Zašto će nas od avgusta više koštati vožnja auto-putem

Skupština Srbije nedavno je usvojila izmene Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara kojima se cena putarine u Srbiji povećava za 12 odsto. Direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak očekuje da će novi cenovnik stupiti na snagu u prvim danima avgusta.

Direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak očekuje da će vlada u četvrtak usvojiti povećanje cene putarine, što bi zatim, u petak, trebalo da bude objavljeno u Službenom glasniku. Osam dana od tog trenutka zakon stupa na snagu, što je 2. ili 3. avgust, rekao je Drobnjak.

"Putevi Srbije" su Ministarstvu predložili povećanje putarine od 15 odsto, ali je na sednici Vlade usvojeno 12. Drobnjak ističe da je poskupljenje putarina predloženo jer finansijski to preduzeće "ne stoji kako treba", a potrebna su sredstva za održavanje puteva.

"Putarina kod nas je najjeftinija na Balkanu, i u poređenju sa putarinama u Sloveniji, Hrvatskoj, Mađarskoj, Bugarskoj, Rumuniji", rekao je Drobnjak.

Na konstataciju da u Sloveniji treba da se plati 15 evra kako bi se celu nedelju koristio auto-put, koliko košta i put od Beograda do Niša i nazad, Drobnjak odgovara da je sistem u Srbiji pravedniji.

"Kod njih je 15 evra i kada pređete 240 kilometara i kada pređete osam kilometara. Za učesnike u saobraćaju najkorektnije je da plate onoliko kilometara koliko pređu. Niko neće da kupi vinjetu koja traje sedam dana, kao da nema druga posla nego da se vozi auto-putevima", rekao je Drobnjak.

Za one koji svaki dan voze auto-putem, to su veliki izdaci. Drobnjak kaže da su to "poslovni ljudi". 

"Putuju poslovni ljudi, malo je onih koji nisu poslovni ljudi a idu auto-putem. Oni idu auto-putem kada idu na more. Sa tim povećanjem to je 900 dinara, što je 7,5 evra što je mala cena. Recimo, od Zagreba do naše granice je 280 kilometara i ta cena je leti 19 evra, a kod nas za 240 kilometara samo 7,5 evra", pravda Drobnjak cenu putarine.

Zbog radova na putevima proteklog vikenda stvorile su se kolone na tri deonice. Drobnjak objašnjava da je sezona radova od aprila do novembra, ali i da će do petka biti završeni radovi. Novi radovi počeće posle 20. avgusta zbog gužvi.

Bilo je i gužvi oko naplatnih rampi Nais i Doljevac. "Za godinu dana te rampe će se skloniti i neće biti ni rampi ni problema. Kada se krene od Beograda, zaustavljaće se samo u Preševu i Dimitrovgradu, gde su čelne rampe", naveo je Drobnjak.

broj komentara 13 pošalji komentar
(utorak, 23. jul 2019, 16:44) - Maja [neregistrovani]

Ne državi.

Njima.

(utorak, 23. jul 2019, 14:58) - poslovni čovek [neregistrovani]

kakva izjava

Poštovani direktore,
Vaša izjava da poslovni ljudi treba da plaćaju skuplje nego obični korisnici je diskriminatorska i nema utemeljenje ni u čemu! Zašto bi plaćali skuplje?? aljudi koji nisu poslovni da plaćaju jeftinije. Pa preduzeće koje upravlja auto putem nije Robin Hud!!! Komunizam i kažnjavanje privatnog preduzetništva je davna prošlost. Gospodine ipak ste vi direktor - menadžer...Da li vi plaćate robu u marketu skuplje od drugih kupaca???

(utorak, 23. jul 2019, 14:44) - anonymous [neregistrovani]

Zašto?

Zato jer je novi autoput već počeo da propada. Zato jer im nikad nije dosta para(pogledajte plate u putevima). Zato.......

(utorak, 23. jul 2019, 12:34) - anonymous [neregistrovani]

Cene

Autoput najjeftiniji. To uopste nije tacno. Ali zato gorivo najskuplje.
Sto se tice govora gospodina Drobnjaka o ceni autoputa i njegovu primeri. To je jednostavno smesno. I nema nikakve Logik. Sta ako moram svakog dana da koristim Autoput?????

(utorak, 23. jul 2019, 12:06) - Cica sa slemom [neregistrovani]

Vinjeta

Pa jel vinjeta od 7 dana koja kosta 10e u Madjarskoj isto ko voznja od Vrcina do Preseva?

(utorak, 23. jul 2019, 11:38) - Goran Milic [neregistrovani]

Price za neupucene

Putarina u Rumuniji kosta 3 evra za sedam dana. Jesenas sam za ta 3 evra se vozio autoputevima 400km, a mogao sam i vise da mi je trebalo. U Hrvatskoj je znatno skuplja, ali su i puzevi znatno bolji. U Makedoniji je jeftinja. Tako da ka licno mogu da pobijem tvrdnju u dva primera da nije najjeftinja u okruzenju.

(utorak, 23. jul 2019, 11:28) - anonymous [neregistrovani]

Gospodine Drobnjak

Zasto ne uvedete da imamo i opciju placanjem vinjetama ko hoce pored normalnog placanja? Ako vec neko putuje u jednom pravcu, plati normalno. Ako ce vise puta da koristi autoput, tu su vinjete. Na kraju svi zadovoljni.

(utorak, 23. jul 2019, 10:35) - Петар [neregistrovani]

Гориво

Том логиком би требало упредити цене горива у Србији са ценама у окружењу. Ако нећете да имамо најјефтиније путарине зашто морамо имати најскупље гориво?!

(utorak, 23. jul 2019, 10:11) - anonymous [neregistrovani]

Zasto ?

Pa potrebne su pare drzavi.

(utorak, 23. jul 2019, 09:52) - Gradjanin Srbije [neregistrovani]

Pitanje

Racunica za budzet je da se ne isplati uvesti vinjete jer ce se tim i manje inkasirati u kasu drzave. Sa putarinom se uzme mnooogoo vise para i to je razlog zasto nikada nece drzava uvesti vinjete..
Ozbiljnije pitanje za drzavu je kada vec planski gleda gde su vece pare, sta smo mi gradjani Srbije dobili sa tim. Auto put nam je realno ruku na srce mnogo los i mnogo los materijal utrosen u njega. Znate, cim se predje granica odmah se oseti bolji kvalitet puta. Koliko drzava uzima od putarina kod nas , mi bi trebali da imamo put kao pistu a ne zakrpa do zakrpe i posle kazu mora da bude tehnicki ispravan auto. Sa ovakvim putevima cest je odlazak kod majstora. Meni se cini da se pare od putarina krpe rupe u drugim drzavnim preduzecima pa sta ostane za obnovu autoputa, vidite i sami....