Jačaju kineski brendovi, elektronika predvodi

Brend studija BrandZ koju su sproveli WPP i Kantar otkriva da je snaga brenda vodećih kineskih kompanija u porastu za 15 odsto u odnosu na isti period prošle godine, kada je rast bio 5 odsto. U izveštaju studije BrandZ o 50 najvećih globalnih kineskih brendova za 2019. godinu takođe se navodi zaključak da je "snaga brenda" u najvećem porastu u Japanu, Francuskoj i Španiji, zemljama koje predstavljaju novonastala čvorišta rasta.

Svest o kineskim brendovima na međunarodnim tržištima opala je u protekle tri godine. Ipak, brendovi koji uspeju da se istaknu u odnosu na konkurenciju snažniji su i ostaju u centru pažnje potrošača.

Dejvid Rot u ime WPP-a, globalne istraživačke kompanije koja realizuje brend studiju BrandZ, navodi da kineski brendovi moraju da se okrenu holističkom pristupu izgradnje jednog brenda.

"Stvaranje emocionalnog i jedinstvenog shvatanja njihovih brendova predstavljaće pravu odrednicu dugoročnog uspeha van Kine", rekao je Rot.

Studija iz 2019. godine obuhvata 12 kategorija. Elektronika široke potrošnje i igrice na mobilnim uređajima čine gotovo polovinu brendova koji se nalaze na listi najvećih 50, uz kućne uređaje i e-trgovinu sa sledećim najvećim udelom.

Zanimljivo je da je među vodećim kineskim proizvođačima kućnih aparata najbolje rangirana kompanija "Hajsens" koja je krajem prošle godine postala većinski vlasnik "Gorenje grupe", a koja se našla na šestom mestu ove liste.

Kupovina odeće na internetu zabeležila je najveći rast prema snazi brenda, uz Sheln i Zaful kao pokretače tog rasta od 57 odsto. Rast snage brenda zabeležen je u još nekoliko kategorija.

Kućni uređaji zabeležili su rast od 39 odsto, e-trgovina 30 odsto, pametni uređaji 20 odsto, banke/mreže za platne usluge i elektronika široke potrošnje obe po 17 odsto, a igrice na mobilnim uređajima 11 odsto.

Automobilska industrija zabeležila je pad od 5 odsto.

Dorin Vang, direktorka za globalno poslovanje BrandZ, ističe da lista 50 najvećih globalnih kineskih brendova pokazuje koliko se brzo svetsko tržište razvija.

"Zbog toga je sada još važnije nego ikada pre da kineski brendovi naprave pomak u pogledu snage svojih brendova van zemlje. Mlađa generacija potrošača ih već smatra inovativnim i naprednim – ali, moraju da budu pažljivi u pogledu svog poslovanja u okviru svetskog tržišta i da prilagode svoje komunikacione strategije radi odziva na lokalnom nivou", rekla je Dorin Vang.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 01. мај 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво