Pilot tuži "Jat Ervejz"

Aleksandar Pfajfer, pilot kompanije "Jat Ervejz", podneo tužbu protiv nacionalnog avioprevoznika zbog diskriminacije i zlostavljanja na radu. To je ujedno i prvi postupak koji se vodi na osnovu novog Zakona o o zabrani diskriminacije. Kompanija "Jat ervejz" saopštila je da nikada nije vršila diskriminaciju zaposlenih po bilo kom osnovu.

Pilot-kapetan "Jat ervejza" Aleksandar Pfajfer podneo je Četvrtom opštinskom sudu tužbu protiv te kompanije zbog sistematske diskriminacije i zlostavljanja na radu na nacionalnoj i verskoj osnovi, izjavio je Tanjugu šef njegovog pravnog tima Vladimir Sekić.

Ovo je prvi postupak koji je pred sudom pokrenut na osnovu Zakona o zabrani diskriminacije koji je nedavno stupio na snagu.

Tužbenim zahtevom od 29. juna ove godine Pfajfer traži od suda da utvrdi da je rukovodstvo "Jat ervejza" prema njemu diskriminatorski postupalo i zlostavljao ga na radu nizom postupaka zato što je po nacionalnosti Nemac, katoličke veroispovesti, kao i da se naloži prestanak takvog ponašanja.

Pfajfer je naveo da je postupcima rukodovstva sprečeno njegovo napredovanje u službi i stručno usavršavanje, a godinama je nazivan pogrdnim imenom "General Ler", koji je bio zadužen za organizovanje bombardovanja Beograda 6. aprila 1941. godine.

U tužbi se dodaje da rukovodioci "Jata" nisu dozvolili Pfajferu da postane prvi pilot-kapetan na "boingu 727", 2000. godine, nisu ga 2005. godine uputili po konkursu na obuku za "boing 737", prekinuli su svaki vid normalne komunikacije sa njim, a zatim su ga početkom juna 2009. godine pozivali na službene razgovore koje su odbili da održe.

Česti kvarovi na Pfajferovim letovima

Sekić je napomenuo da je u poslednjih godinu dana na Pfajferovim letovima bilo šest teških kvarova, izrazivši sumnju da su u pitanju bile slučajnosti.

Pravni zastupnik objašnjava da je podnošenje tužbe sudu, posle višegodišnjeg zlostavljanja na radu kod Pfajfera iniciralo besprimerno ponašanje njegovih kolega odnosno pretpostavljenih krajem maja ove godine.

Pfajfer je 26. maja od kolege saznao da je protiv njega kapetan instruktor Glišić, inače jedan od rukovodioca JAT-a, podneo prijavu jer je, navodno, pilotsku kabinu posle leta "ostavio kao svinjac", naveo je Sekić.

Kako od nadređenih nije uspeo da sazna o čemu se radi, podneo je dva pisana zahteva da mu se ostavi kopija navedene prijave kako bi se o njoj izjasnio, pošto smatra da je lažna i zlonamerna, ali do danas nije mu ništa dostavljeno.

Potom je usledilo i šikaniranje od njegovih pretpostavljenih, rekao je Sekić.

Takođe, Pfajfer je 2. jula pismenim putem apelovao na generalnog direktora "Jat ervejza" Srđana Radovanovića, da svojim angažovanjem i autoritetom spreči svako dalje diskriminatorsko ponašanje i zlostavljanje na radu Jatovog rukovodstva prema njemu, ali da je, umesto toga, dobio upozorenje pred otkaz, naveo je Sekić.

"Dve sedmice po podnošenju tužbe, 14. jula, Pfajfer je dobio pisano upozorenje pred otkaz, usled čega je pretpeo stres praćen visokim pritiskom", kazao je Pfajferov punomoćnik.

Privremeno nesposoban za rad

Prema njegovim rečima, lekar Zavoda za vazduhoplovnu medicinu "Jata" konstatovao je u izveštaju da je Pfajfer "privremeno nesposoban za rad" i uputio ga da otvori bolovanje, na kojem je i danas.

Pravni tim Pfajfera zbog ovog slučaja uputio je predstavke Narodnoj kancelariji predsednika Srbije Borisa Tadića i ministarstvima za rad, za ljudska i manjinska prava i pravde.

Narodna kancelarija je reagovala i uputila pritužbu sudu kao i Ministarstvo za ljudska i manjinska prava koje je upozorilo "Jat" i skrenulo mu pažnju da je "neprihavtiljo svako diskriminatorsko postupanje i zlostavljanje na radu, s obzirom da je Srbija članica više međunarodnih konvencija o zabrani zlostavljanja na radu", podsećajući da je takav vid ponašanja suprotan Ustavu i zakonima Srbije.

Predsednik Udruženja linijskih pilota Srbije, kapetan instruktor Predrag Radosavljević, u pismu kapetanu Pfajferu, pored materijalne podrške navodi da je "tačno da su i drugi članovi Udruženja pretrpeli sličnu vrstu neopravdanog šikaniranja od strane poslodavca JAT-a u pojedinim fazama svoje karijere"

Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije, do danas nije odgovorio na molbu Pfajfera za neophodno pružanje zaštite i pomoći.

Pfajfer tužbom potražuje naknadu materijalne i nematerijalne štete, od 20 miliona dinara zbog narušavanja integriteta, kao i psihičkog i fizičkog stanja.

Od 2000. godine do danas pred Četvrtim opštinskim sudom u Beogradu protiv "Jat ervejza" je pokrenuto više od 2.000 radnih sporova, a neki od njih i danas traju.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 03. мај 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво