U "Ikarbus" dolaze Kinezi, u planu prozvodnja i elektrovozila

Sredinom ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a generalni direktor te fabrike koja se bavi proizvodnjom autobusa Aleksandar Vićentić, kaže da će novi većinski vlasnik biti kineski "Jinlong" koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.

Aleksandar Vićentić je naveo da je proces privatizacije već počeo kroz unapred pripremljeni plan reorganizacije, te da očekuje da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa".

Vićentić je Tanjugu rekao da će država ostati vlasnik oko 26 odsto, a preostali deo biće u vlasništvu malih akcionara. 

On kaže da će kineski partner otkupiti i oko 9,5 miliona evra duga "Ikarbusa".

"Ikarbus ne posluje baš sjajno od sredine 2018. Imamo posla, ali ne dovoljno. Trenutno radimo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP", rekao je Vićentić. 

Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika. 

"Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije", rekao je Vićentić. 

Za kineski "Jinlong" je rekao da je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, te da je veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila. 

Vićentić kaže da "Jinlong" ima ozbiljne planove za "Ikarbus".

"Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope", rekao je Vićentić. 

Naglasio je da se u Evropi i celom svetu praktično dešava revolucija u auto-industriji, jer se prelazi sa dizelmotora na elektromotore i da su u toj oblasti Kinezi daleko ispred svih drugih u svetu. 

"Ikarbus" je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost.

Prvi autobus u "Ikarbusu" proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer".

Do sada je u toj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.

broj komentara 10 pošalji komentar
(četvrtak, 10. jan 2019, 19:31)
anonymous [neregistrovani]

@@Kinezi pouzdaniji od Nemaca

Кинези имају робу за свакога. Имају производе за сиротињу и имају производе који су врхунски. Аустралијанце нико не тера да купују од Кинеза. Свако купује оно што може и хоће. Ми за Немачке аутобусе свакако немамо. Какве ће Кина производити то тек треба да видимо. Свакако ми је драго ако ће неко дати поштене плате нашим радницима и производити овде. Ако неће Немци, Кинези хоће.

(četvrtak, 10. jan 2019, 05:21)
anonymous [neregistrovani]

Padavina sa neba

Samo vi cekajte, da vam pada sa neba, da vam neko da nesto za dzabe..., i da vam KInezi rese sudbinu.

(četvrtak, 10. jan 2019, 01:22)
anonymous [neregistrovani]

OKKI-BOY

Da li to znaci da ce biti isplacene shest ( 6 ) plata koje "Ïkarbus" duguje zaposlenima iz 2009 godine ?!!

(četvrtak, 10. jan 2019, 00:10)
anonymous [neregistrovani]

@Kinezi hoće sve

Kinezi pouzdaniji od Nemaca?!

Kinezi prihvataju i skart ali po bednoj ceni i jeftinoj radnoj snazi da bi se uglavili na trziste i nudili robu loseg kvaliteta ispod cene.
Bas radim u toj industriji i imam svoje autobuse u Australiji, Kinezi prodaju svoje (ocajno) lose autobuse u Australiji ispod realne cene jer imaju pristup jeftinoj radnoj snazi, zato i dolaze u Srbiju a ne Italiju, Nemacku ili Francusku.

(sreda, 09. jan 2019, 22:00)
anonymous [neregistrovani]

Kinezi hoće sve

To samo znači da su Kinezi pouzdaniji on Nemaca.

(sreda, 09. jan 2019, 19:22)
Ivan [neregistrovani]

Mafija

Na svakom koraku, većina njih se krije iza vlasti.....

(sreda, 09. jan 2019, 17:13)
anonymous [neregistrovani]

Kinezi

Kad će Kinezi da nam uđu u GSB, pa da se konačno završi jedna od najvećih pljački naroda na Balkanu?

(sreda, 09. jan 2019, 17:12)
anonymous [neregistrovani]

Zika

Nisam cuo da neko drugi laze osim vucica i njegovih pajtosa
Nema od ikarbusa nista a i to je mnogo!

(sreda, 09. jan 2019, 17:12)
Misko [neregistrovani]

E-Autobusi

Kako me secanje sluzi,trebali smo da radimo autobuse za Mercedes!! Sad treba sa Kinezima E-Buse da radimo , a kasnije i leteci ce doci nared!!
Napred Srbijooooooooooo!!!

(sreda, 09. jan 2019, 16:58)
Gavra Kaćaski [neregistrovani]

A Meca ?

Znači šefe džaba lepismo onaj Mercedesov znak na Ikar bus pre neku godinu?
I od toga ništa.