Ruski kredit maksimalno iskorišćen

Sredstva iz ruskog kredita vrednog 800 miliona dolara su u potpunosti utrošena, a za taj novac Srbija je dobila rekonstrukciju šest deonica na Koridoru 10, novih 10 elektromotornih garnitura, 70 kilometara Barske pruge i dvokolosečnu prugu Beograd-Pančevo. U ovaj račun još treba staviti i prvu deonicu brze pruge do Budimpešte, gde je već gotovo prvih 10 kilometara. Međutim, dolazak ruskog predsednika Putina otvara mogućnosti za nove investicije.

Za poslednje tri godine Ruske železnice su rekonstruisale 205 kilometara srpske pruge u vrednosti od 350 miliona dolara. Trenutno se radi najzahtevnija deonica pruge Beograd - Novi Sad koja prolazi kroz Frušku Goru sa dve tunelske cevi i velikim vijaduktom.

Kako kažu u resornom ministarstvu, Rusi grade ovu deonicu u roku, a zaintresovani su za elektrifikaciju pruge Stara Pazova - Novi Sad vredne 230 miliona evra.

Ovaj projekat treba da bude ugovoren za vreme dolaska predsednika Putina.

"Podsetiću vas da su Ruske železnice u prošloj godini ostvarile rekord u prevozu putnika, preko milijardu ljudi su prevezle u svetu. Ruske železnice su jedna od najboljih kompanija u svetu i čast je za Vladu Republike Srbije da radi sa takvom kompanijom. Jedna su od najbezbednijih i najekološkijih kompanija na svetu, tako su i proglašeni", kaže ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Rusi su zaintresovani za dovršetak Barske pruge gde su rekonsturisali do sada 70 kilometara, a ostalo je još oko 150 kilometara do granice sa Crnom Gorom.

Tu je još i izgradnja dispečerskog centra Železnica Srbije. U Ruskoj firmi "RŽD Intrenacional" kažu da su spremni na nove poslove, ali i da u roku završe najzahtevniju deonicu brze pruge Beograd - Novi Sad na Fruškoj Gori.

"Znači, tunel 1,1 kilometar i vijadukt tri kilometra, ukupno četiri kilometra. Ali da bi izgradli ta četiri kilometra moramo da ugradimo 80 kilometara šipova, a čitava pruga ima 40 kilometara, pruga Stara Pazova – Novi Sad", rekao je Mansurbek Sultanov iz "RŽD Internacional".

Ruske železnice su na deonici Stara Pazova - Novi Sad napravile prvih 10 kilometara pruge za brzine od 200 kilometara na sat. Rok za završetak tih radova je 2021. godina.

U "RŽD Internacionalu" kažu da sada na terenu imaju sto mašina i preko 120 radnika, ali i veliki broj kooperanata iz Srbije koji rade na zajedničkim projektima, i da je do sada urađeno 47 odsto celokupnog posla.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво