Moguće spajanje "Fijata" i "Pežo-Sitroena"

Italija i Francuska razmatraju mogućnost spajanja svojih automobilskih industrija "Fijat" i "PSA Pežo-Sitroen", objavio je italijanski dnevnik "Milano Financa".

Vest o mogućem spajanju italijanskog i francuskog proizvođača automobila "Fijata" i "PSA Pežo-Sitroena" pojavila se samo nekoliko dana posle izjave predsednika "Fijata" Serđa Markionea da je ovoj italijanskoj kompaniji neophodno da pronađe partnera kako bi preživela krizu.

O eventualnom spajanju francuske i italijanske firme već su pregovarali i italijanski premijer Silvio Berluskoni i francuski predsednik Nikola Sarkozi, objavio je "Milano Financa", pozivajući se na izvore bliske predsedniku vlade Italije.

Strateško partnerstvo dve kompanije moglo bi da bude tema razgovora i u sredu 17. decembra, kada će se sa italijanskim premijerom Berluskonijem sastati Džon Elkan, šef holding kompanije IFI, koja je najveći akcionar "Fijata".

Za kompaniju "Fijat" fuzija sa nekom drugom automobilskom kućom "ne predstavlja obavezu, već slobodu izbora", smatra nemački konsultant Roland Berger, koga je citirao dnevnik "Milano Financa".

"Činjenica da je Markione prvi govorio o mogućnosti konsolidovanja automobilskog tržišta, znači da se 'Fijat' oseća dovoljno snažnim da preuzme aktivnu ulogu u eventualnom udruživanju sa nekom drugom automobilskom industrijom", istakao je Berger i dodao da je strategija Markionea poboljšala ekonomsku situaciju kompanije, "tako da 'Fijat' više nema dugova, ima dobre bilansne rezultate, a tehnički napreduje".

Kriza ojačala "Fijat" 

Zbog svega ovog, eventualna nova kriza u naredne dve godine bi italijansku kompaniju još više ojačala, pošto su svi njeni evropski konkurenti oslabili, uključujući i nemački BMV i "Dajmler", zaključio je Berger i poručio da će mnogi proizvođači automobila morati da odaberu put fuzionisanja.

Ističući da se zalaže za strateško povezivanje, koje je najavio "Fijat", gradonačelnik Torina Serđo Kjamparino je objasnio da je to faza koja će automobilsku industriju sa sedištem u Torinu dovesti u bezbednu poziciju.

Prema mišljenju mnogih analitičara, fuzija "Pežoa" i "Fijata" bi, sa komercijalne tačke gledišta, imala smisla pošto obe firme imaju dobru poziciju u proizvodnji malih automobila.

Ove dve automobilske industrije su prošle godine proizvele ukupno 6,2 miliona vozila, što je približno toliko koliko proizvodi nemački "Folksvagen" ili francuski "Reno-Nisan".

Fuzijom "Fijat-Pežo-Sitroena" bi se dobio četvrti najveći proizvođač automobila na svetu, zajedno sa firmama "Volksvagen" i "Reno-Nisan", a odmah iza najveće svetske trojke, japanske "Tojote", američkog "Dženeral Motorsa" (GM) i "Ford - Mazde", objavile su svetske agencije.

Analitičari ukazuju da globalna finansijska kriza "čisti" automobilsku industriju, pri čemu se mnogi proizvođači kola odlučuju da se spoje, kako bi preživeli.

Predsednik "Fijata" Markione je prošle sedmice izjavio da ovaj vodeći italijanski proizvođač automobila mora da nađe strateškog partnera, jer je isuviše mali da bi preživeo tekuću ekonomsku krizu.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
19° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи