Kuda ide autoindustrija

Veliki nemački auto-giganti otpuštaju ovih dana na hiljade radnika i inženjera. Na taj način stvaraju kapital za prelazak sa "sus" tehnologije na električna i hibridna vozila. Sve se vrti oko toga da brend opstane i da se što manje uloži u novi razvoj, a rezultati kupovina postaju potpuno neshvatljivi za prethodna vremena.

Prvo su Kinezi kupili "Volvo" i, umesto da se od njega napravi osrednji brend, napravili su prestižan premijum brend za čijim automobilima se čeka u redu. Zatim su uložili u kupovinu akcija grupacije "Pežo-Sitroen" i tu su vlasnici 49 odsto kapitala.

To je pomoglo Francuzima da pre dve godine od američkog "Dženeral motorsa" kupe i ponos nemačke industrije – "Opel", a odnedavno su partneri i sa "Fijatom".

Poslednje udruživanje ove novonastale korporacije stvoriće giganta sa više od deset miliona vozila, iza kojeg se ipak negde krije kineski kapital. 

"Smatramo da ne treba svako pojedinačno da ulaže u svoj razvoj, to je baš skupo. Uzmite na primer naš veoma uspešan posao sa 'Opelom', svi njihovi modeli će se bazirati na PSA platformama i veći deo motora će biti isti. Na električnim automobilima tek pravimo uštedu, a sa Fijatom razrađujemo planove oko platformi i dizajna. Nijedan brend neće izgubiti na originalnosti", navodi Karlos Tavez iz PSA.

U "Mercedesu" kažu da su deset odsto akcija prodali kineskom "Džiliju", ali da to ima veze samo sa kapitalom za nova istraživanja.

"Smart" je odskora 49 odsto u vlasništvu Kineza i to izgleda postaje pravilo jer zakoni EU ne dozvoljavaju da kineski investitori preuzimaju kompanije.

"Novac i profit deoničara nemaju ni boju ni miris. Spremni smo da radimo sve kao i do sada, a kineske pare samo nam daju veću slobodu da eksperimentišemo sa novim tehnologijama", navodi Olega Kalaus iz kompanije "Mercedes".

I ostali veliki proizvođači su upućeni na Kinu, pre svega zbog tržišta. "Folksvagenova" grupacija, pored potpune elektrifikacije pogona, pre svega ide ka tome da otvara nove proizvodne pogone u Kini.

Analitičari kažu da Kinezi akvizicijama u Evropi žele kontolu nad svime što se dešava i u proizvodnji auto-delova. Onda nije ni čudo što su kod nas postavili najveću fabirku guma u Evropi, a u Bariču prave pogone za proizvodnju turbina.

broj komentara 0 pošalji komentar