Novih 16 lokomotiva na srpskim prugama

Od danas je na prugama Srbije 16 novih lokomotiva za teretne vozove. Primopredaja je obavljena na stanici Resnik, a novi vlasnik ovog voznog parka je "Srbija Kargo", koja godišnje na Koridoru 10 preveze 13 miliona tona robe.

Nove lokomotive su pripremljene da voze na srpskim i na evropskim prugama.

Svaka može da poveze čak 1.700 tona robe. Lokomotive razvijaju brzinu do 160 kilometara na čas i opremljene su najsavremenijim uređajima za kočenje i automatsko upravljanje.

Zorana Mihajlović, ministarka saobraćaja i infrastrukture, podsetila je da je u prethodnom periodu nabavljeno 48 vozila za putnički saobraćaj.

"Sada je Kargo nabavio 16 lokomotiva u teretnom saobraćaju. To nisu lokomotive za prošlost. To je upravo ovo što je rekao direktor Karga – to su lokomotive za budućnost, sa novim tehnologijama, da možemo da pratimo sve ono što radi Evropa, i da možemo zaista da budemo deo svetskog železničkog transporta", ističe Mihajlovićeva.

Svake godine "Srbija Kargo" preveze 13 miliona tona robe. Međutim, sa dolaskom novih investicija, taj broj se stalno povećava. Novi i stari klijenti sve više traže usluge železnice.

Dušan Garibović iz kompanije "Srbija Kargo" kaže da, imajući u vidu kontinuirano povećanje proizvodnje HBIS-a iz Smedereva, "Ziđina" iz Bora, NIS-a, EPS-a i drugih investitora, raste količina robe koja će se prevesti.

U resornom ministarstvu kažu da će Srbiji biti potrebno još najmanje pet godina da Koridorom 10 roba ide brzinama preko 100 kilometara na čas.

Investicije koje su u toku daju garanciju da roba sa istoka na zapad ide srpskim prugama koje su kraće za 280 kilometara u odnosu na alternativne pravce.

broj komentara 6 pošalji komentar
(petak, 14. jun 2019, 11:04) - zeljeznicar [neregistrovani]

bez naslova

Ovo je najruznije brendiranje lokomotiva u univerzumu. Totalno je amaterski odradjeno, sa sve tim italik tananim slovima. Katastrofa

(četvrtak, 13. jun 2019, 22:02) - anonymous [neregistrovani]

Moderna kraljevina

Nek se ugledaju na Rusku železnicu imaju top dizajnere ovde izgleda niko ne nekonsultuje dizajnere.Imamo jeziv osećaj za ružno izgleda da nam je najbitnije da otaljamo posao.

(četvrtak, 13. jun 2019, 18:41) - anonymous [neregistrovani]

Siemens

Lepe lokomotive, ali bojenje staromodno, čak i logo izgleda nekako jeftino.

(četvrtak, 13. jun 2019, 15:22) - srx [neregistrovani]

Kakva vlast takav i saobracaj

Lokomotive su onako kad se porede sa onim sto imaju zemlje velicine Srbije. Ono sto je zalosno je da ministri ovo koriste za kampanju u medijima umjesto da se late posla oko vagona iz praistorije (ne ide voz brze od najsporijeg vagona) i oko tracnica koje su katastrofa. Ljudi ginu na prealazima bez rampi npr.

Sta reci o nama kad nam se dio zeljeznice zove Srbija "Kargo". Valjda se kaze teret(ni/na) ili tovar(na/ni)? Ako zelimo da nas zapadnjaci shvate onda nek se zove "Serbia Cargo"

(četvrtak, 13. jun 2019, 12:54) - anonymous [neregistrovani]

Lokomotiva

nije nikada brža od najsporijeg vagona kojeg vuče i uslova na pruzi. U svakom slučaju veliki napredak za železnicu.

(četvrtak, 13. jun 2019, 12:47) - anonymous [neregistrovani]

Хм...

И онда локомотива која може да развије брзину до 160 км/час нашим пругама саобраћа брзином од 40 км/час да не би композиција исклизнула са шина.