Dobra prodaja vozila u Srbiji, najskuplji automobili najtraženiji

Za osam meseci u Srbiji je prodato 18 odsto automobila više nego lane, a najbolje se prodaju najskuplji automobili. Međutim, samo 19 električnih automobila registrovano je od početka godine u Srbiji, a uvoznici čekaju dugo najavljivane subvencije.

Tržište Srbije nije veliko u svetskim okvirima, ali je značajno da se posle nekoliko godina stagniranja oporavilo i da beleži rast. I dalje se najbolje prodaju luksuzna vozila koja su na našem tržištu jeftinija, ali moraju da se čekaju po nekoliko meseci. Interesantno je da su prodata vozila koja vrede i više od 300.000 evra. Uvoznici kažu da će ovo biti rekordna godina.

"U 2018. očekujemo da ćemo prestići tu granicu od 30.000 novih vozila, a nadamo se da je kapacitet tržišta Srbije negde 100.000 novih vozila, ali smo još daleko od toga", kaže Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila Srbije.

I dalje prednjače flotne kupovine, a kupci su strane korporacije. Nešto manje kupuju fizička lica koja sada mogu da biraju načine finansiranja.

"Što se tiče prodaje SUV vozila, sve je više kupaca koji se opredeljuju za ove modele. Ako pričamo o udelu fizičkih lica i flotnih kupaca, moram reći da je veći udeo flotnih kupaca u samoj prodaji automobila", objašnjava Aleksandra Đokić iz "Auto-Čačka".

Najprodavaniji su modeli "škode" i "fijata" jer su i cenovno i po kvalitetu najbliži srpskom kupcu. Ipak, najviše raste prodaja putničkih automobila pretvorenih u laka dostavna vozila koja pored tereta voze od dve do četiri osobe i na koja se ne plaća PDV. To je slučaj i sa našim "fijatom 500L" koji ima kargo verziju.

"Taj segment je po našim statistikama oko 220 odsto rasta u odnosu na prošlu godinu, odnosno zauzima 37 odsto tržišta lakih dostavnih vozila", kaže Igor Ševo iz "Fijat–Krajsler automobila" Kragujevac.

Najlošije se prodaju ekološka vozila, hibridna ili električna. Za njih i dalje nema subvencija, ali ni mreže za punjenje u velikim gradovima koja je uslov da mnogi počnu da ih uvoze i servisiraju. Dok u Evropi uvode nove i strože standarde protiv zagađenja, kod nas je i dalje moguće uvesti punoletan automobil koji ima evro-tri motor.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи