Otvaranje ponuda za Moravski koridor u utorak, radovi u septembru

Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je da će ponude na tenderu za izbor strateškog partnera za gradnju Moravskog koridora, auto-puta od Preljine do Pojata, biti otvorene 27. avgusta, a radovi bi mogli da počnu u septembru. Moravski koridor će povezati Koridor 10 i auto-put "Miloš Veliki".

Budući auto-put, čija je dužina 112 kilometara, a širina 30 metara, imaće ukupno 139 objekata od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka, kao i 10 denivelisanih raskrsnica - petlji.

"Otvaraju se ponude 27. avgusta pristigle na osnovu javnog pozivu. Videćemo, komisija će pregledati te ponude, a nakon toga u roku od 10 ili 15 dana vlada bi trebalo da donese odluku ko je strateški partner za izgradnju Moravskog koridora u dužini od 110 kilometara", rekla je Zorana Mihajlović za Tanjug.

Moravski koridor će povezati Koridor 10 i auto-put "Miloš Veliki", istakla je Mihajlović.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je 5. avgusta javni poziv za izbor strateškog partnera na realizaciji izgradnje infrastrukturnog koridora, deonice auto-puta Pojate-Preljina.

Ministarstvo traži strateškog partnera za izradu projekata za građevinsku dozvolu, izvođenje i izvedenog objekta, kao i izvođenje radova na izgradnji te deonice autoputa, a rok za podnošenje prijava je bio 21 dan.

Pravo učešća imaju domaća i strana pravna lica, a i konzorcijumi pravnih lica.

Uslov je da podnosilac prijave ima obrt finansijskih sredstava u 2016, 2017. i 2018. godini od minimum milijardu evra.

Dodatni uslov je da podnosilac obezbedi Pismo o namerama od međunarodnih finansijskih institucija, banaka ili drugih izvora finansiranja za finansiranje projekta Moravski koridor u iznosu od najmanje 400 miliona evra.

Koja poručja povezuje Moravski koridor 

Moravski koridor će saobraćajem povezati područje na kome živi pola miliona građana: Čačak, Kraljevo, Vranjčaku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Čićevac.

Inače, Ministarstvo građevine je u oktobru 2018. potpisalo sa američko-turskim konzorcijumom "Behtel-Enka" memorandum o razumevanju za izgradnju Moravskog koridora, a vrednost radova je procenjuje na oko 800 miliona evra.

Mihajlović je govoreći o izgradnji auto-puteva rekla da je na istočnom kraku Koridora 10 preostalo da se završi autoput još samo na nekoliko problematičnih tačaka, kao što je ranije bio slučaj u Grdeličkoj klisuri.

"Imali smo izveštaj Koridora Srbije da će građevinski radovi biti završeni do kraja avgusta, a u septembru da ostane opremanje pojedinih delova i kosina i da početkom oktobra može da se pusti. Čula sam sad iz Koridora da oni najavljuju kao rok kraj oktobra. To ćemo da vidimo zašto je tako. Ali, bez obzira da li je to 20. septembar ili 20. oktobar, mislim da je to velika stvar za Srbiju da imamo direktnu vezu ka Bugarskoj", naglasila je ministarka.

To znači, ističe, dodatni tranzit kroz Srbiju i mogućnost da se naša zemlja bolje poveže.

"Puno smo naučili iz gradnje Koridora 10 i gradnja nijednog novog auto-puta koji počinjemo da radimo neće se voditi kao nekada što je rađeno sa Koridorom 10. Jer želimo da izbegnemo dodatne troškove, ozbiljne probleme, loše projekte i slično".

Mihajlović je naglasila da se svaki novi projekat gradnje auto-puta počinje sa kompletno uređenom, proverenom i iskontrolisanom dokumentacijom i pripremljenom i uređenom eksproprijacijom.

broj komentara 7 pošalji komentar
(nedelja, 25. avg 2019, 15:54) - anonymous [neregistrovani]

Kamioni

Jedva cekam da kamioni moraju da idu autoputem a ne kroz sela, Ibarska je katstrofa a magistrala Pojate-Preljina jos i gora!
Nadam se da ce kinezi da dobiju tender!

(nedelja, 25. avg 2019, 15:04) - anonymous [neregistrovani]

@Krusevac je prestonica Srbije

Prijatelju, godina je 2019. a ne 1389.
"Slepo crevo" je inače značajan privredni centar, a autoput do Vršca je zapravo veza sa Rumunijom.

(nedelja, 25. avg 2019, 14:49) - anonymous [neregistrovani]

Kako?

U utorak je 27. avgust, do septembra ima još 4 dana...
Čak i da tenderska komisija donese odluku istog dana, Zakon predviđa rok za žalbe, pa onda se potpisuje Ugovor, pa je potrebno da se otvore akreditivi, da se imenuje nadzor i izvođač uvede u posao....
To ni u mnogo organizovanijim državama nije moguće za mesec dana.
Na kraju, koliko god veliki i organizovan izvođač bio, ne znam nijednog koji može za mesec dana da formira gradilište i počne sa radovima....

(nedelja, 25. avg 2019, 14:32) - Petar [neregistrovani]

Saobracaj

Posto vidim da mnogi nisu u toku, magistralni put koji prolazi od Preljine do Pojata je drugi po ukupnom saobracaju u nasoj zemlji, pa onda vidite sta se isplati, mnogo isplativiji od koridora 11 i mnogih deonica na koridoru 10. Naravno treba nesto i znati da bi se komentarisalo. Ne bi bilo cudo da tuda nikada i ne napravimo autoput bas zato sto je najisplativije, jednostavno nije u skladu sa nama.

(nedelja, 25. avg 2019, 14:08) - anonymous [neregistrovani]

Krusevac je prestonica Srbije

Za neupucene i ljude koji ne poznaju geografiju i istoriju trebalo bi da postuju cinjenicu da je Krusevax centar Srbije i prestonica. Svakako je potrebnije povezati gradove sa najvise stanovnika a ne praviti put ka slepom crevu Vrscu, varosici od 30 000 stanovnika.

(nedelja, 25. avg 2019, 14:03) - Aleksandar [neregistrovani]

Pitanje

Za Moravski koridor tender a autoput od Surčina do Obrenovca bez tendera? Pa i tu je trebao tender ili se neko ugradio u taj posao pa je moralo bez tendera.

(nedelja, 25. avg 2019, 13:27) - anonymous [neregistrovani]

Pametnije je uložiti pare u auto put Beograd Temišvar

Prvo Beograd - Temišvar, više će da se isplati i brže.