Uskoro prvi srpski punjač za električna vozila

Proizvođači delova i komponenti za auto-industriju zapošljavaju 50.000 radnika i slove za najveću industrijsku granu Srbije. U Čačku proizvode opruge za kamione "volvoa" i "skanija", u Kragujevcu plastične delove za "golf" ili "pasat". Važno pitanje je kako će se naši proizvođači delova prilagoditi prelasku auto-industrije sa benzin i dizel motora na električna vozila.

Prvo veliko pitanje za proizvođače auto-delova u Srbiji je za kog stranog poručioca delova vezati svoju sudbinu.

Najbolji put je kada kao proizvođač možete da imate uvid u istraživanja i budućnost svog proizvoda, ali takvih slučajeva je sve manje. Pojavilo se i pitanje koliko strani partneri stvarno žele da prenesu tehnologiju i uključe domaće proizvođače u stvaranje novih proizvoda.

"To su standardi koji se odnose na menadžment kvalitetom, ali smo videli i tokom ove konferencije da bezbednost informacija postaje sve bitnija, tako da ćemo držati obuke koje se odnose i na bezbednost informacija i nastavićemo sa obukama na menadžment kvalitetom i na ket-ken tehnologije i slično", kaže Igor Vijatov iz Autoklastera Srbije.

Najavljeno je i postavljanje za 15 dana prvog srpskog punjača za električna vozila koji je proizvod Instituta IEEG u Staroj Pazovi i koji ima i domaći hardver i softver.

"To je punjač dva puta 22 kilovata i on se istalira na našoj lokaciji u Staroj Pazovi. Vrlo brzo ćete biti pozvani da vidite kako on funkcioniše i kakva je njegova automatizacija, odnosno prenos podataka na interfejs mrežu sa svim mogućim automatskim obradama podataka, kao što je i merenje energije i prenos i obračunavanje energije", objašnjava Slavko Vujović sa Instituta u Staroj Pazovi.

Autoklaster Srbije smatra da, bez obzira na mnoge probleme, ima još dosta mesta za sve koji žele da na prostoru jugoistočne Evrope proizvode delove.

Jednostavno – jeftina radna snaga, dobar kvalitet i inženjerski kadar, kao i novi auto-putevi, mogu dovesti do toga da se veliki igrači pojave i u, do sada neinteresantnim, ruralnim krajevima Srbije.

broj komentara 5 pošalji komentar
(sreda, 30. okt 2019, 19:59) - Света [neregistrovani]

Обавезати

Законом обавезати да свака пумпа за гориво инсталира и пуњач акумулатора за електрични аутомобил. И не само пумпа већ и све ауторадионице и сервисни клубови. На тај начин би се обезбедио приступ сваком аутомобилу у сваком моменту да може надокнадити мањак погонске електричне енергије приликом одласка из места у место------

(sreda, 30. okt 2019, 12:13) - anonymous [neregistrovani]

registracija

Pa jednostavno uvede preko registracije, poveca iznos za 10 000 din i eto rešen problem, država nikad ne gubi u nametu svojih potraživanja

(sreda, 30. okt 2019, 10:44) - Радан [neregistrovani]

Станице су ок, али...

Свако ко има приступ електро мрежи моћи ће да пуни електрични ауто у свом дворишту или продужним каблом са неког нижег спрата. Једино је питање како ће држава тада да нам наплаћује акцизе, порезе и сл.

(sreda, 30. okt 2019, 10:24) - anonymous [neregistrovani]

Ko je ubio elektricni automobil?

Ne sme se dozvoliti da se elektricni automobil ubije i treci put za ovih 120 godina.
Upotrebu nafte i naftnih derivata treba zabraniti u celom svetu za automobile...Pod hitno!!!

(sreda, 30. okt 2019, 10:22) - NIKOLAKRAJINALONDON [neregistrovani]

Nepokretna vozila na elektro pogon

Ne znam cemu toliko teranje kupaca da kupuju vozila na elektricni pogon.I to samo zbog jedne stvari.Ukoliko bi u Londonu a mislim da je tako isto i u drugim sredinama u roku godinu - dve svi oni koji danas voze na pogonsko gorivo dizel-benzin, gotovo bi sva vozila bila nepokretna.Razlog, nedovoljan broj izgradjenih stanica za punjenje elektricnom strujom koje se ni za tu godinu-dve ne bi mogle izgraditi u dovoljnom broju.Kraj