Bitka za kupce: Hipermarketi vs. male radnje

Tržište Srbije znatno je promenjeno, a dolazak svetskih trgovinskih lanaca uticao je na sve. Neki nastaju, neki nestaju, a male radnje prilagođavaju poslovanje novim uslovima. Stiče se utisak da najviše dobijaju potrošači jer je ponuda veća nego ranije.

Neke srpske proizvode iz trgovinskog lanca "Lidl" odnedavno možete kupiti i u inostranstvu. Uslovi za početak izvoza su dobar kvalitet, dovoljne količine i kontinuitet isporuke i naravno da za takvim proizvodima postoji potreba i na stranom tržištu.

"Podržavamo dobavljače da unapređuju proizvodnju i uvode sertifikate jer na taj način možemo da kroz našu maloprodajnu mrežu izvozimo njihove proizvode. U ovom trenutku somun iz Srbije se prodaje u Bugarskoj, tost hleb u Sloveniji, a mladi sir i kesice supe u Hrvatskoj", navodi Martina Petrović iz kompanije "Lidl" Srbija.

Mirko Kovačević, proizvođač kafe iz Užica našao je svoj poslovni interes u partnerstvu sa jednim trgovinskim lancem.

"Plan sledeće godine je proširenje proizvodnje. Započeli smo i izgradnju nove hale koja će biti puštena u rad polovinom sledeće godine sa novom i savremenom opremom gde ćemo zaposliti određen broj radnika", navodi Kovačević.

Sa druge strane, Davorin Danilović nije se poslovno vezao za velike trgovinske lance. Specijalizovane radnje postoje u Evropi, a on je ideju dobio u Italiji i Španiji, pa je svoju malu radnju otvorio u Beogradu.

"Sam odnos prema tom kupcu je potpuno drugačiji nego u marketima, hipermarketima. Mi se posvećujemo njemu. Da mu izađemo u susret, da nabavimo ono što nemamo, da nabavimo ono što njemu treba. E, to je ono što je bitno, oni to osete i vraćaju se uvek. I to je razlika između nas i velikih lanaca, jer tamo vas niko ne poznaje", objašnjava Danilović.

Kako ući u trku sa velikim trgovinama

Srpsko tržište je relativno malo i nema kapacitet nabavke multinacionalnih sistema. Kako ući u trku sa velikim trgovinama, jer najveći tržišni udeo u Srbiji i dalje imaju male radnje.

"Mali dobavljač ne može da bude toliko konkurentan za veliki sistem, ali je svakako zanimljiv za potrošače. Zbog toga dobar spoj i pravljenje dobre koalicije između malog proizvođača i malog trgovca može dovesti do dobrog rezultata", objašnjava Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.

Potrošači u Srbiji u kupovinu odlaze češće, kupuju više mesa, testa i smrznutog povrća. Važan deo potrošnje čine sveže voće i povrće. Oni žele prihvatljivu cenu, širok asortiman, dobru ponudu i kvalitet, pokazuju istraživanja. Najveća borba na tržištu očekuje se upravo u tim segmentima.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво