Prvih deset kilometara brze pruge Beograd-Budimpešta

Ruske železnice su na deonici Stara Pazova-Novi Sad napravili prvih 10 kilometara pruge za brzine od 200 klometara na sat, izjavila je potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović posle sastanka sa generalnim direktorom i predsednikom uprave Ruskih železnica Olegom Belozjorovim. Ministarka je rekla i da su počeli radovi na postavljanju rampe koja će dodatno obezbediti pružni prelaz u Međurovu kod Niša i da će sve biti gotovo za oko 15 dana.

Prvih 10 kilometara pruge na deonici Stara Pazova - Novi Sad deo je buduće brze pruge između Beograda i Budimpešte, rekla je Mihajlovićeva i istakla da Srbija želi da postane jedna od najmodernijih zemalja u oblasti saobraćaja i zahvalila Ruskim železnicama na saradnji.

Kako je rekla, za tri godine Srbija je u saradnji sa Ruskim železnicama rekonstruisala 205 kilometara pruga, u koje je uloženo 350 miliona dolara.

Mihajlovićeva je naglasila da su Ruske železnice u 2017. godini ostvarile rekord sa prevezenih više od milijardu putnika u svetu.

"To je jedna od najboljih svetskih komapnija i čast je za Vladu Srbije da radi sa njima", kazala je Mihajlovićeva i dodala da su Ruske železnice jedna od najbezbebednijih i najekološkijih kompanija.

Mihajlovićeva je navela da je razgovrala sa predstavnicima Ruskih železnica i o tome šta nas čeka od projekata u 2019. godini, kao i o novim projektima, na primer o gradnji jedinstvenog dispečerskog centra za koji bi u januaru trebalo da bude potpisan ugovor za izgradnju, kao i elektro radove na pruzi Stara Pazova - Novi Sad.

Rekla je da je razgovarala sa Rusima i o nastavku obnove barske pruge koja je planirana u narednom periodu od Valjeva do granice sa Crnom Gorom, pošto je već urađen deo od Resnika do Valjeva.

Dogovoren nastavak obuke stručnjaka

Mihajlovićeva je navela da je dogovoren i nastavak obuke naših stručnjaka i inženjera za železnicu, od projektovanja do izvođenja radova.

"Zamolićemo Ruse da naši inženjeri idu na praksu ili fakutlet za železnicu kako bi imali ljude koji znaju da rade ovako ozbiljne poslove kada je reč o modernim prugama. Interes vlade je da bude povezana sa regionom i da ulaže u tzv. konektiviti agendu povezivanja sa reigonom, kroz autoputeve i železnicu", rekla je ministarka.

Ona je istakla da je saradnja srpskih i ruskih železnica jedna od najkvalitetnijih, s ozbirom da se pruge modernizuju onako kako je ugovorom i predviđeno i zahvalila Rusima što nijednom nisu probili nijedan dogovoreni rok.

Kada je reč o nastavku obnove barske pruge, Mihajlović je rekla novinarima da će će se sledeće godine raditi projektna dokumentacija za nastavak ka granici sa Crnom Gorom.

Istakla je da je važno da se urade i deonice na pruzi ka Nišu, kao i da brzina teretnih vozova podigne na najmanje 120 km na sat.

Počinju radovi na modernizaciji pruge Niš-Dimitrovgrad

Mihajlovićeva je podsetila da naredne godine treba da počnu radovi na modernizaciji pruge Niš-Dimitrovgrad za šta je obezbeđeno 260 miliona evra, pošto je ove godine sprovođena eksproprijacija zemljišta.

Belozjorov je naglasio da je moto Ruskih železnica da se radovi izvode kvalitetno i u roku.

"Ne samo to već i često i pre roka. Mi znamo da je puštanje železničkih infrastrukturbih objekata važno za razvoj čitave privrede Srbije", rekao je Belozjorov.

Čelnik Ruskih železnica je rekao da postoji veliki potencijal za dalju zajedničku saradnju i nove projekte.

"Razgovarali smo i o razvoju prigradskog saobraćaja, a spremni smo da preuzmemo održavanje pruga, kao i o osnivanju novog jedinstvenog disprečerskog centra," rekao je Belozjorov.

Podsetio je da su Ruske železnice do sada obnovile i opremile četiri škole pored pruga na kojima su radili u Srbiji.

Belozjorov je izdvojiio dispečerski centar kao najperspektivniji projekat koji će se realizovati u budućnosti u saradnji sa srpskim železnicama, pošto će doprineti tome da se na najbolji način iskoristi infrastruktra i vozna sredstva.

Rampa u Međurovu kod Niša biće završena za oko 15 dana

Mihajlovićeva je, odgovarajući na pitanje novinara, rekla da nisu stručnjaci zakazali i da vlada postavljenjem rampe U Međurovu kod Niša želi da izađe u susret zahtevu građana tog mesta, koji se nakon nesreće kada je voz udario autobus pun putnika osećaju nesigurno.

"Rampa će za oko 15 dana biti završena", istakla je Mihajlovićeva.

Kaže da je vlada još ranije obezbedila 13 miliona evra iz kredita Svetske banke, ali i skoro 50 miliona evra koji se ulažu od prethodne godine u železničku infrastrukturu, što će dodatno obezbedti i pružne prelaze.

Kako je rekla, ta ulaganja biće završena u naredne dve godine.

Ministarka je navela da bi rampa kod Međurova bila svakako postavljena za dve godine u okviru rekonstrukcije pruge Niš - Brestovac, ali da je vlada sada to učinila zbog zahteva građana.

"Želeli smo dodatno da obezbedimo taj pružni prelaz imajući u vidu nesreću i čijom krivicom je izazvana, a to nije krivica železnice", rekla je Mihajlovićeva.

Istakla je da je to što se dogodilo u Nišu bila tragična nesreća koja je još jednom pokazala koliko je važno da se poštuje saobraćajna signalizacija.

Mihajlovićeva je navela da se u srpske železnice nije ulagalo u prethodnih 50 godina i da je ova vlada, za razliku od toga, počela da ulaže na stotine miliona evra i da je do sada ulagano i u dodatno obezbeđivanje prioritetnih putnih prelaza.

"Tragedija ima ime i prezime i ko je za nju odgovoran. Tragedija se desila i vlada je odreagovala. Zna se ko je odgovoran i učinićemo sve da imamo najbezbedniji saobraćaja koji može da postoji sa svim propisima", rekla je Mihajlovićeva.

broj komentara 1 pošalji komentar
(ponedeljak, 24. dec 2018, 13:45) - anonymous [neregistrovani]

Nigde se ne spominje...

... kada će se raditi deo pruge od Novog Sada do Subotice?