Novi ili polovni automobil – pitanje je sad

Tržište novih automobila u Srbiji se oporavlja, kažu u Asocijaciji uvoznika vozila i delova. Za prva četiri meseca prodato je oko 11 hiljada vozila ili osam odsto više nego prošle godine. Povećanje prodaje kompanijama je 13 odsto dok se građani individualno ipak odlučuju za polovna vozila iz uvoza. Prodavci pred godišnje odmore nude nove načine prodaje da bi se oslobodili lagera – a to je prodaja na rate bez učešća.

Da bi privukli kupce, prodavci od ove nedelje nude prvi put prodaju na kredit bez učešća. Dovoljno je da imate 600 evra, da ste kreditno sposobni i odmah možete da izvezete novi automobil iz salona.

U prvoj rati je uračunato i kasko osiguranje, a potom otplaćujete 48 rata. Poslednja rata je i najveća i obuhvata 30 odsto vrednosti vozila posle četiri godine.

Logika je da se tada polovno vozilo može prodati i otplatiti rata, kažu prodavci. Međutim, individulani kupci umesto novog vozila sve češće biraju polovna vozila iz uvoza koja su ekološki neprihvatljiva.

"To je najveći problem, za prva četiri meseca ušlo je negde oko 50 hiljada polovnih vozila, što znači više od 10.000 mesečno. Od toga su 50 odsto vozila starija od 10 godina, znači 22.000 automobila ima normativ evro 3, koji je već odavno zabranjen u Evropskoj uniji", kaže Miloš Petrović iz "Grand motorsa".  

Najveći rast ima tržište komercijalnih vozila. Kupuju se i putnička i teretna vozila. Na njih se ne plaća PDV jer služe u komercijalne svrhe.

Specijalni uslovi za firme 

Najveća domaća fabrika "FCA" ponudila je malim i srednjim prduzećima, ali i privrednicima koji imaju zanatske radnje, takođe specijalne uslove prodaje. 

"Model 'tipo' za prvo plaćanje od 580 evra i svaka buduća rata u 48 meseci će biti 190 evra. U tu ratu je uključeno četiri godine održavanja i četiri godine redovnog servisa", navodi Igor Ševo iz kompanije "FCA Kragujevac".  

Ovakav vid kupovine koriste i državne institucije, jer za period otplate prodavac automobila obezbeđuje servis, garanciju, a ako se vozilo uništi, postoji i kasko za nadoknadu.  

Grad Beograd je tako rashodovao svoja vozila i nabavio novi vozni park.

Preduzetnici koji, na primer, treba da kupe 3-4 kombija, umesto 12 hiljada evra učešća na samom početku, sada daju samo 2.000 evra. Tako im ostaje više od 10.000 za obrtna sredstva. 

broj komentara 5 pošalji komentar
(ponedeljak, 17. jun 2019, 18:56) - anonymous [neregistrovani]

Henri Ford

Zamisao Henrija Forda je bila da proizvede auto koji ce i sami njegovi radnici moći da kupe. U tome je i uspeo tako sto je znatno povecao plate radnicima ali i povecao produktivnost uvodjenjem proizvodne trake. Gde smo danas to je drugo pitanje, obican nov auto srednje klase je misaona imaoca za radnika sa prosecnim primanjima.

(ponedeljak, 17. jun 2019, 16:56) - anonymous [neregistrovani]

Moj rezon

Doneo sam odluku. Ako bih dobio milion evra na lotou,cvrsto sam resio da bih kupio polovan auto do 4500 evra.Hajde,neka bude 5. Ni evro vise. Zasto da robujem stvarima? To je moja logika. Radije bih putovao po svetu nego dao 20-30.000 evra za auto. Cao !

(ponedeljak, 17. jun 2019, 15:30) - anonymous [neregistrovani]

Bolje

Bolje polovan Nemac (po mogucnosti Mercedes), star 10 godina, nego vecina novih Fijata, Dacija, Korejanaca, Kineza i slicnih sklopocija koje mozes da ostavis na putu kada se pokvare.
Nebitno sto nema taj euro 3 sertifikat ili kako se vec zove. Po Srbiji ce moci da se vozi jos 20 godina tako, a kad idem u inostranstvo, sednem na avion ili u autobus.

(ponedeljak, 17. jun 2019, 15:16) - anonymous [neregistrovani]

Cena!

Da li cete vec jednom shvatiti zasto se uvoze polovnjaci sa EURO3 motorom?
Zato sto ogroman procenat gradjana moze samo da sanja nov auto!
Ovako, cesto i za sumu koja iznosi samo jednu ratu od cene novog auta, gradjanin obezbedjuje sebi ono sto je odavno prestalo biti luksuz - automobil.
Pri tom ga interesuje samo da moze do bolnice, do posla, do sela ili grada...A o zagadjenju okoline, neka razmisljaju prodavci koji su formirali cene da si obican covek, radnik, nikako ne moze priustiti ekoloski zdrav auto.

(ponedeljak, 17. jun 2019, 15:13) - anonymous [neregistrovani]

nov nov nov

Nov auto se isplati samo ako se godisnje prelazi preko 50 hiljada kilometara.