Prokupac i tamjanika šansa za srpske izvoznike vina

Proizvodnja vina u Srbiji je u porastu, a najveća prednost je odnos cene i kvaliteta, kažu strani kupci u potrazi za novim ukusima. Vinski ekspert Stjuart Pigot kaže da su tamjanika i prokupac sorte koje grade vinski identitet.

U Srbiji se sve manje piju vina koja se mešaju sa kiselom vodom. Sve je više potrošača koji pazare domaća vina srednje i visoke klase. Mali vinari planiraju da iskoriste pomoć države i podignu nove zasade kako bi povećali proizvodnju.

Dragana Janjić iz vinarije "Aleksić" kaže da 95 odsto proizvodnje prodaju na domaćem tržištu.

"Možda od ove godine, kada smo otvorili azijsko tržište, tačnije Kinu, verovatno će rasti izvoz kako raste i potržanja kod njih", navodi Janjićeva. 

Budući da Kinezi traže velike količine vina najboljeg kvaliteta, proizvođači će, umesto uvoza sirovine iz Makedonije i Crne Gore, morati da podignu vinograde.

"Tvrdim da je jako teško kupiti kvalitet grožđa koje možemo da proizvedemo sami, tako da  vinari iz sopstvenih zasada prave i najkvalitetnija vina", kaže Siniša Popov iz vinarije "Kiš".

O kvalitetu se posebno vodi računa u manastirima, gde se proizvode neka od najtraženijih boca.

"To je neka mistika, nešto što ljude ipak privlači, a hvala Bogu, kao što smo već rekli, vina su sve kvalitetnija i kvalitetnija. Profit nije prioritet, ali konkretno u našem slučaju manastir u većoj meri živi od proizvodnje vina", kaže iguman Kozma iz manastira Bukovo kod Negotina.

Osamdeset odsto domaćeg vina proda se u restoranima i vinotekama. Naše sajmove obilaze i menadžeri i somelijeri iz inostranstva.

"Imate vrlo jedinstvene sorte: prokupac i tamjaniku, interesantan način proizvodnje koji je odličan za građenje vinskog identiteta. Ako mene pitate, previše su jeftina, dobijete odličan kvalitet za nisku cenu", kaže vinski ekspert Stjuart Pigot.

Na Beogradski salon vina stigao je i vinar iz Italije, čija se porodica tom proizvodnjom bavi već 35 generacija. Ima titulu barona, zamak i godišnju proizvodnju od nekoliko miliona boca. Sa kupcima lično komunicira i kaže da je to jedna od tajni posla.

"Morate biti kreativni i dinamični. Moj posao je da putujem po svetu, da razumem kako potrošači reaguju na različite ukuse, kvalitet", kaže Frančesko di Kasoli, proizvođač vina iz Italije. 

Paralelno sa potrošnjom vina, u Srbiji raste i vinska kultura. Sve više pijemo stare, domaće sorte. Imamo 360 registrovanih vinarija, dva i po puta više nego pre deset godina.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво