"Lidl" zaoštrio borbu za kupce

Kompanija "Lidl Srbija" otvorila je još tri prodavnice – u Beogradu kod Ade Ciganlije, u Kruševcu i Pančevu. Od otvaranja prvih 16 prošlo je manje od mesec dana, a već se vidi uticaj – konkurencija se probudila i borba za kupca je postala ozbiljnija. Deset najvećih maloprodajnih lanaca drži 55 odsto tržišta Srbije, i moraće da manjaju način rada da ne bi imali dugoročnu štetu, procenjuju stručnjaci.

Prema nivou prihoda, najveći deo srpskog tržišta, čak 21 odsto, zauzima holandsko-belgijski "Delez" kroz prodajnu mrežu "Maksi", "Tempo" i "Šop end gou". Na drugom mestu je hrvatski "Merkator Srbija", koji preko "Idee", "Rode" i "Merkatora" pokriva 16 odsto domaćeg tržišta. Čini se da se konkurencija dugo i temeljno spremala za dolazak "Lidla" i da su popusti veći nego ranije.

Prosečna vrednost fiskalnog računa u maloprodaji u Srbiji iznosi 450 dinara.

"'Lidl' se obraća svim potrošačima. Naš cilj je da ponudimo najpovoljniju potrošačku korpu u Srbiji, što znači da, kada potrošač dođe i kupi ono što uobičajeno kupuje, potroši manje novca nego što je to činio ranije", ističe Martina Petrović iz "Lidla Srbija".

Veliki trgovinski lanci ne žele da komentarišu konkurenciju i ne otkrivaju precizno naredne poteze.

"Ostajemo dosledni našoj strategiji. Naši kupci su navikli da ih u našim radnjama očekuje širok asortiman proizvoda po pristupačnim cenama, kao i pružanje vrhunske usluge svakog dana", kaže Milica Popović iz "Deleza Srbija".

"Merkator S" nije hteo da se oglasi ovim povodom. Nezvanično saznajemo da se o promeni vlasnika vode razgovori. To će se desiti po završetku priče sa "Agrokorom". Za njegovo preuzimanje najviše su zainteresovani holandski "Špar" i britanski "Tesko".

"Lidl" je u Srbiju doneo novi koncept prodaje, što će naterati ostale da se bolje i jasnije profilišu.

"Očekujem da značajno aktiviraju potencijal na nivou svoje trgovinske marke, posebno u domenu premijum segmenta trgovinske marke, čime će direktno odgovoriti izazovima privatne robne marke 'Lidla'", ocenjuje prof. Zoran Bogetić sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu.

"Lidl" je do sada u Srbiji otvorio 19 prodavnica. "Delez" ih ima 22 puta više, a "Merkator S" je u prednosti 18 puta. Komisija za zaštitu konkurencije procenjuje da će nemački diskonter u Srbiji imati tržišni udeo od pet do sedam odsto.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво