Читај ми!

Vučić: Možemo da završimo prugu Novi Sad - Subotica do kraja 2024.

Predsednik Srbije Aleksadnar Vučić stigao je u Stepanovićevo kod Novog Sada gde obilazi gradilište na pruzi Novi Sad – Subotica za brzine vozova do 200 kilometara na čas, koja je deonica međunarodne brze pruge od Beograd do Budimpešte.

Predsednik je tokom obilaska gradilišta rekao da radovi idu brže od rokova, jer su se kinseki izvođači postarali da urade sve što je moguće i da smatra kako će pruga biti završena pre kraja 2024. godine.

"Nekad je bolje da platite i nešto više, ali da završite ranije, jer onda vidite rezultate kave smo postigli na pruzi Beograd - Novi Sad. Mi smo imali vere da ćemo da promenimo budućnost železnice, da to ne bude samo socijalna kategorija, već da železnica počne da radi i živi i postigli smo neverovatne rezultate sa tom prugom i očekujemo da oni budu još bolji, posebno kada budemo završili još 108 kilometara do Subotice. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine, što će biti mnogo pre mađarske strane", rekao je Vučić.

Istakao je da je to veoma važno zbog razvoja severa zemlje i razvoja turizma na Paliću i Topoli ali i daljeg razvoja Vrbasa, Lovćenca i drugih mesta koja se nalaze uz trasu pruge.

Naveo je da su sve pruge u Srbiji izgrađene između 1884. i 1976. kada je izgrađena poslednja pruga Beograd-Bar.

"Između 1976. i 2012, dakle 36 godina, nismo podigli ni jednu prugu, a rekonstruisali smo u tom periodu 31 kilometar. Za ovih 10 godina smo izgradili 108,1 kilometara novih savremenih pruga, rekonstruisali 781,5 kilometara pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara, a u planu imamo preko 2.026 kilometara izgradnje i rekonstrukcije pruga", naveo je Vučić.

Naglasio je da je to deo velikih planova za modernizaciju i izgradnju Srbije, za dovođenje investicija u čemu će ovakve pruge značajno pomoći, kako bi nove fabrike nikle u različitim mestima Vojvodine.

Vučić je zatražio od pokrajinskog premijera Igora Mirovića da se arheološka iskopavanja i konzervacija lokaliteta na trasi pruge ubrzaju, kako radovi ne bi kansili.  

"Predložiću petostruko veće kazne za krađu na želznici"

Predsednik Vučić najavio je da će inicirati pooštravanje kazni i do pet puta za krađe na železničkoj infrastrukturi, ali i da putnici moraju da znaju da su potpuno sigurni.

"Ne igramo se mi sa tim, ljudi moraju da znaju da su potpuno sigurni", istakao je Vučić navodeći da je juče brzi voz do Novog Sada bio bez razloga usporen da ne bi bila dovedena u pitanje bezbednost ljudi.

On je rekao da neki neogvorni ljudi zbog 100, 150 evra kradu delove i da misle da će time nešto pametno da urade.

"Ko su ti ljudi koji to rade, nije to prvi put, naravno da se sekiram, radite, gradite i dođu neodgovorni i uzmu deo baš sa mesta sa kog ne treba. Onda železnica uspori vozove. Predložiću pet puta veće kazne za specifičmo delo - ugrožavanje bezbednosti više ljudi. Pa kad dobije 10 godina zatvora videćemo da li će mu pasti na pamet da krade", rekao je Vučić.

Prema njegovim rečima, ljudi moraju da znaju da su sigurni.

"S razlogom su usporili vouzovi zbog bezbednosti. Ali kada imate posla sa bitangama koji kradu bakar ili kamenuju vozove ne znamo šta da radimo. Mi smo juče 4,5 minuta kasnili jer smo usporili sa 200 na 160 kilometara na sat. To nećemo više, jer su ljudi navikli na tačnost. Ko su ti ljudi među nama koji to rade", rekao je on.

Dodao je i da to nije prvi put da ljudi kradu, a da su se sa druge strane ljudi iz Železnica celu noć mučili da bi voz išao 200 a ne 160 na sat.

Čen Bo: Brza pruga Beograd-Budimpešta ima veliki značaj

Ambasadorka Kine Čen Bo izjavila je da izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta ima veliki značaj ne samo za Srbiju, već i za povezivanje drugih regiona.

"Radovi napreduju i uverena sam da će kineski izvođači koji imaju svetsku tehnologiju i iskustvo u izgradnji brze pruge, kvalitetno odraditi ovaj projekat i uz snažnu podršku srpskih partnera u skorijem vremenu uspešno završiti ove deonice", rekla je Čen Bo koja je zajedno sa predsednikom Aleksandrom Vučićem obišla radove na deonici pruge Novi Sad - Subotica.

Izvođači: Pruga Novi Sad - Subotica biće gotova do kraja 2024.

Radovi na donjem stroju i svim konstrukcijama pruge Novi Sad - Subotica biće završeni do kraja 2024. godine, rekli su predstavnici kineskih izvođača radova predsedniku Srbije.

Kineski izvođači rekli su predsedniku da je pruga duga 108 kilometara i da ima 11 stanica, od kojih će neke biti rekonstruisane, dok će neke biti izgrađene u potpunosti nove.

Na ovoj lokaciji koju je obišao predsednik Srbije, završeno je 65 odsto iskopa za donji stroj i 55 odsto nasipa, a radovi teku malo usporenije zbog toga što u okruženju ima arheoloških nalazišta.

Kineski izvođači radova upoznali su predsednika Vučića da je njihov plan da od 1. aprila počnu sa polaganjem koloseka iz pravca Novog Sada.

Na pitanje Vučića da li im je sada lakše nego na pruzi Beograd - Pazova, jer su tamo morali da rade signalizaciju sa partnerima, predstavnici kineskog izvođača radova odgovorili su da je i ova trasa izazovna, ali da su poučeni iskustvom sa trase Beograd- Pazova.

Deonica duga 108,2 kilometra

Ova deonica duga je 108,2 kilometra, deo je globalne inicijative Kine "Pojas i put" i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i istočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016. godine.

Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanca u Lovćencu, Rumenci i Vrbasu. Planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.

Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara. Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke.

Radovi su počeli 22. novembra 2021. godine, svečanošću na kojoj su taster za početak izgradnje zajednički pritisnuli predsednik Vučić, ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Prvi deo ovog projekta, brza pruga od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine, a njom su se brzim vozom "Soko" prvo provezli predsednik Vučić, premijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.

Tu deonicu dugu 75 kilometara konzorcuijum kineskih kompanija "Čajna relvej internešenel" i "Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani" počeo je da gradi krajem 2017. godine, a koštala je oko milijardu dolara.

петак, 26. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво