Sumorna godina za proizvođače automobila

Evropski proizvođači automobila najavljuju veliku krizu u sledećoj godini. Analitičari smatraju da će povećanje cena benzina dovesti do novog udara na auto-kompanije u svetu u kojima je zaposleno oko 50 miliona radnika.

Evropski proizvođači automobila upozorili su da će 2009. godina biti "sumorna", budući da su znaci narasle duboke krize u automobilskom sektoru još lošiji od stanja u američkoj auto-industriji koja je bori za preživljavanje.

Šefovi "Reno-Nisana" i "Fijata" upozorili su da će automobilsko tržište dalje padati u sledećoj godini, nakon što je izuzetno veliko smanjivanje isporuka prinudilo tri velike kompanije iz Detroita da traže pomoć od američke vlade, koju je odbio Kongres. Američke auto-kompanije očekuju akciju Bele kuće, prenose agencije.

Najveći proizvođač kola na svetu "Tojota" očekuje gubitak od oko 100 milijardi jena (1,11 milijardi dolara) u periodu od oktobra ove do marta naredne godine, najavljujući novu prognozu pada ukupne zarade kompanije.

Prema podacima nedeljnika "Virsaftvohe", nemački proizvođač luksuznih kola "BMV", koji prodaje i robne marke "Mini" i "Rols-rojs", obezbedio je finansijsku pomoć njegovoj nemačkoj mreži dilera od najmanje 100 miliona evra, kako bi se podstakla prodaja luksuznih kola.

Pritisak na auto-kompanije takođe bi mogao da se obnovi ako se na sastanku ministara OPEC-a u sredu odluči o oštrijem smanjivanju proizvodnje.

Analitičari procenjuju da bi ponovni skok cene benzina na pumpama predstavljao novi udar na auto-kompanije u svetu, koje zapošljavaju, direktno li indirektno, oko 50 miliona radnika.

Povodom tvrdnji stručnjaka da kriza nije stigla do dna, direktor francuskog "Renoa" i njegovog japanskog partnera "Nisan", Karlos Gon je kazao da će kriza zahvatiti sve sektore koji dosta zavise od kredita.

"Ako finansijski sektor ostane kao sada, svi ćemo imati problema." rekao je Gon.

Direktor francuskog "Renoa" smatra da vlasti razumeju svu ozbiljnost situacije i očekuje konkretnu akciju u narednim mesecima.

"Država mora da obezbedi likvidnost, a mi smo upravo smanjili naše investicione planove za 2009. godinu," dadao je Gon i ocenio da je sadašnja situacija gora nego kriza u periodu 1992-1993. godine, za čiji je oporavak bilo potrebno pet godina.

Evropski proizvođači kola traže 40 milijardi dolara pomoći iz fondova Evropske unije.

Šef "Fijata" Serđo Markione, koji je minule sedmice procenio da će, u jednom dužem periodu, od sadašnjih 50 preživeti svega šest proizvođača automobila, rekao je rimskoj "Republici" da će 2009, biti najteža godina u njegovom životu.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво