Kome će najveću korist doneti Moravski koridor

Sutra počinje izgradnja Moravskog koridora. Auto-put Pojate–Preljina povezaće tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11. Pre devet dana potpisan je ugovor sa kompanijom "Behtel Enka", vredan blizu 800 miliona evra.

Kruševljani su spremni. Završena je eksproprijacija, određena lokacija za glavnu tehničku bazu, formirani operativni timovi na lokalu. Radovi će početi na postojećoj severnoj zaobilaznici. Leva traka auto-puta iz pravca Pojata gradiće se u potpunosti, dok će se za desnu koristiti postojeća infrastruktura.

Za manje od dve godine Kruševac će biti povezan sa Evropskim koridorom 10.

"Biće tu posla za građevinsku, putnu operativu, za ugostitelje. Bićemo povezani sa centralnom Srbijom, sa Beogradom kao glavnim gradom, biće nam bliže, sa regionom", kaže Jasmina Palurović, gradonačelnica Kruševca.

Deonica od Čačka do Kraljeva biće završena 2022. godine, a za manje od četiri godine povezivanjem Kraljeva i Kruševca i ceo Moravski koridor.

Sedamsto hiljada ljudi, 21.000 malih i srednjih preduzeća, više od 5.000 kompanija i više slobodnih industrijskih zona godinama čeka ovu saobraćajnicu koja će obezbediti posao i investitore.

"Stranci kada dođu i sve delegacije prvo što pitaju to je koliko je udaljen auto-put ili koliko je udaljen aerodrom od fabrike. Tako da za nas je stvarno ovo jedan veliki plus i biće velika i potražnja", ističe Anđelka Atanasković, direktorka "PPT Namenske", Trstenik.

Na trasi budućeg auto-puta gradiće se više od 140 objekata – mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i petlji. Uporedo sa izgradnjom koridora regulisaće se slivovi Južne, Zapadne i Velike Morave.

"Imali smo poplave 2014., 2016. i sada 2019. godine. Ovim projektom bi trebalo da se značajno uredi i odbrana od poplava od Zapadne Morave da štiti ujedno i koridor, ali da štiti ceo sliv Zapadne Morave, odnosno poljoprivredna dobra", naglašava Aleksandar Ćirić, predsednik Opštine Trstenik.

Novim auto-putem, dužine 112 kilometara, od Pojata do Preljine stizaće se za sat i deset minuta. Turisti će komotnije i do Kopaonika, Jatrepca, banja i ostalih odredišta.

"Prema istraživanju Svetske trgovinske organizacije, svaki uloženi dinar u putnu infrastrukturu, vraća se četiri puta više kroz turizam i ostale grane privrede", navodi Suzana Milosavljević, direktorka TO Kruševac.

Moravski koridor biće najširi, ali i prvi digitalni auto-put sa besplatnim internetom i obaveštenjima za vozače, što će omogućiti brži i bezbedniji saobraćaj.

broj komentara 3 pošalji komentar
(nedelja, 15. dec 2019, 08:50) - Deda Milorad [neregistrovani]

Bićemo povezani sa Begradom

Dobro jutro,
Ako niste mogli da date vaše mišljenje pozitivno ili negativno. A, vidi se da naginjete tome niste morali ni da date ovu ispravku?
Prijatan vikend

(nedelja, 15. dec 2019, 08:24) - anonymous [neregistrovani]

Свака част !

То је права ствар! Огромна позитивна енергија за целу Србију !
Треба нам што више тога, после толико " сушних" година најзад и код нас дувају пролећни ветрови напретка !

(nedelja, 15. dec 2019, 00:54) - anonymous [neregistrovani]

"Бићемо повезани... са Београдом као главним градом"!?

Нови ауто пут иде уз Мораву, тако да ће, они који иду за сами град Крушевац ионако одмах иза Ћићевца силазити са тог новог ауто-пута. За пут од Београда до Крушевца, од скоро двеста километара, новим ауто-путем ће се ићи целих десетак!