Srušio se vojni avion kod Čačka

Vojni avion tipa "orao" srušio se između Mrčajevaca i Slatine, kod Čačka. Pilot major Ivan Pantić se katapultirao i bez vidljivih povreda je prebačen na VMA. Nema veće materijalne štete. Istraga je u toku.

16.00 - Pilot aviona nalazi se na VMA i njegovo zdravstveno stanje je stabilno, bez vidljivih povreda, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

U okolini sela Mrčajevci oko 12.30 časova, prilikom probnog leta-tehničke probe vazduhoplova, srušio se avion Vojske Srbije tipa J-22 "orao", a pilot se katapultirao i dobro se oseća, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Pilot major Ivan Pantić, iz 98. vazduhoplovne brigade u Kraljevu, dobro se oseća i u stabilnom stanju prevezen je na Vojno medicinsku akademiju radi daljeg ispitivanja.

"Major Ivan Pantić nalazi se na VMA i njegovo zdravstveno stanje je stabilno, svestan je, komunikativan, bez vidljivih povreda i subjektivno se dobro oseća", saopštilo je Ministarstvo odbrane i istaklo da će pilot biti zadržan radi daljih dijagnostičkih procedura.

Avion je pao na livadu između sela Mrčajevci i Slatina ne oštetivši objekte, a mesto pada obezbeđuju Vojska Srbije i pripadnici MUP-a.

Avion je pao na 25 metara od prve kuće, a prilikom pada manje su oštećeni samo crepovi i stakla na prozorima nekoliko kuća u blizini, javio je dopisnik RTS-a. Povređenih nije bilo. 

Načelnik Odeljenja za vanredne situacije Moravičkog okruga Dragiša Broćić rekao je da su na lice mesta upućene ekipe vatrogasaca i hitne pomoći.

"Vatrogasne specijalne jedinice su u 12.57 stigle na područje između Mrčajevaca i Slatine, gde su zatekli olupinu vojnog aviona", rekao je Bročić za RTS.

Kako kaže, od meštana su dobili informaciju da se neposredno pre pada aviona pilot katapultirao i pao nekih 100 metara od mesta na kojem se srušio avion.

Meštanin Slobodan Rajičić, u čiju njivu je Pantić pao, kaže da je major najpre ptao da li je "nekoga ubio".

"Meštani su odmah krenuli ka pilotu. Zatekli smo ga kako leži i puši. Rekao je da ga malo bole leđa, rebro, ali da je dobro. Prvo nas je pitao gde je i da li je nekoga ubio. Kada smo mu rekli da nema povređenih i većih posledica zatražio je mobilni telefon da se javi ženi da je živ i zdrav", rekao je novinarima Rajičić.

Dodao je da su meštani u šoku. "Oštećeni su im krovovi, a na pojedinim kućama popucala su stakla. Kažu da su čuli snažnu detonaciju nakon čega su videli da se avion obrušava pod uglom od 90 stepeni", rekao je Rajičić.

Mesto pada aviona obišao je i gradonačelnik Čačka Vojislav Ilić koji je obećao pomoć meštanima u sanaciji oštećenih kuća. 

U skladu sa propisima, komandant 98. vazduhoplovne brigade Vojske Srbije iz Kraljeva formirao je komisiju koja će ispitati uzroke pada aviona i ona je odmah počela sa radom.

Ovo je treći avion Vojske Srbije tog tipa koji je izgubljen u udesima u proteklih pet godina. U sve tri situacije piloti su uspeli da iskoče iz aviona i tako se spasu.

Prvo je 21. maja 2008. godine u blizini zrenjaninskog sela Baranda pao "orao" evidencijskog broja 25114, kojim je upravljao pilot major Tomas Janik, iz 98. avijacijske brigade iz Kraljeva.

Pilot major Slobodan Jocić iskočio je iz aviona "orla" 25156, 3. juna 2010. godine, zbog nemogućnosti da izvuče stajni trap i sleti na pistu aerodroma Lađevci kod Kraljeva.

Jocić je iskočio iznad Knićkog jezera, kako bi izbegao eventualnu štetu i žrtve na zemlji.

Avion "orao" projektovan je u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu, a u naoružanje je počeo da ulazi 1983. godine. Proizvedeno je više od 110 komada jurišne, školske i izviđačke varijante.

Ovaj avion je u ratovima od 1991. do 1999. godine bio okosnica lovačko-bombarderske avijacije SR Jugoslavije i Republike Srpske.

Preostali "orlovi" danas lete u sastavu 241. lovačko-bombarderske eskadrile iz Kraljeva i u sastavu Sektora za letna ispitivanja u Batajnici.

broj komentara 67 pošalji komentar
(subota, 16. nov 2013, 07:14)
Dzigi [neregistrovani]

Moderno

Davne 87' sam bio u vojsci u danasnjoj Hrvatskoj na jednom od vecih vojnih aerodroma. Vec u to praistorijsko vreme nisu leteli Orlovi, jer se odredjeni broj aviona srusio u kratkom periodu. Vec u to vreme piloti su pricali da je to zastareo avion i nazivali ga "Mrtvacki Sanduk..."

Drugo ovaj komentar sa autobusima za Beograd je jako neumesan.

(subota, 16. nov 2013, 05:08)
anonymous [neregistrovani]

Sve se dobro zavrsilo sto je najvaznije

Sve se dobro zavrsilo, sto je najvaznije nema zrtava. Padaju i Americki mnogo noviji avioni, jednostavno desava se, masine su to, mogu da zakazu bilo kada.
Neki komicni cinicni komentari komsija iz susednih republika su smesni :)

(subota, 16. nov 2013, 01:03)
anonymous [neregistrovani]

za sve internet ratnike

ovaj sto komentarise da su J 22 i G 4 jurisni i izvidjacki je u pravu....poz sa sve internet ratnike i vojnike!
ne mora avion biti nevidljivi od par bilijardi i komplikovane elektronike za podrsku pesadije,u ostalom,ameri koriste A 10 kojem tepaju ,,limeni kovceg'' jer je spor i krntija kako oni sami kazu,a rusi Su 25 koji je odlican avion i ameri ga obozavaju i mnogo hvale,u ostalom,za taj avion otvoreno tvrde da je mnogo bolji od A 10...i F22 raptor i F 35 najnoviji nevidljivi su svi prizemnjeni zbog raznoraznih gresaka i probleme zbog komplikovanosti sistema,zato orao i galeb su odlicni za svoju namenu,ako hocete da skidate spijunske satelite po svemiru i vodite vazdusne borbe na 18 000 metara i plafonu leta ili gadjate po 30 ciljeva odjednom na 400 km udaljenosti,onda kupite najnoviji ruski ili americki avion...ali ko je lud da tako skup i dragocen aparad baca na blisku podrsku pesadije i rizikuje da ga obore puskom?
a i ti aparati nisu napravljeni ni namenjeni za letove male brzine i blisku podrsku,vec da gadjaju ciljeve na zemlji sa par km visine,a to je ipak beskorisno kada se snage pomesaju i nema jasne linije fronta....i J 22 je modernizovan neposredno pre bombardovanja i jeste zastareo,ali po kojim standardima?
za svoju namenu u sredini u kojoj deluje,on je moderniji od onih migova 29

(petak, 15. nov 2013, 23:50)
anonymous [neregistrovani]

j22 i g4

raznijeh ljudi ima pa i ovaj sto komentarise kako su j22 i g4 izvidjacki i jurisni avioni ... majstore , j22 i g4 su vec muzejski eksponati , i koja modernizacija njih . to je kao kada bi uzeo da modernizujes tristaca ...

(petak, 15. nov 2013, 23:05)
anonymous [neregistrovani]

dobro je

Samo da je pilot ziv i zdrav. Bice i crepova i stakla i novih aviona. Dosta primedbi i zapomaganja.
Odlicno se snasao.
Samo napred vazduhoplovci.

(petak, 15. nov 2013, 22:57)
anonymous [neregistrovani]

odg."J22 i G4"

Nije odlično, ti bi modernizovao te krševe a narod stenje već 20.godina.

Bolje je za autobuse nego u vetar kome još trebaju ti avioni, od koga bi nas branili ???

(petak, 15. nov 2013, 22:51)
anonymous [neregistrovani]

pilot-sabotaza

A sta je to radilo tehnicko osoblje?Kako su pustili avion da poleti?U ispravnom ili neispravnom stanju?A mozda je i neka diverzija?,pre poletanja ili nesto sa zemlje???
Pa ne padaju avioni kao kruske tek tako...

(petak, 15. nov 2013, 22:41)
anonymous [neregistrovani]

Novca nema

Novca nema za svašta nešto, ali mi i dalje kao država gubimo novac koji nemamo na stvari koje nam nikako nisu potrebne, gubimo na akcizama koje ne naplaćujemo istim tim Hrvatima, gubimo na sve strane.

Samo mi malo da se osvestimo i počnemo da kupujemo domaće dok ga još ima... i biće ne samo novca, nego i domaćih aviona.

(petak, 15. nov 2013, 22:39)
anonymous [neregistrovani]

Materijali, gorivo, elektronika, sredstva inspekcija i odrzavanja ...

To je slozen sklop, koji ima hiljade komponenti gde jedna da zakaze pada. Plus proces starenja materijala, delove nije moguce proveriti osim pod ultrazvukom i rendgenom, a to kosta. Ne cudite se, vrhunske tehnologije traze vrhunske mehanicare za odrzavanje mehanike i elektronike. Na stranu sto je avio elektronika osetljiva na radio frekvencije. Na svakom boljem mobilnom telefonu ima dugme za iskljucivanje vecine funkcija priliom letenja jer moze da bude opasno i stetno. Jedna dizna, jedan ventil, najmanja kolicina vibrirajuce nano prasine u gorivu ili rezervoaru i ode mast u propast. Na lonac masti, kasika katrana i vise ne osta nista.

(petak, 15. nov 2013, 21:29)
Pv Rz M.A [neregistrovani]

steta

Licno sam ga video kako je proleteo nad Krusevac na nekih 300 metara od zemlje i bas mi je bilo cudno sto leti tako nisko nakon 1 sata sam cuo da se je avion srusio kod Kraljeva steta