Kupcima "čistih" vozila subvencije do 2.000 evra, taksistima i do 5.000

Vlada Srbije usvojila je predlog da vlasnici hibridnih i električnih vozila od prvog 1. januara ne plaćaju porez na upotrebu vozila koji se plaća uz registraciju. Kako nezvanično saznaje RTS, i taksisti će dobiti subvencije i to od dve do pet hiljada evra.

Posle dužeg vremena država je rešila da da olakšice onima koji manje zagađuju čovekovu okolinu. Za razliku od okruženja, povlastica nije jednokratna prilikom kupovine, već stalna uz svaku registraciju.

Time su obuhvaćeni i vlasnici hibridnih i električnih vozila koji su ranije kupili takve modele.

Najmanje benefite imaju vozila do 1.600 kubika na godišnjem nivou do 50 evra, za više od 2.000 kubika ta cifra progresivno raste i do 2.000 evra.

Od početka godine sve je više zaintresovanih za hibridna vozila koja manje troše.

"U prvih šest meseci ove godine mi smo porasli za 25 odsto što možemo zahvaliti pre svega novim modelima i hibridnm vozilma", kaže Robert Lukić iz kompanije "Tojota".

Subvencije taksistima 

I taksisti mogu da računaju na povlastice prilikom nabavke novih vozila. Nezvanično je reč o subvenciji od dve do pet hiljada evra. Taksisti će moći sami da biraju marku vozila, ali će boja morati da bude bela.

Taksisti će dati učešće, država subvenciju, a ostatak će ići na kredit ili lizing. Uslovi su da je taksi prevoznik registrovan i da nema dugovanja prema državi.

Uvoznici već sada daju pogodnosti pravnim licima i malim preduzetnicima da bi lakše došli do novih automobila.

"Ono što je dobro to je da je situacija sve bolja i da se finansiske institucije udružuju sa prodavcima kako bi kupci lakše došli do automobila", objašnjava predsednik udruženja uvoznika Srbije Miloš Petrović.

Ostaje još da predlog Vlade Srbije usvoji i skupština i potvrdi odluku o subvenciji na korišćenje hibridnih i električnih vozila.

broj komentara 1 pošalji komentar
(ponedeljak, 21. okt 2019, 12:03) - anonymous [neregistrovani]

Hibridni automobili-ekoloska obmana

Ekološka ispravnost hibridnog pogona je obmana lobista određenih centara auto industrije, kao nekada sa "štedljivim"sijalicama baziranih na vakum cevima i živi (Hg). I sada će se kao i tada ispostaviti da se ne radi ni o "čistim" ni o štedljivim potrošačima.U svoj euforiji markentiške kampanje zaboravlja se činjenica da se pri proizvodnji seta baterija potrebnih za prosečan automobil zagadi atmosfera, kroz proizvodnju potrebne energije, više neogo što takav automobil to učini kroz prosečan vek eksploatacije.Da je vek tih baterija oko 10godina i da je odlaganje skulje od ukupnog održavanja običnog automobila.Ono najvažnije je da se zalihe Litijuma, koje su izuzetno ograničene, troše na beskoristan način iako je njegova upotreba u kosmičkoj i IT tehnologiji nezamenljiva.