Novih 87 kilometara auto-puta, Istočni krak do kraja oktobra

Najproblematičnija tačka na Istočnom kraku Koridora 10 je klizište koje se pojavilo na levoj traci puta kod tunela Bancarevo. Trenutno se na toj deonici gradi zaštitna galerija naizgled slična onoj koja je građena na kritičnoj kosini u Grdeličkoj klisuri na Južnom kraku Koridora 10. Veći deo Istočnog kraka pušten je za saobraćaj, a deonica od Bancareva do Crvene reke je poslednja na kojoj se izvode ozbiljni radovi, završetak je najavljen za kraj oktobra.

Ovako je izgledao tunel Bancarevo dok se nije pojavilo klizište koje je ugrozilo i već urađeni potporni zid. Na ovoj deonici od Bancareva do Crvene reke ima 27 kosina, a u Koridorima kažu, da su projekti menjeni za čak 26.

"Na kosini šest smo u proleće 2018. godine posle topljenja snega i velikih kiša zaključili da je neophodno da napravimo galeriju u cilju trajne stabilizacije same kosine, u međuvremenu smo izradili projekte", objašnjava direktor Sektora za izgrađu u "Koridorima Srbije" Aleksandar Senić.

Galerijom se praktično produžava leva tunelska cev, a radove ubrzano izvodi preduzeće "Integral inženjering".

"Privodimo kraju izradu naglavnih greda koje će biti gotove do kraja nedelje i uveliko se radi na izradi ploče. Izrada ploče trebalo bi da bude gotova do 25. septembra a u međuvremenu ćemo krenuti sa iskopom znači materijala dole koji se nalazi ispod galerije" navodi šef gradilišta Osman Kasić.

Ovo preduzeće gradilo je i galeriju na kosini na Južnom kraku u Grdeličkoj klisuri, svrha je ista – trajna stabilizacija terena, ali je tehnologija drugačija. Gradilište u Grdelici je, kažu, bilo teže.

"Ovde je lakše u odnosu na Grdelicu zato što je i teren za rad bio mnogo mnogo lakši nego u Grdelici, dole je bilo i rizično, ubrzano se radi i prekovremeno se ostaje", ističe radnik Dejan Džonić.

"Tamo smo radili klasično, znači od temelja pa gore prema ploči, ovde faktički ploču radimo na delu nasipa koji je bio prethodno urađen ", objašnjava Kasić.

Pored izgradnje galerije, na deonici od Proseka do Crvene reke u toku su završni radovi na asfaltiranju i opremanju tunela. Radovi na osvetljenju i signalizaciji tunela u desnoj cevi privedeni su kraju, u levoj cevi, koja je sada duža za 164 metra, osveteljenje će biti završeno po izgradnji galerije

"Očekujemo da ćemo do kraja oktobra završiti sve radove i tada ćemo moći da otvorimo deonicu za saobraćaj", tvrdi Senić.

Novom trasom Koridora 10 u dužini od 86,8 kilometara, osim što će se do bugarske granice putovati modernim auto-putem, zaobilazi se Sićevačka klisura, za saobraćaj najkritičnija tačka u ovom delu Srbije.

broj komentara 4 pošalji komentar
(četvrtak, 12. sep 2019, 00:51) - anonymous [neregistrovani]

питање

мислите нових, некоришћених 22км +1км, који ће бити спојени са осталих, у употреби, 87км?

(sreda, 11. sep 2019, 23:10) - anonymous [neregistrovani]

U pitanju je javni novac

I nije i nesme biti nikome svejedno kako se sa njime raspolaze.

(sreda, 11. sep 2019, 14:16) - Drmr [neregistrovani]

@Rok 2016.

Ko god zaradjuje duzan je da plati porez na zaradu,bio to pojedinac ili da je firma.Ako sam platio porez nije mi briga sta ce drzava da uradi sa tim nnovcem,svoju obavezu sam ispunio.Drzava ima i druge prihode ne samo od poreza,kao su takse,carine,javni dug itd.Drzava nije drzava bez gradjana,drzava gradi za svoje gradjane,budi zadovoljan sto se gradi.

(sreda, 11. sep 2019, 12:13) - Dejan [neregistrovani]

Rok 2016.

Ako je ovde teren bio lakši nego u Grdelici zbog čega se i na ovoj deonici kasni gotovo 4 GODINE? I koliko kašnjenje od 4 godine košta nas građane, poreske obveznike koji ovaj put finansiramo?