Potpisan ugovor za izgradnju deonice auto-puta od Novog Beograda do Surčina

U Beogradu je potpisan Komercijalni ugovor za izgradnju deonice Koridora 11 od Novog Beograda do Surčina sa kineskom kompanijom China Communications Construction Company Ltd kome je prisustvovao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, saopštila je služba za saradnju predsednika Srbije.

Deonica predstavlja deo auto-puta "Miloš Veliki" (Koridor 11) i funkcionalnu vezu sa Gradom Beogradom, dužine 7,9 kilometara.

Ugovorena vrednost projekta iznosi 70,5 miliona dolara, a završetak radova planiran je do kraja 2021. godine.

Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji deonice Novi Beograd–Surčin, kao dela auto-puta E-763, potpisali su potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, v. d. direktora JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i direktor ogranka za Srbiju kompanije "China Communications Construction Company Ltd" Džang Sjaojuen. 

"Ovo je za nas važna deonica, praktično nastavak gradnje auto-puta 'Miloš Veliki' kojeg danas otvaramo i deonice Beograd–Surčin treba da nam pomogne da mnogo jednostavnije dođemo na ovaj auto-put. Podsećamo takođe da kineska kompanija završava deonicu Beograd–Obrenovac i da ćemo tu deonici pustiti na Svetog Nikolu, a takođe da će radovi na ovoj deonici početi 1. marta 2020. godine", istakla je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović.

Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo zahvalila je srpskoj strani, predsedniku i potpredsedniku srpske vlade na poverenju u kineske kompanije.

"Ja sam sigurna da sve kineske kompanije koje rade ovde u Srbiji, uključujući 'CCCC' oni će učiniti sve svoje napore da ispune svoje obaveze", rekla je Čen Bo. 

broj komentara 3 pošalji komentar
(ponedeljak, 19. avg 2019, 07:47) - Gagi, dipl. ing. saobraćaja [neregistrovani]

Novi Beograd

Pedantni slovenci su izračunali, da ih je izgradnja auto-puta Divača – Dane dužine 8,4 km. po lakom i ravnom terenu, dakle sličnom terenu po kojem bi se gradio i put Novi Beograd – Surčin dužine 7,9 km., koštala 20,5 mil. USD, dok je auto-put Šentilj – Pesnina dužine 9,5 km. izgrađen po malo težem terenu koštala 38 mil. USD. Dakle, više je nego očigledno, da je cena izgradnje puta Novi Beograd – Surčin dužine 7,9 km. od 70,5 mil. USD prevelika, a zašto je to tako znaju samo nadležni.

(nedelja, 18. avg 2019, 17:37) - Огњен [neregistrovani]

Изгледа ...

да ће се спојити са оном раскрсницом код М. Челебоновића па на Пупинов мост, јер се на сателитском снимку већ види петља јужно од Сурчина и продужетак северно од те ергеле Сурчин.

(nedelja, 18. avg 2019, 15:38) - Gagi, dipl. ing. saobraćaja [neregistrovani]

Novi Beograd

Prvo, to nije auto-put Novi Beograd – Surčin dužine 7,9 km. već magistralni put koji će povezivati Novi Beograd sa auto-putem Surčin – Obrenovac, a priključak će biti na petlji »Surčin Jug«. Jedino ostaje pitanje, da li će kod te petlje put Novi Beograd – Surčin zaobići Ergelu Surčin sa severne ili južne strane ili će se ona srušiti. Drugo, a mnogo važnije pitanje je, a gde će biti priključak tog puta na Novom Beogradu; Vojvođanska ulica, Jurija Gagarina ili neka treća novoizgrađena saobraćajnica. Ne treba biti veliki saobraćajni stručnjak pa konstatovati da od proširenja Vojvođanske ulica nema ništa, da je Jurija Gagarina koja ima po tri saobraćajne trake u oba smera i danas na svom saobraćajnom maksimumu, a lokaciju za neku treću novoizgrađenu saobraćajnicu moje oči ne vide. Pored toga, cena od 70,9 mil. USD za 7,9 km., pa i da je to auto-put u punom profilu je malo preterana. Imajući u vidu konfiguraciju terena; ravnica – poljoprivredno zemljište, očigledno je da će veći deo od 70,9 mil. USD otići na eksproprijaciju zemljišta i objekata koji se nalaze na traci puta, a verovatno i za Ergelu Surčin.