Za smanjenje gužvi na granicama 40 miliona dolara

Svetska banka odobrila je Srbiji zajam od 40 miliona dolara za realizaciju projekta za smanjenje čekanja na graničnim prelazima. Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović precizira da je reč o regionalnom projektu u koji su uključene i Severna Makedonija i Albanija i da je zajam Svetske banke za sve tri države 90 miliona dolara.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da će Ministarstvo, uz završetak započetih i izgradnju novih auto-puteva, nastaviti da radi i na smanjivanju gužvi na granicama kao jednom od svojih prioriteta, kroz zajednički projekat sa Svetskom bankom, navodi se u saopštenju resornog ministarstva. 

"Svetska banka odobrila je Srbiji 40 miliona dolara u okviru projekta 'Trade and Transport Facilitation', koji upravo ima za cilj da smanjimo vreme zadržavanja na graničnim prelazima. U pitanju je regionalni projekat u koji su, pored Srbije, uključene Severna Makedonija i Albanija, a ukupna vrednost zajma Svetske banke za sve tri države iznosi 90 miliona dolara", kaže Mihajlovićeva. 

Zajam ugovoren ove godine ratifikovan je u Narodnoj skupštini krajem maja. Korisnici sredstava su Uprava carina, "Infrastruktura železnice Srbije", JP "Putevi Srbije" i "Koridori Srbije", a planirano je da zajam bude operativan u drugoj polovini 2019. godine. 

"Srbija je u prethodne četiri godine izgradila oko 300 kilometara auto-puteva, a u tom periodu broj vozila na našim auto-putevima povećan je sa 37 miliona na blizu 54 miliona vozila u 2018. Posle puštanja u saobraćaj južnog kraka Koridora 10 i sa skorim završetkom kompletnog istočnog kraka Koridora 10 ka Bugarskoj, očekujemo dalji rast tranzitnog saobraćaja kroz Srbiju", navodi Mihajlovićeva. 

Projekat sa Svetskom bankom obuhvata više komponenti, između ostalog, olakšavanje prekograničnog saobraćaja, razvoj inteligentnih transportnih sistema na Koridoru 10, kao i unapređenje putno-pružnih prelaza na železničkoj infrastrukturi.

Jedinica za sprovođenje projekta biće pri Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, jer će u ovom resoru biti težište aktivnosti, dok će finansiranje i ugovaranje radova i usluga biti pri Ministarstvu finansija, navodi se u saopštenju.

broj komentara 15 pošalji komentar
(utorak, 23. jul 2019, 01:30) - Vidan [neregistrovani]

Komentar

Ja se pitam jednu stvar cemu pecatiranje pasoša kada podaci o putniku da li je napustio ili ušao u zemlju granicna policija moze da vidi u kompjuteru?

(ponedeljak, 22. jul 2019, 22:33) - anonymous [neregistrovani]

Bravo!

Granice nemaju nikakvog smisla. Puka demonstracija suvereniteta, koja je samo siromašnim u glavu ljudima važna.

(ponedeljak, 22. jul 2019, 22:28) - anonymous [neregistrovani]

Prelaz Gostun Prema C.Gori

Ulozite barem tricavih 50.000 € sto je 800 puta manje od dodeljenog kredita kako bi prosirili kapacitete sa postojece jedne na dve kucice. Ovo kako nam sada izgleda najprometniji granicni prelaz prema c.Gori je jad i beda, ko je isao zna o cemu pricam. Kolone su npr sada kilometarske i ceka se vise sati.

(ponedeljak, 22. jul 2019, 21:31) - King_Kong [neregistrovani]

Zagadjenje vazduha

Povecao se broj automobila kroz Srbiju na 54 miliona. Koliko se povecalo zagadjivanje vazduha u Srbiji zbog povecanja tranzita?

(ponedeljak, 22. jul 2019, 21:13) - Огњен [neregistrovani]

Није тај кредит ...

намењен нама него да њима буде боље. Дакле одобриће нам да се прошире гранични прелази тако да они који су из ЕУ пролазе без задржавања и чекања, а ми ћемо и даље да чекамо у километарским колонама. То важи и за камионе, наравно. То само значи да у ЕУ скоро нећемо.

(ponedeljak, 22. jul 2019, 21:12) - anonymous [neregistrovani]

Re A Evropska unija

Ljudi mora da znaju da ce prema EU granica biti i pet godina posle ulaska Srbije u istu. Takva su pravila, sto znaci da u najboljem slucaju moramo prelaziti tu i takvu granicu jos minimum 11 godina. Hrvatska je vec odavno u EU a i dalje postoji granica prema sloveniji i madjarskoj.

(ponedeljak, 22. jul 2019, 21:01) - anonymous [neregistrovani]

ej Srbijo

Uzmaju se krediti za stvari koje za nas nisu od vitalne vaznosti. Ko ce da vraca rte kredite? Ulazite u razvoj proizvodnje, gde ce da se zaposle ljudi, gde ce da krene na bolje. Svetska banka sdamo trazi takve da bi vukla kamate i zaradjivala na sirotinji. Sa tim vas vezu dozivotno i mogu da vas ucenjuju kako hoce. Jos se vracaju dugovi Jugoslavije. Uzmite za primer Nemce. Oni se nisu rasipali nego su stedeli i vracali dugove. Sada su na kreditima Grckoj zaradili milijarde.

(ponedeljak, 22. jul 2019, 20:17) - Markovljev [neregistrovani]

Madjarska

Oni koji putuju po CD traci ne vide da problemi nisu na Srpskoj strani, ali na strani EU (citaj Madjarska) jer madjarski policajci i carinici trkeljisu i nipodastavaju nase ljude i sve juzno od nas, koji cekaju na ulaz u Madjarsku. Neka svetska banka da kredit Madjarskoj da ubrza rad carinika i policije i prestane da vredja i nipodastava sve koji im se pojave na granici a nisu Madjari maksimalno Nemci.

(ponedeljak, 22. jul 2019, 20:15) - anonymous [neregistrovani]

A evropska unija

Ako se ulaze u granice jasno je da od evrope nema nista ni za 100g.

(ponedeljak, 22. jul 2019, 20:06) - anonymous [neregistrovani]

cista glupost

Sta mi treba da modernizujemo kada se kod nas ne pravi guzva? Problem je u Madjarima i Hrvatima i to treba resavati. 25 godina putujem, svakih dve nedelje i prelazim granice i mi smo poslednji koji su krivi za ovaj haos.Madjari vam vrse detaljnu kontrolu cak i kada izlazite iz njihove zemlje sto je prilicno bahato i bezobrazno. Sada su otvorili sve trake i naravno opet je guzva jer ne rade svoj posao kako treba. Hajde da pricamo i o tome da je guzva i van sezone jer madjari u tom slucaju otvore jednu ili dve trake i opet satima cekate da prodjete. Neka vrse pritisak na njih da svoj posao obavljaju bar pet puta brze i efikasnije. Ako to promene, onda guzve vise nece biti. Pozdrav iz Beca.