Potpisan ugovor o izgradnji Moravskog koridora, to će biti najširi auto-put u Srbiji

Komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora, jedne od najznačajnijih saobraćajnica, koja će povezati centralnu Srbiju, jug i zapad, i koridore 10 i 11, potpisan je jutros u Predsedništvu Srbije.

Ugovor su potpisali ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović i predstavnici kompanije "Behtel Enka UK Limited" Majkl Vilkinson i Mehmet Tara.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je nakon potpisivanja ugovora poručio da auto-put znači bolji život za građane u Moravičkom, Raškom i Rasinskom okrugu.

"Auto-put znači bolji život, to je auto-put o kome su ljudi sanjali decenijama, čekali da se nešto dogodi, verovali da je moguće da ga neko izgradi, a sada se dešava. Srećan sam zbog ugovora, krenuće gotovo odmah da se gradi", rekao je Vučić.

Istakao je da će to biti najširi auto-put u Srbiji – za 0,8 metara širi od ostalih sa obe strane, kao i da je u pitanju digitalni auto-put.

Vučić je rekao da Moravski koridor znači dolazak investitora, ali i ostanak ljudi u Srbiji.

"Mladi ljudi će videti da ima budućnosti, da možemo bolje, da smo spremni da radimo. Ljudi mogu ne samo da čekaju bolju budućnost, već i da učestvuju u stvaranju budućnosti i da njihova deca mogu da očekuju tu bolju budućnost", rekao je predsednik.

Moravski koridor povezaće Čačak, Mrčajevce, Adrane, Kraljevo, Vrnjačku banju, Trstenik, Stopanju, Kruševac, Ćićevac i Pojate.

Vučić očekuje da će do novembra 2021. biti završen deo auto-puta do Koševa u dužini 28 kilometara, za manje od tri godine biće završen autoput Čačak-Kraljevo što je dodatnih 31 kilometara.

Za manje od četiri godine, kaže, biće potpuno završeno 57 kilometara od Adrana do Koševa, odnosno od Kraljeva do Kruševca.

Predstavnik kompanije Majkl Vilkinson je rekao da su više od dve godine radili na projektu, kao i da su danas započeli snažno prijateljstvo sa Vladom Srbije i sa Koridorima Srbije.

"Verujem da će ovo biti transformacijski projekat za ekonomiju i region, zaštitu od poplava, i da će dati veliki doprinos ljudima koji tu žive", rekao je Vilkinson.

Potpisivanju ugovora prethodio je sastanak predsednika Vučića sa predstavnicima kompanije "Behtel Enka", strateškog partnera za ovaj projekat, kojeg je Vlada Srbije izabrala na osnovu javnog poziva.

Moravski koridor, odnosno auto-put Pojate–Preljina, biće dug 112,3 kilometra. Tokom gradnje regulisaće se vodotoci Morave kojima prolazi, a koridor će dati novu šansu velikom broju industrijskih zona planiranih duž njega.

broj komentara 21 pošalji komentar
(četvrtak, 05. dec 2019, 23:46) - Šaban [neregistrovani]

Koridor

Moravski koridor je izuzetno značaj projekat koji će ljudima koji žive u ovom delu Srbije umnogome poboljšati kvalitet života.

(četvrtak, 05. dec 2019, 20:46) - Ivana [neregistrovani]

Svaka cast

Jos jedna velika investicija koja ce se u buducnosti isplatiti!!!

(četvrtak, 05. dec 2019, 16:11) - anonymous [neregistrovani]

Re: glupa pitanja

Nisu glupa pitanja, nego je u pitanju ko ce da vrati taj kredit za ovaj auto put ,koji su uslovi i koliko je procentualno ucesce nasih firmi , ko kreditira ... Nemci ne uzimaju kredite ,pogotovo ne od Turaka.

(četvrtak, 05. dec 2019, 12:47) - anonymous [neregistrovani]

autoput...

Pa zaista jeste dobro da se nasa zemlja gradi i napreduje. Makar mi jeste malo problematicno da jedan autoput nismo u stanju sami da napravimo, nego nam ga stranci prave. I to ne za dzabe...vec i to kosta. Jer...jedna stvar je jasna, oni to cine jer ce debelo da omaste brkove. Ali po strani sve to...reci cu BRAVO za nasu vladu, jer se zaista trude. 

(četvrtak, 05. dec 2019, 12:46) - Srbin iz Nemacke [neregistrovani]

"Majko mila"

Nije bitno ko pravi glavno je da sve ostaje u Srbiji i gradjanima Srbije ce biti mnogo lakse i bolje. Nemacku su od 60tih radna snaga iz citave Evrope izgradili pa Nemci nepostavljaju takva g.... pitanja.

(četvrtak, 05. dec 2019, 12:40) - anonymous [neregistrovani]

E gospodo

Hoce li biti sta od Banatskog koridora ( Beodrad Vrsac Temisvar )

(četvrtak, 05. dec 2019, 12:38) - Janicko [neregistrovani]

@Majko mila

A koji je to auto-put omladina gradila rucno?Prike,sada je
21-vi vek sa masinama se gradi.Ti bi da se cuti i nista ne gradi?

(četvrtak, 05. dec 2019, 12:28) - глас разума [neregistrovani]

Крајње је време било

Већ неких 6-7 година се овај пројекат помпезно најављује и било је крајње време да се најзад потпишу ти обавезујући уговори и да се коначно са речи пређе на дела. Јер још ниједан ашов ту није пободен и биће заиста величанствено ако тај пут буде комплетно готов за 4 године. Уз завршетак Београдске обилазнице и то целе, не само до Бубањ потока, већ до Панчева, завршетак Милоша великог до Црне Горе и крака до БиХ, овај Моравски коридор ће бити део аутопутног костура Србије који ће повезати два главна коридора 10 и 11 и својим наставком од Појата до Зајечара и Бугарске границе биће најбитнија веза западне и источне Србије, као и Босне и Репубике Српске са Бугарском. Када се једном заврши тај костур аутопутне мреже у Србији после ће се лако надодавати и даље изграђивати мрежа до сваког кутка лепе нам Србије.

(četvrtak, 05. dec 2019, 12:25) - anonymous [neregistrovani]

Re digitalni auto-put?

Nije autoput digitalan naravno. Vec ce kablovi za komunikacije biti postavljeni duz autoputa.

(četvrtak, 05. dec 2019, 11:23) - Graje [neregistrovani]

Izgradnja

Ovo je zaista važno za Srbiju i njene građane. Moravski Koridor je zaista potreban radi povezivanja gradova u centralnoj Srbiji. Moravski koridor će zaista privući strane investicije i nova radna mesta.