Da li će novi pravilnik "zatvoriti" male turističke agencije

Od 1. februara počinje puna primena novog pravilnika o agencijskom poslovanju. Dok u resornom ministarstvu veruju da će to obezbediti veću zaštitu putnika, vlasnici agencija, pre svega onih malih, kažu da će zbog novog pravilnika morati da stave ključ u bravu ili će nastaviti da rade kao subagenti a ne organizatori putovanja.

Na osnovu broja putnika koje su imale prošle godine, agencije se novim pravilnikom svrstavaju u četiri grupe. Svaka grupa imaće različit iznos garancija putovanja i depozita.

Prvoj grupi pripadaju agencije koje su imale hiljadu putnika, drugoj one do pet hiljada, trećoj do deset hiljada a četvrtoj najveće agencije, sa više od deset hiljada turista. Resorno ministarstvo je izašlo agencijama u susret omogućivši im da obavezni depozit iz kojeg se obeštećuju putnici ne bude mrtav kapital.

Direktor JUTA Aleksandar Seničić napominje da su agencije dobile mogućnost da sada iznosi depozita od dve i po, pet, sedam i po hiljada i deset hiljada evra za najveće agencije bude faktički operativan depozit koje će agencije koristiti tokom meseca.

"Na kraju meseca treba da imaju taj iznos na svom računu kao garanciju da nemaju finansijskih problema", dodaje Seničić.

Ukazuje da će to pospešiti naplatu potraživanja koja su takođe bila veliki problem u turističkoj privredi.

Poskupljenje osiguranja preliće se na džepove putnika

Prošlog leta nekoliko agencija je bankrotiralo. To je donelo mnogo problema celoj branši, ne samo što se tiče ugleda. Naime, procenjujući turističke agencije kao rizične partnere, osiguravajuće kuće su im povećale cenu polise.

"Osiguravajuće kuće su podigle cene za oko 30 odsto što će se odraziti u svakom slučaju malo i na naše poslovanje, a verovatno jedan deo troškova treba da prenesemo i na putnike", navodi Žika Trakić iz kragujevačke agencije "Holidej".

Agenti kažu da su novim pravilnikom naročito ugrožene male porodične agencije sa dvoje, troje zaposlenih.

Milica Began iz agencije "Nitravel" iz Niša napominje da su mnoge male agencije prešle isključivo na subagenturu, više nisu organizatori putovanja. One su te svoje programe radile bolje od svih onih velikih agencija za koje mi svi znamo, dodaje Beganova.

Na turizam kao najranjiviju privrednu granu najpre se odraze sve svetske prilike i neprilike. Tako je koronavirus obustavio sva turistička putovanja u Kinu.

Dušan Anastasov iz beogradske agencije "Big blu" kaže da druge destinacije još nisu trpele zbog koronavirusa. "Tako da je za sada stanje redovno, samo se u Kinu ne ide u narednom periodu", dodaje Anastasov.

Prisećajući se epidemija SARS-a od pre nekoliko godina, agenti kažu da je za normalizaciju putovanja u zemlju u kojoj se virus pojavi, najčešće potrebno pola godine.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво