Počinje izgradnja Koridora 11, na trasi 25 mostova i tri tunela

Izgradnja deonice Koridora 11 "Preljina–Požega" počinje sutra. Saobraćajnica će biti duga 30,9 kilometara. Na trasi 25 mostova i tri tunela. Vrednost radova, koje će izvoditi kineska kompanija "Čajna kontrakšn korporejšn" je 450 miliona evra. Rok završetka radova je dve i po godine.

Jednu trećinu trase činiće mostovi i tuneli, a novom saobraćajnicom, kada bude završena, od Čačka do Požege, umesto dosadašnjih 45 minuta, stizaće se dva puta brže.

"Od Preljine, do Požege, nova deonica Koridora 11 podeljena je u tri sektora: prvi vodi do Prijevora, duž Čemernice i delom Zapadne Morave. Biće dug 8,2 kilometra, imaće tunel, most i tri nadvožnjaka.

Od Prijevora do Lučana treba asfaltirati 15,5 kilometara, izgraditi 20 mostova i tunel dug 750 metara.

Treći sektor, od sedam kilometara, od Lučana do Požege, obuhvata i izgradnju tri mosta, tunela, petlje u Lučanima i mosta preko reke Bijelice.

Deonica je posebno važna čitavom užičkom regionu – izvozno orijentisanom, čija je spoljnotrgovinska robna razmena premašila milijardu evra, a turistički bilansi govore o 1.200.000 registrovanih gostiju na godišnjem nivou.

"Koridor 11 otvara, praktično, vrata industriji ovoga kraja, i garantuje da će sada proizvodi koji su bili na svetskom tržištu opstati na svetskom tržištu, ali i povećati svoje učešće na svetskom tržištu, jer će komunikacija sa svetskim tržištem biti nemerljivo bolja nego što je do sada bila", navodi Rade Ljubojević, potpredsednik Privredne komore Srbije.

Miroslav Rađen, direktor TO "Regija Zapadne Srbije", navodi da će se izgradnjom ove trase auto-puta povećati broj stranih turista u tom kraju, jer će vreme putovanja biti upola kraće.

Kod Požege, kako je planirano, Koridor 11, ka Crnoj Gori, ukrštaće se sa auto-putem Beograd–Sarajevo, a kod Čačka, preko Moravskog koridora, čija će izgradnja, kako je najavljeno, početi ove godine.

Koridor 11 biće povezan i sa Koridorom 10 i ovakva mreža modernih saobraćajnica obezbediće regionalno povezivanje čitave Srbije.

broj komentara 7 pošalji komentar
(petak, 17. maj 2019, 15:18) - anonymous [neregistrovani]

Nije to sarkazam

Prvo ne verujemo u njihove rokove,a drugo, mogli malo para da daju za natalitet,povecanje plata i penzija...itd..jer sta sve ovo vredi kad ne bude bilo ljudi. To ja kritikujem.

(četvrtak, 16. maj 2019, 17:47) - anonymousBorko [neregistrovani]

Sarkazam

Nemojte biti toliko sarkastični,to se i drugima dešava.

(četvrtak, 16. maj 2019, 17:12) - Maja [neregistrovani]

Rok dve i po godine

Znači, 2025. Najranije. Ako se ne sruši brdo.

(četvrtak, 16. maj 2019, 16:08) - Radovan Prvi [neregistrovani]

Koridori

Ovo je zaista lepa vest, ali za mene bi najlepsa vest bila da se radi na obnovi pruge Nis - Prahovo, jos bolje i na njenoj elektrifikaciji!
To bi bio dokaz da su Timocka i Negotinska krajina zaista deo Srbije, i to ne samo na karti...
A kolika bi tek korist za Drzavu bila od toga, o tome trebaju misliti nadlezni!!!

(četvrtak, 16. maj 2019, 14:40) - anonymous [neregistrovani]

Pa ti idi autoputem

pa jel moguce da stalno ima nesto da se kuka. prihvati jednom da se radi i izgradjuje. Doci ce i to na red. Ali sad je bitan autoput, infrastruktura da se siri... Ne kukati odmah za sitnice!

(četvrtak, 16. maj 2019, 13:20) - anonymous [neregistrovani]

Srećno

Nek je sa srećom i ova mala deonica.

(četvrtak, 16. maj 2019, 12:53) - Nemanja [neregistrovani]

Lokalni putevi

Sve je ovo lepo i treba drzava da se izgradjuje. Ali, zasto se ne ulaze vise novca u lokalne puteve? Na primer na severu zemlje, Backa, lokalni putevi katastrofa. Ubedljivo najgora putna infrastruktura u regionu. Kada se predje granicni prelaz Bogojevo na Dunavu sa Hrvatskom kao da se usli u Srbiju iz 19 veka. Velika sramota za drzavu. Znaci odatle pa Novog Sada ubijete auto da je to nesto neverovatno a o bezbednosti tog puta da ne pisem. Pozdrav