Koridor 10 – bezbednije i lakše glavnim tranzitnim pravcem

Poslednja deonica južnog kraka Koridora 10 biće večeras svečano otvorena, čime je u potpunosti završen auto-put koji spaja sever i zapad Srbije sa jugom Srbije, to jest pravce prema Hrvatskoj i Mađarskoj sa Severnom Makedonijom i Grčkom. Time je u Srbiji završen najveći infrastrukturni projekat koji će doneti bezbednije i lakše putovanje, ali i dati doprinos razvoju privrede, saglasni su sagovornici RTS-a.

Deonica od 26 kilometara auto-puta kroz Grdeličku klisuru bila je najzahtevnija za izgradnju, a pomoćnik ministra za drumski transport, puteve i bezbednost saobraćaja Saša Stojanović kaže za RTS da je to jedno od najtežih gradilišta u Evropi, a u Srbiji svakako najteže.

"Otvaranjem preostalog puta pripajamo se Panevropskom koridoru 10", objasnio je Stojanović.

Dodao je da će to doneti skraćenje putovanja, bezbednost u saobraćaju i olakšanje poslovanja.

"Bili su brojni izazovi, činjenica je da brojke ne mogu opisati ono što smo doživeli zadnjih pet, šest godina radeći na ovom Koridoru", naglasio je Stojanović.

Stojanović navodi da se sve ono što je najgora noćna mora za svakog investitora pojavilo na ovom projektu.

Naglašava da je i problem bilo to što su prvobitni projekti morali da budu menjani.

"Imali smo iznenađenja na svakih 500 metara, neusaglašenost projektno tehničke dokumentacije sa stanjem na terenu", dodao je Stojanović.

Što se tiče predstojećih poslova oko ove deonice, Stojanović kaže da su to saniranje lokalnih puteva od korišćenja teške mehanizacije tokom radova, radovi na odvodnjavanju i radovi na dodatnoj stabilizaciji kosina koji ne utiču na bezbednost same trase.

Ukazao je da je zahtevano postavljanje punktova sa "vaj-faj" mrežom, ali da je teško pokriti ceo auto-put, kao i da je sa aspekta bezbednosti pitanje koliko je to dobro. "Smatrali smo da ih treba postavljati tamo gde se nalaze odmorišta, naplatne rampe, benzinske stanice", rekao je Stojanović.

Određeni su punktovi za elektro punjače, kaže Stojanović ali dodaje da nisu zadovoljni sa kapacitetima tih punjača i da će se ozbiljnije pozabaviti time. "Potrebni su nam punjači sa većim kapacitetom koji će vozilo napuniti za 20 minuta", rekao je Stojanović i dodao da imaju u planu da auto-put i Beograd budu pokriveni tim punjačima.

"Kroz Srbiju će moći da se prođe sa zadovoljstvom" 

Urednik emisije SAT i magazina SAT plus Mladen Alvirović smatra da će otvaranje ove deonice i završetak Koridora 10 doneti izuzetnu bezbednost na glavnom tranzitnom pravcu, kao i da najpre pomisli koliko će života biti sačuvano na taj način.

"Konačno će kroz Srbiju moći da se prođe sa zadovoljstvom", naglasio je Alvirović.

Istakao je da će sada kada ne bude bilo kritičnih mesta moći kroz Srbiju da se prođe potpuno bezbedno.

Ukazao je da je ova deonica auto-puta koja se danas otvara vrlo specifična, jer je na malom prostoru morao da se provuče auto-put, a da se ne prekida saobraćaj postojećom magistralom.

"Auto-put je morao da bude izgrađen nešto uže nego što su trake ispred i iza te deonice, jer nije bilo mesta. Zbog toga je na ovom delu auto-puta ograničenje brzine od 100 kilometara na čas, u tunelima 80", objasnio je Alvirović.

"Kada se izađe iz tunela Manajle tu već je dozvoljeno 130 kilometara na čas", dodao je Alvirović.

Minimalna brzina vožnje u našem zakonu nije prepoznata, a Alvirović objašnjava da kamioni najčešće prave probleme u tom smislu i to u tunelima.

"Brzina koja je propisana od 80 kilometata na čas i neko ko uđe u tunel i uspori je najveća opasnost, jer neko ko ide iza nije dužan da očekuje da neko u tunelu veoma uspori", rekao je Alvirović.

Objasnio je da se to rešava najmodernijim video-nadzorom i kontrolnim centrom koji će funkcionisati 24 sata koji to mogu da regulišu.

"Vozači koji dolaze imaju promenljivu signalizaciju da moći će da budu upozoreni da se nešto dešava", rekao je Alvirović i dodao da to veoma menja sliku naših puteva.

Dodao je da je dobra vest što je u tunelima na ovoj deonici asfalt. "Nije bilo tako po prvom projektu, preprojektovanje je urađeno i sada je asfalt i zaista se vozi jako lepo", dodao je Alvirović.

Govoreći o tome šta je još od objekata potrebno, smatra da bi bilo dobro izgraditi još neku benzinsku pumpu i neko odmorište.

"Onaj ko je krenuo iz Niša njenu to možda nije interesantno, ali onaj koji je krenuo sa severa zemlje njemu je to bitno. Njemu je vreme da tu odmori i onda je lepo da ljudi imaju izbor gde će da odmore", ističe Alvirović.

broj komentara 3 pošalji komentar
(nedelja, 19. maj 2019, 12:12) - Joca [neregistrovani]

Putarina

Niste dobro izracunali putarinu, ako od Doljevca do Preseva bude zatvoren sistem naplate putarine onda se nece naplacivati jednokratnih 210 din vec samo 420 din za celu deonicu. Na pocetku deonice se uzme kartica a na Presevu se plati iznos. Znaci od Beograda do Preseva bice 800 din. + 420 din. = 1220 din.

(nedelja, 19. maj 2019, 10:54) - Aleksa [neregistrovani]

Odgovor

Svaka čast ! Stvarno je ta deonica kao da je negde na zapadu . Što se tiče cene , austrija je svoje Auto puteve izgradjivala 70tih i odavno su već isplaćeni . Italiani naplaćuju veoma skupo ali su dosta propali ...samo uporedjivanja radi . Bravo za ovakvo ulaganje u našu želju!

(subota, 18. maj 2019, 20:28) - anonymous [neregistrovani]

Super

Svaka cast, samo skupa je putarina u srbiji, na primer u austriji kosta cela gidina 90 evra , vozi se koliko hoces