Da li su nam potrebni novi tržni centri

U Beogradu je otvoren još jedan tržni centar – Ada mol. Gradnja je trajala oko dve godine a u gotovo 100.000 kvadrata investirano je 110 miliona evra. Istraživali smo da li li već imamo previše tržnih centara, šta potrošači vole i kakvi su svetski trendovi?

Prvi moderan tržni centar u Srbiji izgrađen je u Beogradu pre 12 godina. Do 2015. podignuto je oko 300.000 kvadrata modernog prodajnog prostora, da bi se u naredne dve godine gotovo udvostručio. Trend izgradnje tržnih centara zahvatio je i velike gradove Srbije.  

Građani ističu da je prednost tržnih centara što na jednom mestu mogu pronaći različite brendove, kao i da je pogodan za hranu i druženje.

Na 1.000 stanovnika Srbija ima 88 kvadratnih metara savremenog prodajnog prostora. Bosanci, Bugari i Rumuni oko 100, Mađari gotovo 130. Broj kvadrata u Hrvatskoj je tri i po puta veći, a u Sloveniji četvorostruko veći nego u Srbiji.

"Savremeni potrošač je sve više zauzet i traži se raznovrstan sadržaj na jednom mestu. On traži dodatnu udobnost u kupovini", rekla je Bojana Amanović iz Ministarstva privrede dodajući da je pored kupovine koja je osnovni motiv u tržnim centrima važan i prostor gde će se provesti slobodno vreme.

Zbog velike tražnje očekuje se još investicija u ovu oblast.

"Novi tržni centri su značajni ne samo s aspekta trgovine nego i sa aspekta razvoja turizma i drugih delatnosti. Ono što je za nas važno je svakako da tržni centri jačaju konkurenciju u segmentu trgovine i stvaraju jedan drugačiji ambijent", istakao je Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.

Rast prodajne površine u tržnim centrima nije novina koja je zahvatila samo Srbiju.

"Naša procena kao investitora ovde u Srbiji je da nema rizika praktično za ovaj tip investicije. U zavisnosti od toga kako radi, nadamo se da će dobro raditi, povrat investicije je od devet do 11 godina. Mi smo spremni da i dalje razvijamo komercijalne nekretnine i u Beogradu i u Srbiji", naglasio je Peđa Petronijević, direktor "GTC Srbija".

Na jugu Evrope potrošači više vole male radnje, dok su severnjaci okrenuti velikim prodajnim površinama.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво