Šnajder elektrik, veza lokalnih talenata sa moćnom mašinom

Softver koji proizvodi novosadska kompanija Schneider Electric DMS NS (SEDMS NS) održava elektroenergetske sisteme u 80 zemalja širom sveta, koristi se u 170 kontrolnih centara sa ukupno 400 miliona potrošača. U pitanju je najnapredniji softverski sistem na svetu, što je potvrđeno od strane vodećih konsultantskih kuća u SAD-u, koji izvršava sve tehničke zadatke u distributivnim kompanijama na efikasan i optimalan način. Proizvodi ga više od 1.000 stručnjaka, među kojima je i 30 doktora nauka, koji zajedno čine važan deo globalne kompanije Schneider Electric.

Luis D'Akosta došao je na čelo SEDMS NS sredinom prošle godine, sa namerom da u dalji razvoj kompanije uloži znanje i iskustvo prikupljeno za više od 25 godina rada u oblasti industrije elektroenergetskih sistema. Pored angažovanja u Novom Sadu, zadužen je i za Smart Grid Services širom sveta, gde vodi razvoj i sprovođenje softverskih rešenja kojima se digitalizuju svetska distributivna preduzeća. Za RTS otkriva šta je to što njegovu kompaniju održava na vrhu već decenijama.

Šta Vam je najinteresantnije sa čim ste se susreli u poslednje vreme u pogledu tehnoloških inovacija?

Trenutno se u našem sektoru dešava mnoštvo inovacija. Povezanost distribuiranih obnovljivih izvora energije sa povećanim potrebama društva za električnom energijom postavlja mnoge tehnički zanimljive izazove pred pouzdano, održivo i efikasno upravljanje elektrodistributivnom mrežom.

Analitika na niskom naponu, zatim tržišta električne energije koja uključuju fleksibilnost potrošača, optimizaciju punjenja/pražnjenja električnih vozila i unapređenu praksu održavanja uz pomoć prediktivne analitike, dronova, digitalnih blizanaca i virtuelne realnosti samo su neke od interesantnih tehnologija koje nastaju i razvijaju se u našem sektoru.

Upravljate biznisom koji je deo jednog veoma dinamičnog tržišta čiji je moto - budi inovativan ili te neće biti. Kako u takvim okolnostima planirate da doprinesete opstanku kompanije Schneider Electric?

Citiraću Alana Keja: „Najbolji način da se predvidi budućnost je - da se izmisli". Najbolji način (a možda i jedini) za nadmetanje na našem tržištu je isporuka najnaprednijeg rešenja na svetu.

Elektroenergetski sistem je najveća mašina koju je čovečanstvo izumelo. Zavisni smo od nje jer nam omogućava moderan način života. Ova mašina se brzo menja - sve je više električnih vozila, data centara, solarnih panela, vetroelektrana, mikromreža, itd. Sve nabrojano dovodi do novih izazova u njenom upravljanju. Naša softverska rešenja omogućavaju pouzdano, održivo, efikasno i bezbedno upravljanje ovom ogromnom, brzo promenjivom i veoma kritičnom mašinom!

Moj zadatak je da povežem sve tačke u organizaciji. Takođe, staram se da naša pažnja uvek bude usmerena na klijenta, da neprestano preispitujemo ustaljeni način razmišljanja, da ohrabrujemo naše zaposlene da kreiraju viziju budućnosti i da im pružamo resurse uz pomoć kojih će inovacije plasirati na tržište. Kada klijentima isporučimo kvalitetan proizvod koji im donosi jasnu vrednost, za uzvrat stičemo njihovo poverenje, postajemo njihov izbor i mesto njihovog ulaganja. Takvu dobit zatim ponovo ulažemo u naš biznis i time obezbeđujemo dalji razvoj i inovacije.

U delatnosti kakva je vaša, čini se da trenutno postoji zasićenost novonastalim startapima, novim idejama i inovativnim rešenjima. Kako ste uspeli da održite tako visok nivo inovacija tokom godina?

Postoje tri ključne ideje kojih se držimo prilikom kreiranja naših tehnoloških planova: 1) pažljivo slušaj klijenta, a zatim se potrudi da razumeš i ukloniš njegove „bolneˮ tačke, 2) budi svestan tehnološkog okruženja i upoznat sa tim šta je dostupno na tržištu i pronađi nove načine rešavanja problema - budi jedinstven i nikad ne preuzimaj tuđe ideje, i 3) obezbedi pravu podršku svojim pametnim i kreativnim timovima da razviju „novu veliku stvarˮ.

Sarađujemo sa akademskim institucijama, tehnološkim provajderima i nekim od naših klijenata kako bismo razvili nove koncepte, isprobali ih u praksi i konačno došli do proizvodnih rešenja koja se mogu primenjivati svuda u svetu. Neće svaki proizvod biti uspešan i to je u redu. Mi slavimo naše uspehe, učimo iz neuspeha i uvek idemo dalje.

Danas mnoge kompanije tvrde da mogu da urade sve. Ipak, malo je onih koje krase istinska originalnost i inovativnost. To pre svega zahteva izuzetno zalaganje i trud, a mi tako postupamo svakodnevno.

Na koji način ste promenili poslovanje SEDMS-a od kada ste došli na čelo kompanije? 

Temelji SEDMS-a su veoma jaki. Ovde je okupljen izvrstan tim sa jakom tehničkom ekspertizom i izvanrednim entuzijazmom za posao kojim se bave. U tom smislu, drastične promene nisu bile neophodne. Rekao bih da se najveće promene odnose na uspostavljanje intenzivnije i otvorenije komunikacije, kao i na veće ulaganje u ljudske resurse (prilagođavanje strukture naknada naših zaposlenih, uvođenje novih benefita, poboljšanje radnog prostora, obezbeđivanje više kvalitetnijih alata itd.) i na pospešivanje saradnje sa drugim timovima u okviru i van Schneider-a.

Zabavno je raditi sa ovim timom i vrlo sam optimističan kad je naša budućnost u pitanju!

Koji su vaši planovi za sledeću godinu?

Nastavljamo sa rastom! Budući da imamo nove projekte na svim kontinentima, nastavićemo sa ulaganjem u alate, procese i obuku kako bismo brže i efikasnije proširili naš biznis. Moramo nastaviti sa stopom rasta, ali i ponuditi najkvalitetnija rešenja našim klijentima. Konačno, bićemo usmereniji ka kvalitetnoj podršci naše svakodnevno rastuće baze postojećih klijenata.

Osnaživanje zaposlenih biće ključ našeg uspeha. Kao što sam već napomenuo, nastavićemo da radimo na obukama, jačanju timskog duha, obezbeđivanju novih radnih prostora, novih alata i nove opreme kako bismo zaposlenima omogućili efikasniji rad u opuštenijoj i zabavnijoj atmosferi.

Neko je jednom SEDMS uporedio sa poznatim srpskim teniserom Novakom Đokovićem u pogledu uspeha. Koja je tajna uspeha kompanije koja posluje u Srbiji?

Ja sam veliki Novakov fan. Nekoliko godina sam igrao tenis i u potpunosti razumem koliko je teško ne samo dospeti na vrh svetske liste, već i ostati na njenom vrhu toliko dugo kao on. To je neverovatno!

Smatram da je tajna uspeha uvek ista: budi strastven u vezi onoga što radiš, vredno radi na tome da ostvariš ono što si zamislio i ne budi samozadovoljan kada postigneš uspeh. Uvek podiži lestvicu svojih mogućnosti za jedno mesto naviše. Mislim da naš SEDMS tim, baš kao i Novak, veoma uspešno prati ovu formulu. Uz sve to, SEDMS tim zapravo funkcioniše kao TIM i to je ono što ga čini tako uspešnim.

Da li očekujete da će se sistem u potpunosti integrisati u srpsku električnu mrežu kojom upravlja Elektroprivreda Srbije - EPS?

Da. Radujemo se danu kada ćemo primeniti naša rešenja na srpski elektroenergetski sistem, u korist EPS-a i svih nas. Znamo da EPS radi na svojoj zamisli uspostavljanja Smart Grid koncepta jer smo tome doprineli. Siguran sam da će u budućnosti Schneider Electric biti odlično rešenje za transformaciju i implementaciju Smart Grid rešenja.

Schneider Electric DMS tvrdi da uvođenje njihovog sistema znači velike uštede i efikasno upravljanje elektroenergetskim sistemom Srbije. Da li možete da objasnite takvu tvrdnju?

Klijenti koji su implementirali naše ADMS rešenje uživaju velike benefite koji su rezultat smanjenih gubitaka energije (do 6%), kraćeg vremena potrebnog za vraćanje napajanja nakon nekog kvara (vreme vraćanja napajanja električnom energijom se u proseku smanjuje sa nekoliko sati na nekoliko minuta), bolju pripremljenost za vremenske nepogode i odgovor na njih, kao i bezbednijeg rada ekipa i elektromontera na terenu (smanjen broj povreda). Naš sistem prati hiljade uređaja u elektroenergetskom sistemu, prikuplja informacije sa tih uređaja i šalje ih u naše napredne analitičke module, vrši proračune i donosi pametne preventivne i korektivne akcije na osnovu trenutnog i prognoziranog stanja mreže, i na kraju aktivira automatsko/daljinsko izvršenje upravljačkih akcija. Dodatno, naše rešenje omogućava bolje održavanje i planiranje elektroenergetskog sistema. Suštinski, ADMS postaje jedini alat za upravljanje elektrodistributivnim mrežama na pouzdan, efikasan, bezbedan i ekološki održiv način.

Ljudi SEDMS doživljavaju kao retki primer uspešne poslovne priče u kojoj inostrana kompanija preuzima lokalni biznis i podiže ga na viši nivo. Koja je filozofija takvog uspeha?

Mi ovde povezujemo izvanredan lokalni talenat sa veoma velikom mašinom kakva je Schneider Electric. Čini mi se da filozofija ovakvog uspeha leži u uklapanju lokalnog talenta u kulturu koja se neguje u globalnom Schneider Electric, što uključuje mrežu talenata, prepoznatljivost brenda i globalni domet. Trudimo se da budemo jednostavni i efikasni. To je ono što klijenti cene, zbog čega nam poveravaju svoju kritičnu infrastrukturu i zbog čega smo njihov izbor. Svakodnevno radimo na tome da opravdamo očekivanja naših klijenata.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво