Kako da kupovina bude milina

U narednih desetak dana potrošači će dobiti informacije kako da efikasnije ostvare svoja prava, kroz kampanju "Da kupovina bude milina". Spotovima i organizovanjem okruglih stolova, kampanja se sprovodi u okviru projekta "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji" koji finansijski podržava Evropska unija.

Postupak reklamacije je najveći problem za potrošače u Srbiji, jer trgovci često ne poštuju zakonski rok za odgovor.

"Najveći broj potrošačkih prigovora odnosi se na obuću - 22 odsto, zatim mobilne telefone, belu tehniku, itd. Procentualno gledano 79 odsto se odnosi na robu, a 21 odsto se odnosi na usluge", kaže Višnja Rakić, pomoćnik ministra trgovine za zaštitu potrošača.

Tatjana Matić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine kaže da se radi na izmenama i dopunama zakona o zaštiti potrošača.

"Tu je takođe i Nacionalna strategija za zaštitu prava potrošača koja se izrađuje i jedan od možda značajnijih, ili u svakom smislu za nas bitnijih segmenata biće osnivanje nacionalnog registra za prigovore potrošača", kaže Matić.

Budućnost rešavanja potrošačkih sporova je u medijaciji, smatraju u potrošačkim organizacijama.

"To je jedan postupak koji je brz, efikasan i što je najvažnije bez ikakavih troškova za potrošače. Na taj način potrošač i trgovac sporni odnos rešavaju dogovorom", kaže Denis Perinčić iz Republičke Unija potrošača.

Proteklih godina najviše prigovora bilo je na mobilne operatere, ali ih je poslednjih meseci manje. Trgovina je dinamična i zato je važno predvideti njen razvoj.

"Mogu da vidim da je sledeći problem sa lekovima i dodacima ishrani koji se kupuju preko interneta. Neki od njih su prilično opasni, a ljudi nisu svesni toga", rekla je Dagmar Repčkova, ambasadorka Slovačke Republike u Srbiji.

Jedan od starih problema je razlika u kvalitetu robe na različitim tržištima Evropske unije protiv čega su potrošačke organizacije više puta dizale glas.

"I u ovom slučaju se dokazalo da najbolje možemo pristupiti rešavanju tog problema ukoliko se udružujemo i zajedno skrenemo pažnju na postojeće probleme", kaže Marta Gardoš Jovanović, treći sekretar ambasade Mađarske.

U toku kampanje "Da kupovina bude milina" širom zemlje biće organizovane tribine i okugli stolovi sa ciljem da se potrošači obaveste o svojim pravima.

broj komentara 0 pošalji komentar