Banke se sele u mobilne telefone i računare

Da li banke bolje znaju ko ste od vas samih? Verovatno znaju na osnovu podataka o potrošnji i vrstama kupovina, jer digitalno bankarstvo to otkriva sve brže. Međutim, ni bankama nije u interesu da bankrotirate. U njihovom opisu posla je da vas upozoravaju, paze ili savetuje gde uštedeti.

U banke se ide sve ređe. Upit stanja, tabele i potrošnja sada se proveravaju na ključnu reč. Možda vas nervira da gledate decu kako se ne razdvajaju od pametnih telefona, ali od toga može biti i neke koristi. Digitalnom bankarstvu su sve skloniji mladi ljudi pa nije ni čudo što je naša zemlja u vrhu primene novih tehnologija u oblasti plaćanja.

"Mladi ljudi možda nikada neće imati priliku da uđu u banku, jer to omogućavaju pametni telefoni. U Srbiji je prvi put u Evropi primenjena aplikacija koja pretvara informacije u savete. Uštede se vide u vremenu provedenom na šalterima, prevozu do banke i novcu koji se bespotrebno troši", kaže Feza Tan, direktorka Unikredit banke Srbija.

Na osnovu propisa Narodne banke Srbije poslovne banke su dužne svakom klijentu ponaosob da do kraja godine prikažu sve troškove koje su naplatile uz kamate, naknade ili bilo koje provizije prema karticama. Međutim, digitalno bankarstvo je tu sa nama, pa su klijenti sada u situaciji da vide na šta su sve potrošili novac i da na osnovu toga naprave uštede.

Kompjuterski stručnjaci su potrebniji bankama od klasičnih ekonomista, a mašine izgleda i od ljudi. Banke kažu da neće masovno otpuštati zaposlene, ali će neke poslove, koje mogu da rade mašine, ustupati specijalizovanim agencijama.

"Mi znamo već vaše finansije, dobijate platu preko nas. Mi se trudimo da vama omogućimo dodatna sredstva. Dakle, ništa tehnologija ne raspolaže više podacima nego što je to ranije radila, samo nam pomaže da bolje klasifikujemo i uz saglasnost. To je jako bitno, sve ove stvari – kategorizacija troškova, različite preporuke, marketinške poruke moraju da uslede nakon vaše saglasnosti", objašnjava Saša Bilanović, IT stručnjak.

Prema zakonu banke su dužne da štite tajnost podataka klijenata. Sve nove aplikacije imaju dvostruke provere i tehnologije prepoznavanja koje su pouzdanije od plaćanja klasičnim karticama.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи