"Polovnjaci" preplavili tržište, trgovci trljaju ruke

Za prvih šest meseci ove godine u Srbiju je uvezeno oko 76.000 polovnih vozila, a samo u junu 13.000. Očekuje se da će, zbog najava eventualne zabrane vozila starijih od deset godina, taj broj biti i znatno veći. Naime, mnogi će požuriti da, dok su još u mogućnosti, kupe jeftinija vozila starijih godišta.

Došli smo u pomalo paradoksalnu situaciju, kažu stručnjaci, da polovnih automobila na tržištu imamo dva puta više nego što se oni traže.

Logika dilera je da iskoriste sadašnje propise, koji omogućavaju uvoz automobila od 2000. godišta, koji se na zapadnom tržištu tretiraju kao otpad.

Takvi automobili se kupuju za 300 do 600 evra, a ovde prodaju za 1.000 ili 1.500 evra, uz zaradu od 500 evra, koju nemaju ni neki prodavci novih automobila.

"Mi imamo ambiciju da kroz raspravu razgovaramo o tome da ukinemo mogućnost uvoza automobila koji su evro 3", rekao je ministar ekologije Goran Trivan.

Ako je prosečno uvezeno polovno vozilo plaćeno 3.000 evra, jasno je da je iz Srbije otišlo više od 220 miliona evra. 

"Ta vozila su više od deset godina stara i čine u ukupnom broju vozila preko 50 odsto. Istovremeno, to znači da su to vozila najčešće sa velikom emisijom zagađujućih materija", naveo je Trivan.

Ukupno je za pet godina u Srbiju je ušlo više od 800.000 polovnih vozila, koja su najčešće zagađivači broj jedan, jer se katalizatori zbog cene materijala skidaju, a zagađenje u vazduhu raste.

U Beogradu je, kada nema vetra, u špicu zagađenje vazduha 14 puta veće od dozvoljenog.

broj komentara 13 pošalji komentar
(subota, 27. jul 2019, 01:47) - milan lala [neregistrovani]

Zabrinuti auto-lobi

Nije tacno da se vozila od 2000 .god u EU tretiraju kao otpad i da ih mozete kupiti za par stotina Eura. Ta vozila ako su u voznom stanju su redovno servisirana i morala su da isåpunjavaju sve uslove za voznju , kao i test izduvnih gasova. Razumem ja lobi novi automobila u Srbiji koji je zabrinut za prodaju svojih skupih automobila , ali ponuda i potraznja regulisu trziste nemojte da se krijete iz toboznje brige za zdravlje naroda .

(četvrtak, 25. jul 2019, 18:45) - anonymous [neregistrovani]

Алооо политичари

дајте повољности за куповину нових и добрих половних аута и решили сте проблем.Што бре тупите...

(četvrtak, 25. jul 2019, 18:05) - anonymous [neregistrovani]

Auuu

Al ćemo da se usrećimo. Ionako nema čistog vazduha po gradovima a šta će sada da bude ...

(četvrtak, 25. jul 2019, 14:52) - anonymous [neregistrovani]

polovnjaci

A zasto drzava Srbija ne podstakne kupovinu novih kola srednje kategorije? Zasto se ne odobre povoljni krediti pa niko nece kupovati polovnjake koji su za otpad?

(četvrtak, 25. jul 2019, 14:43) - anonymous [neregistrovani]

Pod hitno uvesti zabranu uvoza starijih automobila od deset godina !!!

Inace ce Srbija postati deponija Evrope, a o aero zagadjenju da ne i govorimo.

(četvrtak, 25. jul 2019, 14:12) - Vladimir Marković [neregistrovani]

Srbija

Zabraniti ispod EURO 4 standarda a sve takse, poreze, namete, akcize, carine... smanjiti za 90 posto. Kupovace se mnogo bolja i ekološki prihvatljivija vozila.

(četvrtak, 25. jul 2019, 14:09) - Zakon [neregistrovani]

Katalizator???

Kako neko ko skine katalizator uopste moze da prodje tehnicki pregled???
Ali ako nema zakona koji kaze da je to zabranjeno onda ne vredi dalje pricati.

(četvrtak, 25. jul 2019, 14:05) - Dragan Savin [neregistrovani]

Oтпaд?

аутор текста кеже:"... аутомобила од 2000. годишта, који се на западном тржишту третирају као отпад.”. Нисте у праву, у САД-у, то је ”antique" и има специјално место на тржишту. Осим, ако се ауто не распада. Онда јесте отпад.

(četvrtak, 25. jul 2019, 14:03) - Vlajko [neregistrovani]

Lako je uvesti

Koliko ih se proda? Ja prolazim pored nekih placeva i više od godinu dana gledam iste automobile. Svi koji su skrpili neki dinar prema svojim mogućnostima već su nešto kupili, ostalo je malo još potražnje a ponuda velika. Postavlja se pitanje otkuda pare za tako veliko ulaganje u posao koji je na dugom štapu.

(četvrtak, 25. jul 2019, 13:01) - anonymous [neregistrovani]

Polovnjaci

Lako je pricati treba zabranit uvoz. kada ce prosecan gradjanin u Srbiji da priusti sebi novije vozilo, ja kazem ne u skorije vreme.