Moravski koridor će imati 78 mostova, treba da se zaštiti od visokih voda

Za desetak dana očekuje se potpisivanje ugovora o izgradnji Moravskog koridora, jedne od najznačajnijih saobraćajnica, koja će povezati centralnu Srbiju, jug i zapad, i koridore 10 i 11. Taj auto-put regulisaće i vodotoke Morave kojima prolazi, ali i dati novu šansu velikom broju industrijskih zona planiranih duž njega.

Ideja o putu koji prolazi najplodnijim dolinama Južne i Zapadne Morave stara je koliko i srpska država.

Spajanjem Koridora 10 od Pojata, preko Ćićevaca, Stalaća, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva, stizaće se do Čačka i Koridora 11.

Koridor dužine 110 kilometara povezaće pola miliona stanovnika. Uz izgradnju auto-puta planirana je i regulacija reke Morave.

"Moravski koridor ima dodatnu problematiku, to su visoke vode 2018, 2019, 2016. godine. Pokazalo se da Moravski koridor mora da se obezbedi od visokih voda. To je ono što malo povećava troškove izgradnje koridora", ističe direktor CIP-a Milutin Ignjatović.

Moravski koridor trebalo bi da bude gotov do 2022. godine, a vrednost radova procenjuje se na 755 miliona evra.

Stručnjaci kažu da na to treba dodati još 20 odsto, koliko se može očekivati da će koštati dodatni radovi na velikom broju petlji i mostova.

Glavni projektant Moravskog koridora Aleksandra Lalić kaže da je auto-put projektovan za brzinu od 130 kilometara na sat, sa po četiri vozne trake.

"Prolazi kroz opštine Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, Adrani, Mrčajevci, Čačak", kaže Lalićeva.

Na Moravskom koridoru biće 135 objekata 

"Moravski koridor prolazi dolinom Zapadne Morave, najvećim delom, dolinom Južne Morave i dolinom Velike Morave, što znači da je u pitanju ravničarski koridor. Očekuje se 135 objekata, od čega 78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka", navodi projektant trase Radica Goronja.

Naporedo sa izgradnjom ovog auto-puta bez ijednog tunela gradiće se i savremena telekomunikaciona veza, što će znatno smanjiti broj nesreća.

Samo na tom potezu u Srbiji godišnje pogine trećina nastradalih u saobraćajnim nesrećama.

broj komentara 6 pošalji komentar
(ponedeljak, 25. nov 2019, 11:53) - anonymous [neregistrovani]

Јужноморавац

Моравски коридр мора ХОРИЗОНТАЛНО да повеже Западну и Југоисточну Србију, зато од Чачка, Краљева, Крушевца, мора да иде према ИСТОКУ (Алексинац, Ниш) , а не према северу (Појате, Београд).

(nedelja, 24. nov 2019, 12:53) - anonymous [neregistrovani]

Obnova kolovoza

Svaku gradnju novih puteva i rekonstrukcije, podrzavama. Ipak nadam se da ce na red doci i put od Odzaka do Novog Sada. Tih pedeset kilometara je ,blago receno katastrofalno. Zaista me cudi da se taj put vec nije uzeo u rekonstrukciju.

(nedelja, 24. nov 2019, 10:33) - anonymous [neregistrovani]

Cena

Prosečna cena izgradnje jednog kilometra auto puta ikroz ravničarski predeo znosi 1 milion evra, a mosta 5 miliona evra. Da je ceo put izgrađenna mostu lako se obračuna cena, ostalo je verovatno za regulaciju Morave

(nedelja, 24. nov 2019, 08:51) - anonymous [neregistrovani]

@-A koliko to košta

Očito da nisi čitao tekst...Fino piše da će koštati 755 miliona evra...Drago mi je da se Srbija razvija, ali, teško mi pada da se Branicevski okrug, što se tiče izgradnje autoputa ili dovođenja nekih kapitalnih firmi i ne spominje u bilo kojoj agendi razvoja Srbije...Centralna Srbija, Beograd, Vojvodina i niški okrug su dobili sve ono što treba da imaju svi gradovi Srbije...Ova vlast i ne samo ova, sve vlasti od 90-tih su iz Braničevskog okruga uzimali i uzimaju sve ono što bi pomoglo ovom okrugu da se razvija...Pitam Vlast, dokleće se prema Braničevskom okrugu ponašati kao maćeha prema svom pastorčetu ?...

(nedelja, 24. nov 2019, 04:52) - anonymous [neregistrovani]

A koliko to košta

A da li bi mogli saznati koliko košta taj auto put, kako se finansira, jel sve od stranih kredita i da li strani kredit podrazumeva i stranog glavnog izvođača, potom ko su podizvođači i koliko će od tog novca ukupnog koštanja ostati u zemlji a koliko će otići vani, stranom izvođaču.

(nedelja, 24. nov 2019, 04:14) - anonymous [neregistrovani]

Kad se zavrsi ovaj auto put...

...masivno ce skratiti vreme do nekoliko destinacija, kao i pojevtiniti prevoz. Najvaznije pak od svega jeste cinjenica da ce smanjiti smrtnost na tim putevima. Pozdravljam napore danasnjih vlasti da Srbiju ucine jednom od najpovezanijih (putnom i zeleznickom mrezom) drzava u Evropi,
pozdrav iz CCCCanade.