Kinezi preuzeli "Ikarbus", očekuju se nova radna mesta

Novi većinski vlasnik zemunskog "Ikarbusa" je kineski "Landžou Guangtung nju enerdži automobajl" (LGNEA), koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila. Proces privatizacije je već počeo kroz unapred pripremljeni plan reorganizacije.

Aleksandar Vićentić, direktor "Ikarbusa", navodi da je kineska kompanija "Landžou Guangtung nju enerdži automobajl" isplatila dug "Ikarbusa", čime su se, kako kaže, stekli uslovi da otpočne proces privatizacije. 

"Privatizacija će teći kroz unapred pripremljeni plan restrukturiranja koji ćemo mi u narednih desetak dana predati Privrednom sudu. Kada se završi taj proces, Kinezi će postati većinski vlasnici 'Ikarbusa'", navodi Vićentić.

Dodaje da će po završetku administrativnih poslova kineska kompanija početi da sprovodi svoje poslovne planove i programe, a jedan od njih je i prijem novih radnika.

"U prvih šest meseci nakon preuzimanja očekujem da ćemo primiti oko sto radnika", navodi generalni direktor "Ikarbusa".

Dodaje da je kineski "Đinlung" jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektrovozila, te da je veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.

"'Đinlung' ima ozbiljne planove za 'Ikarbus'. Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama u regionu, a potom i ostalom delu Evrope i sveta", rekao je Vićentić.

Dodaje da će se svi autobusi praviti pod brendom "Ikarbusa".

"Svi autobusi i dizel i elektro praviće se u 'Ikarbusu', pod brendom 'Ikarbusa' i kao takvi biće plasirani na naše tržište, tržište zemalja u regionu a onda i na evropsko i svetsko tržište", navodi Vićentić.

Dodaje da će se potpuno promeniti proces proizvodnje.

"Menja se proces proizvodnje jer se menjaju i uslovi na tržištu. Mi verujemo da ćemo sa izuzetnim kvalitetom elektrokomponenti koje nudi 'Đinlung' i našom radnom snagom postati i više nego konkurentni", navodi generalni direktor "Ikarbusa".

Naglašava da je ova privatizacija jako bitna, jer se, kako kaže, u Evropi i celom svetu praktično dešava revolucija u auto-industriji, jer se prelazi sa dizel-motora na elektromotore i da su u toj oblasti Kinezi daleko ispred svih drugih u svetu.

"Đinlung" je jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektrovozila, i veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila. 

Kineska korporacija planira da u Srbiji otvori i fabriku baterija u okolini Loznice.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво