine i Ćuprije oko 16 časova ponovo je otvoren i pušten u saobraćaj. U smeru ka Nišu otvorene su preticajna i zaustavna traka, dok se u smeru ka Beogradu koriste preticajna i vozna traka auto-puta, saopštio je Auto-moto savez Srbije.

15.15 – Jedna kolovozna traka od Jagodine ka Ćupriji je puštena u saobraćaj, a normalizacija celokupnog saobraćaja se očekuje u narednih pola sata.

13.15 – Od 27 povređenih, 17 osoba zadržano je na lečenju, saopštava MUP.

12.50 – Još jedna osoba podlegla je povredama, tako da se ukupan broj poginulih popeo na sedam. 

11.25 – Saobraćaj i dalje blokiran. Šlep-službe uklanjaju smrskana vozila sa puta. 

10.55 – Četvoro povređenih upućeno je u KC Kragujevac. Pripremljene su tri operacione sale za eventualne operacije, kao i dovoljna količina krvi za transfuziju.

10.35 – U Opštoj bolnici u Ćupriji je devet povređenih, od kojih dve teško. Među povređenima nema dece.

10.25 – Šestoro povređenih smešteno u jagodinsku Opštu bolnicu. Oni su stabilno. Među njima troje stranih državljana – Grk, Poljak i nemački državljanin.

9.30 – Šest osoba izgubilo je život, a povređeno je 27 u dva lančana sudara na auto-putu Beograd–Niš kod Jagodine, saopštava MUP. 

Na auto-putu Beograd-Niš, kod Jagodine, oko 7.20 došlo je do lančanih sudara, u oba smera, u kojima je učestvovalo više od 34 vozila – kamioni, automobili.

Prema poslednjim informacijama, poginulo je sedam osoba, a povređeno je 27, od kojih je 17 zadržano na lečenju.

U prvom udesu u smeru ka Beogradu poginule su dve osobe, a u drugoj nesreći u smeru ka Jagodini poginule su četiri osobe.

U Opštoj bolnici u Ćupriji zbrinuto je osam osoba, od kojih jedna teško.

Jedan od teško povređenih je, nakon dijagnostike u Ćupriji, transportovan na Odeljenje ortopedije u Nišu. U KC "Niš" nalaze se tri osobe.

Među povređenima nema dece, kaže za RTS direktor bolnice Slobodan Gajić.

Državni sekretar u Ministarstvu zdravlja Vladimir Đukić, koji je obišao povređene u lančanim sudarima, kaže za RTS da su povređeni pacijenti dobro zbrinuti u bolnici u Ćupriji, da su medicinski radnici učinili maksimum, kao i da su ekipe Hitne pomoći odigrale značajnu ulogu.

Dodao je da će jedan teško povređeni pacijent, koji se nalazi u komi, zbog kompleksnosti povreda biti prebačen u Klinički centar u Nišu.

U jagodinsku Opštu bolnicu primljeno je šest povređenih osoba, koje su stabilne i nisu životno ugrožene, rekla je za RTS dr Jasmina Tričković iz Službe urgentne medicine.

Među povređenima u jagodinskoj bolnici su i tri strana državljana – Grk, Poljak i nemački državljanin. 

Ostali povređeni prevezeni su u bolnicu u Paraćinu.

Vatrogasci-spasioci uspeli su da iz automobila izvuku sve ljude koji su bili zarobljeni u svojim vozilima.

Uzrok nesreća je gusta magla zbog koje je vidljivost bila smanjena na desetak metara.

"Kretao sam se iz pravca Niša nekom normalnom brzinom. Bila je neka sumaglica, a kada sam prošao Moravu – zid. Ništa se ne vidi. Tolika je magla bila. Počeo sam odmah da kočim, sustigao sam kamion ispred sebe, stao, izašao iz kamiona i već su vozila počela da se udaraju", posvedočio je za RTS jedan od vozača.

Prema navodima očevidaca, u jednom od sudara zapalio se i kamion.

Na mestu nesreće bilo je više vatrogasnih kola i kola Hitne pomoći.

Saobraćaj na auto-putu u oba smera bio je blokiran, pa su se stvorile kilometarske kolone automobila.

Alternativni pravac smera Beograd–Niš bilo je isključenje na petlji Jagodina ka gradu, do Ćuprije.

Iz Niša ka Beogradu isključenje je bilo na petlji Ćuprija do grada, zatim do Jagodine, gde su se nazad vozila vraćala na auto-put ka Beogradu.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja navodi da je pri brzini od 120 kilometara na čas bezbedno rastojanje najmanje 60 metara, a vozi se na razdaljini od pet do šest metara.

"Molim vozače, nemojte to raditi, držite odstojanje naročito u uslovima smanjene vidljivosti. Ako se već nalazite u uslovima smanjene vidljivosti, ne smete voziti na slepo, kao da ispred vas nema nikoga", poručio je Okanović.

A od države se očekuje da uz video-nadzor i sistem upozoravanja i obavešavanja poveća bezbednost u saobraćaju. To bi koristilo i onima koji zbog nesreće nisu mogli da nastave dalje. Tražeći alternativne pravce blokirali su put kojim su i povređeni prevoženi do bolnica.

broj komentara 46 pošalji komentar
(sreda, 10. okt 2018, 22:20)
anonymous [neregistrovani]

Pa nije baš tako

Magle su tu vrlo česte, i ne pametuje se baš iz fotelje. Pre nepunih godinu dana isto je bila na istom mestu magla, vidljivost nikakva, ali vozači su se snašli i nije bilo udesa. Dovoljno je da se jedan ne snađe i desi se ovo što se desilo. Ipak treba upozorenje i da neko to prati. Ipak treba da se saobraćajna policija bavi i ovakvim stvarima, a ne sa,o kažnjavanjem.

(utorak, 09. okt 2018, 23:01)
anonymous [neregistrovani]

ne smijete

Ne smijete zaboraviti da se veliki dio autoputeva nalazi na vijaduktima i mostovima koji se zimi brzo zaledjuju i teško odledjuju ,kao i da dobar dio prolazi uz rijeke ,koje su pogodan milje za maglu.Zato oprez u vožnji,jer brzine u takvim okolnostima neminovno vode u smrt.

(utorak, 09. okt 2018, 20:28)
anonymous [neregistrovani]

Strašne tragedije u Srbiji.

Strašno mi je žao šta se dešava. 7 osoba poginulo jutros, a 4 preveče...
Ljudska nepažnja. Kako da se drži odstojanje kad je toliko vozila u saobraćaju? På i u idealinim uslovima.
Za odstojanje je potreban prostor. Al
Ako se vozi 30 km / h rastojanje mora da bude 30 metara, 50 km/h, 50 metara...120 km /h, čak 120 metara između vozila!!!
A koliko vozila ima kod nas u region, Evropi i svijetu!? Da li je moguće voziti po propisima!?!
Ne! To je nemoguće!
Pozdrav iz Prijedora, BiH

(utorak, 09. okt 2018, 20:14)
Огњен [neregistrovani]

И после ове трагедије ...

шта ће се променити? Да ли ће се извући поуке? Или ћете и даље кривицу сваљивати само на возаче? Неки су сигурно возили по пропису, али шта вреди кад други нису. Неки брже реагују од других, али шта вреди...
На овом случају се види да нам недостаје ефикасан систем упозорења. Значи за почетак на сваких 5км на аутопутевима, а могло би и на важнијим регионалним, постављати светлосне табле на којима ће оператери исписивати упозорења на појаве које угрожавају безбедност. На пример "УСПОРИТЕ МАГЛА ИСПРЕД - 1км" или поледица или саобраћајни удес и сл. То треба да се уради. Надам се да ће неко видети овај предлог и учинити нешто.

(utorak, 09. okt 2018, 19:36)
Мића [neregistrovani]

Зашто ?

Зато што се гуркају сваки милиметар ближе другоме и пребрзо, али главни узрок је само сигурносно одстојање. Докле да имамо кланицу на путевима?

(utorak, 09. okt 2018, 19:19)
anonymous [neregistrovani]

svaki udes u saobracaju

je kriv vozac i tu nema opravdanja a niti kriviti maglu ili los put.Svaki vozac mora da bude svestan kako mora voziti u takvim uslovima.Nasi ljudi su se dohvatili dobrih auta i raspale velikom brzinom misleci da ako je auto jako sve moze , nazalost ovo nije prvi slucaj.

(utorak, 09. okt 2018, 19:16)
anonymous Sreten [neregistrovani]

"Magla"

Moraš imati uvek odstojanje prilagođeno brzini tako da ako bi se iznenada pojavio zid na putu da možeš se zaustaviti...odstojanje je majka sigurnost..
Pravilo je odstojanje u metrima jednako polovini brzine kojom se voziš.... (Midestens halben tacho)
.

(utorak, 09. okt 2018, 17:59)
anonymous [neregistrovani]

magla

Sad ste svi pametni kuci iz fotelje, znate kako je trebalo... kako bi reagovali da ste se nasli tamo u toj magli.?!

(utorak, 09. okt 2018, 17:42)
anonymous [neregistrovani]

Pravilo

Postoji jednostavno pravilo za vožnju pri magli : kolika vidljivost tolika brzina. To znači: ako se vidi 50 metara ispred auta, maksimalna brzina mora da bude 50 km/h, ako je vidljivost 30 metara brzina mora da bude 30 km/h. Upaliti sva svetla, i 4 žmigavca po potrebi. I biti oprezan, neuskladjena brzina vremenskim uslovima može se glavom platiti.

(utorak, 09. okt 2018, 15:49)
anonymous [neregistrovani]

Пажљиво прочитах овај део..

..” Bila je neka sumaglica, a kada sam prošao Moravu – zid. Ništa se ne vidi. Tolika je magla bila.”

Прочитајте и ви и донесите закључак сами.
Човек рече, прво је улетео у сумаглицу (значи упозорење шта после тога долази), па у тешку маглу (што је требао очекивати после сумаглице).
Магла није пала са неба него се у њу улазило, из сумаглице у маглу, као што је увек и случај.
Па јел још треба неко да их води (вози) кроз маглу?!
Једини разлог ове трагедије је људски фактор.