Tuneli kroz Frušku goru izazov i za ruske stručnjake

Sredstvima ruskog državnog kredita u Srbiji je u okviru modernizacije železnice obnovljeno i izgrađeno više od 250 kilometara pruge. U toku su radovi na deonici brze pruge Beograd-Novi Sad u dužini od 44 kilometra koja prolazi kroz Frušku Goru. Radovi na tunelima i vijaduktu odvijaju se po planu i kako kažu u RŽD-u to najzahtevnija deonica pruge u Srbiji.

Brza pruga do Budimpešte, sa dva koloseka i brzinama do 200 kilometara na čas jedno je od najvećih gradilišta na železnici u Evropi. Kineski partneri rade deonice od Beograda do Zemuna i od Zemuna do Stare Pazove, a od Stare Pazove do Novog Sada rade Ruske železnice.

Poseban građevinski poduhvat su tuneli kroz Frušku Goru koji imaju cevi dužine od 1,1 kilometar. Do sada je završeno pola kilometra tunela, ali i veći deo vijadukta koji spušta prugu ka Novom Sadu.

"Postoji niz problema tamo zato što idemo po terenu koji nije baš jednostavan, idemo obalom reke Dunav ali imamo probleme sa geologijom koje rešavamo zajedno sa ruskim stručnjacima. Na današnji dan je završeno 40 odsto ugovorenih radova i idemo nešto ispred plana",  kaže Mansurbek Sultanov iz "RŽD internacional".

Ruska firma "RŽD interacional" kao glavne podizvođače koristi domaće firme. Kako kažu, svima treba vremena da se uklope u standarde ali time naše firme stiču licencu da mogu i inostranstvu da se kandiduju za slične poslove. Pored radova na pruzi Beograd-Novi Sad Rusi razmišljaju o nastavku saradnje s našim železnicama.

"U pitanju je barska pruga i dispečerski centar, za upravljanje saobraćajem, projektna dokumentacija je napravljena. Što se tiče nastavka barske pruge mi smo već krenuli u razgovore, ali da vidim da usaglasimo sve parametre, a to je dobar razlog za nastavak naše priče", kaže Sultnov.

Dispečerski centar Železnica Srbije preko je potreban zbog razvoja saobraćaja. Rusi mogu da ga izgrade uz primenu novih tehnologija za upravljanje, kažu u "RŽD internacional". On će povećati propusnu moć železničkih pruga, smanjiće se operativni troškovi i povećati bezbednost transporta na mreži železnice Srbije.

broj komentara 5 pošalji komentar
(utorak, 11. dec 2018, 12:02)
anonymousD.M [neregistrovani]

izazov

Za mnoge je veliki izazov cak i za nemce izmedju Kassel-Magdeburg gde jos nije resen problem u potpunosti
kao i za Svajcarce,Austrijance i mnoge druge aako se ovaj problem resi na najbolji nacin svaka cast nasim i ruskim gradjevinarima. Pogledajte koridor auto put Nis-Vranje gde je doslo do odrona ovaj deo pruge predstavlja olicenje zeleznice Srbije trnsport putnika,robe i ostalo bez zastoja u saobracaju i cekanje na carini kako robe tako i putnika svaka pohvala za ovaj izazov

(nedelja, 09. dec 2018, 23:45)
anonymous [neregistrovani]

tunelska mutljavina

Lakse, brze i jeftinijr bi bilo da preko Fruske Gore putari naprave jos jednu putnu traku. Ta traka bi trebala ici od Rume do Iriskog Venca. Tunel se uvek gradi i spominje pred neke izbore, a ujedno sluzi i za pokrivanjr ili sakrivanje kradja putara.

(nedelja, 09. dec 2018, 19:44)
Петрија [neregistrovani]

Подршка

Само напред, браћо Руси..

(nedelja, 09. dec 2018, 17:07)
anonymous [neregistrovani]

Mozda je lakse iskopati kamen Himalaja

Neg Frusku goru pored Dunava......nekad je lakse presjeci sjekirom veliku kladu...nego malo grabovo drvo....

(nedelja, 09. dec 2018, 16:20)
anonymous [neregistrovani]

Maa, dajte molim Vas

Hajde da se radi o tunelu ispod Himalaja pa da bude "izazov" ali ispod Fruske gore...?!