Tunel Brančić mučio je inženjere, sada je spreman za putnike

Centralno mesto i najveći izazov za građevinare bio je tunel "Brančić", dužine 945 metra. Nalazi se na oko dva kilometra od petlje Ljig, na kraju novoizgrađene deonice i mesta spajanja sa deonicom od Ljiga do Preljine koja je završena pre dve godine.

Tunel Brančić je najveći je građevinski poduhvat na auto-putu "Miloš Veliki". Za graditelje jedan je od najtežih poslova koje su ikada obavili.

Radove su usporavale, a na momente i prekidale nepredvidive prirodne prepreke: sastav zemljišta, pojava klizišta i podzemnih voda. Iskopano je 250.000 kubika raznog materijala, ugrađeno je 92.000 kubika betona i 5,5 miliona kilograma armature.

"Ovo je u istoriji 'Energoprojekta' jedan od najtežih tunela jer su geološki uslovi bili izuzetno teški tokom izvođenja. Sve ovo uspešno je rešeno pre svega zahvaljujući ogromnom trudu 'Energoprojektovih' radnika i inženjera, a i uz veliku pomoć nadzora eksperata iz sveta i Srbije koje smo morali u kritičnim trenucima da angažujemo na projektu", objasnio je Milan Ristić iz "Energoprojekt-niskogradnje".

U obe tunelske cevi, sa po dve kolovozne trake, širine osam i po metara, postoji prostor za vozila koja su u kvaru, kao i veza između tunelskih cevi u slučaju vanrednih situacija.

Opremljen je najsavremenijom elektro-mašinskom opremom, uz stalno praćenje i upravljanje saobraćajem iz tehničko-operativnog centra.

"Ovde je montirana najsavremenija oprema koja se trenutno montira na Balkanu pa i u Evropi", istakao je stručni saradnik "Energoprojekt-niskogradnje" Radomir Elez.

Pokriven je kompletnim sistemom sa video-nadzorom kojim su predviđeni scenariji provala, požara i sl. U tunelu je i promenljiva signalizacija sa savremenom rasvetom u led tehnologiji. Upravlja se iz jednog centra.

"Možemo istog trenutka da reagujemo da sprečimo bilo kakvu nezgodu, katastrofu, dakle da upozorimo vozače na 1.800 metara ispred i na oko dva kilometra sa ulazne strane da se nešto desilo. Ti sistemi su sad u potpunosti u funkciji i vrlo bezbedni", napomenuo je Elez.

Izgradnja tunela "Brančić", najzahtevnijeg građevinskog objekta na 103 kilometra završenog auto-puta "Miloš Veliki" trajala je četiri i po godine.

Prvobitna vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara.

broj komentara 4 pošalji komentar
(utorak, 27. avg 2019, 18:19) - Вера [neregistrovani]

Име тунела

Зашто се тунел “Бранчић” тако зове?По некоме или нечему?!

(nedelja, 18. avg 2019, 11:28) - anonymous [neregistrovani]

@ cestitke

Hrvatski putevi su gradjeni na sasvim drugim terenima ,pretezno u kamenjarima,utoliko laksa i kvalitetnija izvedba.

(nedelja, 18. avg 2019, 10:20) - anonymous [neregistrovani]

Čestitke

Građevincima na velikom poslu. Nedavno sam putovao hrvatskim auto-putem gde oni imaju dva tunela dužine skoro 6 kilometara i nisu se toliko hvalili svojim poduhvatima. Tuneli dužine kilometar- dva su im normarna pojava. Svejedno,sve čestitke,prvo državi,na izgradnji ovako značajne saobraćajnice.

(nedelja, 18. avg 2019, 08:42) - anonymous [neregistrovani]

Mm

Svaka cast!