U "Ikarbus" dolaze Kinezi, u planu prozvodnja i elektrovozila

Sredinom ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a generalni direktor te fabrike koja se bavi proizvodnjom autobusa Aleksandar Vićentić, kaže da će novi većinski vlasnik biti kineski "Jinlong" koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.

Aleksandar Vićentić je naveo da je proces privatizacije već počeo kroz unapred pripremljeni plan reorganizacije, te da očekuje da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa".

Vićentić je Tanjugu rekao da će država ostati vlasnik oko 26 odsto, a preostali deo biće u vlasništvu malih akcionara. 

On kaže da će kineski partner otkupiti i oko 9,5 miliona evra duga "Ikarbusa".

"Ikarbus ne posluje baš sjajno od sredine 2018. Imamo posla, ali ne dovoljno. Trenutno radimo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP", rekao je Vićentić. 

Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika. 

"Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije", rekao je Vićentić. 

Za kineski "Jinlong" je rekao da je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, te da je veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila. 

Vićentić kaže da "Jinlong" ima ozbiljne planove za "Ikarbus".

"Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope", rekao je Vićentić. 

Naglasio je da se u Evropi i celom svetu praktično dešava revolucija u auto-industriji, jer se prelazi sa dizelmotora na elektromotore i da su u toj oblasti Kinezi daleko ispred svih drugih u svetu. 

"Ikarbus" je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost.

Prvi autobus u "Ikarbusu" proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer".

Do sada je u toj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво